Junkers Ju 88A-4 Revell 1:72
#25
Postat 19 October 2012 - 07:32 AM
AdiP, la 18 October 2012 - 09:16 PM, a spus:
Dupa instructiuni, pozitia unei alte culori este corecta dar Erik a vopsit cu galben in loc de alb!
Tot dupa instructiuni (care nu le prea cred a fi bine documentate) profundorul este corect vopsit cu galben...
Z-mare, legat de RLM-uri pina si alea de la Revell difera de la lot la lot! In cazul lui Erik el a folosit blitz la acele fotografii unde iese asa de tare in evidenta contrastul. Folosind blitz, si probabil distanta prea mica pina la model, culoarea mai deschisa pare in fotografie mult mai deschisa decit in realitate!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 19 October 2012 - 07:32 AM
#27
Postat 19 October 2012 - 09:32 AM
M-am uitat aseara prin niscaiva carti, inainte de a scrie postarea anterioara.
Masinaria asta, incadrata in 3 staffel/ KG30 - presupun, ar trebui sa aiba capotajele motoarelor precum si directia in haina galbena, iar capetele de plan (intrados) in alb, specific teatrului de lupta mediteranean, asa cum ai remarcat si tu.
Din pacate, informatiile pe care le-am gasit nu ma lamuresc pe depin. Iar tocmai datorita lipsei unor informatii concrete care sa certifice aparitia albului peste galben ma face sa afirm ca, deocamdata, nu sunt de acord cu aria/suprafata din intradosul planurilor care a fost vopsita in galben.
Evident, exista si fotografii care dovedesc existenta unor aparate ce nu respectatu deloc sau aproape deloc dispozitiile in vigoare privind pozitionarea marcajelor si a culorilor de identificare a teatrului de operatiuni..
De asta l-am si intrebat pe Erik care e sursa lui de inspiratie pentru alegerea culorilor si a modalitatii de dispunere pe aparat.
Din imaginea de mai jos (cod 4D+DT) mie-mi pare a fi galben pe capetele de plan, insa ea nu mai apare pe toata circumferinta capotelor motoarelor.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 19 October 2012 - 09:46 AM
#28
Postat 19 October 2012 - 10:28 AM
Sunt inca sceptic in ceea ce priveste corectitudinea instructiunilor. Totusi, dupa cum bine stii, si in Wehrmacht au fost multe aparate care au facut exceptie de la regula.
salutari,
Tibi
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 19 October 2012 - 10:30 AM
#31
Postat 21 October 2012 - 01:18 PM
Aveti total dreptate suprafata cu galben este OK[, dar culoarea trebuia sa fie ALBA, am studiat mai bine instructajul si abia acum am observat treaba asta, unde mi-a fost mintea cand am vopsit ?????:crazy: NU stiu. Am inceput sa slefuiesc si sa curet culoare galbena de pe intradosul aripilor, o sa re vopsesc cu alb............ si o sa revin cu cateva poze......
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 October 2012 - 10:12 PM
#32
Postat 21 October 2012 - 10:17 PM
Culorile galben si alb au fost utilizate ca semne tactice, atit pe frontul de est, cit si pe cel de vest. Sint referiri ce sugereaza ca schimbarea culorii din galben in alb, s-a produs la sfirsitul lunii august 1940, dar dintr-un Crashet Enemy Aircraft Report apare evident faptul ca si in luna septembrie, ambele culori au fost folosite in cadrul diferitelor unitati. Dupa unele cercetari mai recente, ar rezulta ca folosirea culorii albe a durat numai o perioada de aproximativ trei sau patru saptamini si a fost, se pare, concentrata in principal la unitatile cu baze intr-un sector mic din Franta ocupata. Culoarea alba de marcare, a fost folosita si pentru vinatori, in perioada ultimelor saptamini a lunii august, cind unitatile de bombardament din Luftflotte 3 au fost temporar retrase de la operatiunile de zi si puse la dispozitia Luftflotte 2, cu scopul de a se alatura operatiunilor de bombardament de noapte executate asupra zonelor industriale din centrul Angliei, in acest fel, vinatorii din Luftflote 3 au fost plasati sub comanda Luftflote 2.
He 111 a mai avut niste semne tactice mai "ciudate": trei dungi albe orizontale, puse undeva pe extradosul planului drept, spre capatul planului, iar pe deriva erau verticale.
Ju 88 din 9/KG77 adea pe planul sting o dunga alba orizontala, tot spre capatul de plan, pe directie fiind tot orizontala.
Este posibil, ca acea culoare alba, sa fie pusa si pe "extradosul" capotei motoarelor.
Poate intre timp s-a mai modificat ceva, din pacate nu mai stiu exact nici anul, nisi sursa.
#35
Postat 23 October 2012 - 10:33 PM
dflc03, la 23 October 2012 - 08:52 PM, a spus:
stai linistit ca stiu ca se face washul dupa aplicarea decalurilor ..... mai am depus multe decaluri si ici colo putin wash, in special pe decaluri.....
#36
Postat 23 October 2012 - 11:33 PM
#37
Postat 24 October 2012 - 07:02 AM
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 October 2012 - 07:04 AM