Forum Machete,Modelism,Hobby: Junkers Ju 88A-4 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Junkers Ju 88A-4 Revell 1:72

#21 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 18 October 2012 - 09:16 PM

Salut Erik
Am doua intrebari.
- De ce ai impins galbenul atat de adanc pe intradosul aripilor ? Te-ai inspirat dupa un plan sau o imagine anume ?
Merci

#22 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 18 October 2012 - 10:29 PM

La fel si cu galbenul de pe profundoare. De unde te-ai inspirat?

#23 Useril este offline   Erik 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 17-May 12

Postat 19 October 2012 - 06:33 AM

Credeti ca m-am prea adanc ? Din plan m-am inspirat acolo.:unsure:

#24 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 October 2012 - 07:21 AM

Probabil ai folosit RLM 70/71 de la MM, din pacate culori incorecte. Ori, ai aplicat acea nazbitie de "reducere la ascara" a culorilor!
In mod normal, contrastul dintre RLM70/71 este foarte mic, ambele fiind culori reci, inchise la culoare
.
Imagine atasata: ju883.jpg

#25 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 19 October 2012 - 07:32 AM

Vezi postareaAdiP, la 18 October 2012 - 09:16 PM, a spus:

- De ce ai impins galbenul atat de adanc pe intradosul aripilor ? Te-ai inspirat dupa un plan sau o imagine anume ?


Dupa instructiuni, pozitia unei alte culori este corecta dar Erik a vopsit cu galben in loc de alb!
Tot dupa instructiuni (care nu le prea cred a fi bine documentate) profundorul este corect vopsit cu galben...

Z-mare, legat de RLM-uri pina si alea de la Revell difera de la lot la lot! In cazul lui Erik el a folosit blitz la acele fotografii unde iese asa de tare in evidenta contrastul. Folosind blitz, si probabil distanta prea mica pina la model, culoarea mai deschisa pare in fotografie mult mai deschisa decit in realitate!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 19 October 2012 - 07:32 AM


#26 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 October 2012 - 07:35 AM

Probabil ai dreptate, daca ma uit mai bine, galbenul este aproape alb! Sunt totusi curios ce culori a folosit.

#27 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 19 October 2012 - 09:32 AM

Tibi
M-am uitat aseara prin niscaiva carti, inainte de a scrie postarea anterioara.

Masinaria asta, incadrata in 3 staffel/ KG30 - presupun, ar trebui sa aiba capotajele motoarelor precum si directia in haina galbena, iar capetele de plan (intrados) in alb, specific teatrului de lupta mediteranean, asa cum ai remarcat si tu.
Din pacate, informatiile pe care le-am gasit nu ma lamuresc pe depin. Iar tocmai datorita lipsei unor informatii concrete care sa certifice aparitia albului peste galben ma face sa afirm ca, deocamdata, nu sunt de acord cu aria/suprafata din intradosul planurilor care a fost vopsita in galben.

Evident, exista si fotografii care dovedesc existenta unor aparate ce nu respectatu deloc sau aproape deloc dispozitiile in vigoare privind pozitionarea marcajelor si a culorilor de identificare a teatrului de operatiuni..
De asta l-am si intrebat pe Erik care e sursa lui de inspiratie pentru alegerea culorilor si a modalitatii de dispunere pe aparat.

Din imaginea de mai jos (cod 4D+DT) mie-mi pare a fi galben pe capetele de plan, insa ea nu mai apare pe toata circumferinta capotelor motoarelor.
Imagine atasata: Bundesarchiv_Bild_101I-363-2258-11,_Flugzeug_Junkers_Ju_88.jpg

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 19 October 2012 - 09:46 AM


#28 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 19 October 2012 - 10:28 AM

Adi, eu nu contest nimic din ce spui! Ziceam numai ca Erik a facut macheta dupa schema din instructiuni. Pozitia este corecta daca luam asta ca referinta, dar intradosul capatelor de aripi care a fost vopsit gresit in galben ar fi trebuit sa fie alb asa cum este in => instructiuni. <= Ma gindesc ca a aruncat o privire la macheta lui Florin.
Sunt inca sceptic in ceea ce priveste corectitudinea instructiunilor. Totusi, dupa cum bine stii, si in Wehrmacht au fost multe aparate care au facut exceptie de la regula.

salutari,
Tibi

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 19 October 2012 - 10:30 AM


#29 Useril este offline   Erik 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 17-May 12

Postat 20 October 2012 - 10:44 PM

Sursa de inspiratie este din cartea SSP - In Action 016 - Junkers Ju 88 In aceasta carte am poze si documente despre acest model si culorile pe care am folosit pentr III./ KG30,
sper ca se vede :unsure:

Imagine atasata: Untitled 2.jpg

#30 Useril este offline   Erik 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 17-May 12

Postat 20 October 2012 - 10:54 PM

Am mai gasit ceva info, si aveti dreptate m-am bagat prea adanc cu galbenul

:unsure: Imagine atasata: Untitled 3.jpg

#31 Useril este offline   Erik 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 17-May 12

Postat 21 October 2012 - 01:18 PM

Fratilor,

Aveti total dreptate suprafata cu galben este OK[, dar culoarea trebuia sa fie ALBA, am studiat mai bine instructajul si abia acum am observat treaba asta, unde mi-a fost mintea cand am vopsit ?????:crazy::crazy::crazy: NU stiu. Am inceput sa slefuiesc si sa curet culoare galbena de pe intradosul aripilor, o sa re vopsesc cu alb............ si o sa revin cu cateva poze......

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 October 2012 - 10:12 PM


#32 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 October 2012 - 10:17 PM

Acum ceva mai multi ani, cind a fost iarasi vorba despre alb ca semn tactic, scrisesem asta:
Culorile galben si alb au fost utilizate ca semne tactice, atit pe frontul de est, cit si pe cel de vest. Sint referiri ce sugereaza ca schimbarea culorii din galben in alb, s-a produs la sfirsitul lunii august 1940, dar dintr-un Crashet Enemy Aircraft Report apare evident faptul ca si in luna septembrie, ambele culori au fost folosite in cadrul diferitelor unitati. Dupa unele cercetari mai recente, ar rezulta ca folosirea culorii albe a durat numai o perioada de aproximativ trei sau patru saptamini si a fost, se pare, concentrata in principal la unitatile cu baze intr-un sector mic din Franta ocupata. Culoarea alba de marcare, a fost folosita si pentru vinatori, in perioada ultimelor saptamini a lunii august, cind unitatile de bombardament din Luftflotte 3 au fost temporar retrase de la operatiunile de zi si puse la dispozitia Luftflotte 2, cu scopul de a se alatura operatiunilor de bombardament de noapte executate asupra zonelor industriale din centrul Angliei, in acest fel, vinatorii din Luftflote 3 au fost plasati sub comanda Luftflote 2.
He 111 a mai avut niste semne tactice mai "ciudate": trei dungi albe orizontale, puse undeva pe extradosul planului drept, spre capatul planului, iar pe deriva erau verticale.
Ju 88 din 9/KG77 adea pe planul sting o dunga alba orizontala, tot spre capatul de plan, pe directie fiind tot orizontala.
Este posibil, ca acea culoare alba, sa fie pusa si pe "extradosul" capotei motoarelor.
Poate intre timp s-a mai modificat ceva, din pacate nu mai stiu exact nici anul, nisi sursa.

#33 Useril este offline   Erik 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 17-May 12

Postat 23 October 2012 - 06:33 AM

Va pun cateva poze sa vedeti cum a iesit Junkersul, Intradosul aripii am revopsit cu alb cum trebuie. si am facut putin Wasing spec ca nu am exagerat, mai urmeaza decalurile, putin retus ici, colo.

Astept opiniile voastre
Imagine atasata: DSCN2260.JPGImagine atasata: DSCN2262.JPG
Imagine atasata: DSCN2263.JPGImagine atasata: DSCN2265.JPG
Imagine atasata: DSCN2266.JPGImagine atasata: DSCN2269.JPG
Imagine atasata: DSCN2269.JPGImagine atasata: DSCN2271.JPG
Imagine atasata: DSCN2272.JPGImagine atasata: DSCN2273.JPG

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN2268.JPG
  • Imagine atasata: DSCN2270.JPG


#34 Useril este offline   dflc03 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 22-June 08
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2012 - 08:52 PM

Nu sunt eu mare specialist in wash-uri, dar ar fi trebuit sa pui intai decalurile si apoi sa "murdaresti", altfel decalurile puse dupa wash o sa fie inexplicabil de curate.

#35 Useril este offline   Erik 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 17-May 12

Postat 23 October 2012 - 10:33 PM

Vezi postareadflc03, la 23 October 2012 - 08:52 PM, a spus:

Nu sunt eu mare specialist in wash-uri, dar ar fi trebuit sa pui intai decalurile si apoi sa "murdaresti", altfel decalurile puse dupa wash o sa fie inexplicabil de curate.

stai linistit ca stiu ca se face washul dupa aplicarea decalurilor ..... mai am depus multe decaluri si ici colo putin wash, in special pe decaluri.....:hi:

#36 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 23 October 2012 - 11:33 PM

Am si eu o mica remarca, cel putin la nivel personal, mi se pare cam mult wash la zona motoarelor. In zonele greu accesibile, se pot folosi betisoare de urechi (dar cred ca stii asta deja). Cel mai bine este sa pui decalurile, apoi strat de lac lucios sau Future si abia apoi wash-ul. Nu ar fi rau nici cum ai facut tu, dar e mai mult de lucru. Spor! :-)

#37 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 October 2012 - 07:02 AM

Da, wash-ul e putin exagerat si aplicat gresit. Spalarile se fac pe suprafata lucioasa, altfel apar pete nefiresti, pe de o parte, iar pe de alta parte, nu mai poate fi sters daca e ceva gresit. Si da, intii se pun toate decalurile, abia apoi se aplca tehnicile de uzura si evidentiere a detaliilor!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 October 2012 - 07:04 AM


#38 Useril este offline   adyultimate 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 16-August 12

Postat 06 December 2012 - 07:03 PM

acest kit il am si eu. Insa nu l-am vopsit inca. Frumos lucrat oricum

#39 Useril este offline   Erik 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 17-May 12

Postat 22 January 2013 - 11:20 AM

Vezi postareaadyultimate, la 06 December 2012 - 07:03 PM, a spus:

acest kit il am si eu. Insa nu l-am vopsit inca. Frumos lucrat oricum


Merci :)

Daca ai nevoie de poze sau documente te pot ajuta . :hi:

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi