Autonebuniile mele Lucrarri de tunare machete auto, colectia mea 1/43
#402
Postat 14 February 2015 - 07:28 AM
catalinkat, la 13 February 2015 - 10:12 PM, a spus:
Este si laptareasa in lucru!
Aceasta postare a fost editata de Prognosis: 14 February 2015 - 07:28 AM
#404
Postat 15 February 2015 - 08:36 AM
Tinuta minte mai mult dupa mirosul ce o insotea pe strazile din orase, autoutilitara SR 113 tip vidanjajor, a fost o masina frecvent utilizata mai ales in mediul urban pentru sifonarea haznalelor, a WC-urilor din fundul curtii de la acea vreme (si nu numai), dar si la desfundarea canalizarilor stradale.
Cine nu isi mai aminteste cum trecea ea pe strada lasad un “parfum” specific in urma si taraind furtunele din care se scurgea intotdeauna cate ceva pe asfalt?
Construita pe un sasiu de 113 la inceput si mai apoi dotata cu un motor diesel pe sasiu de 114, masina nu a suferit prea multe modificari in timp.
Botezata de cetateni “cacatoarea”, masina a facut parte din diverse divizii de curatenia orasului si gospodarire comunala.
Cine lucra pe asa ceva se bucura de un salariu mare la vremea aceea, sustinut de un “spor de rusine” aplicat salariului de baza.
Macheta am realizat-o din combinarea pieselor printate 3D si a celor taiate din comatex sau cartele de telefon si reprezinta un unicat marca Prognosis!
#406
Postat 21 February 2015 - 07:04 AM
Productia la export va ridica nivelul de trai din Sloboxia. Asa spera autoritatile care au decis in sedinta de connsiliu sa adopte propunerea Guvernatorului Pere Stroica.
El a cerut in mod expres ca laptele realizat de fermierii din provincia Ialomixta sa fie trimis la export, iar din banii rezultati sa foreze alte puturi pentru a aduce apa potabila in Sloboxia.
In caz contrar, Guvernatorul Stroica (Pere Stroica), a promis ca va livra doar lapte si miere (in campania viitoare) ….
Lucratorii din cadrul Serviciului Special de Proiectare (SSP) a Atelierelor PanArin din Sloboxia, au inteles imperativitatea necesara si utila din cadrul sarcinilor de partid si de stat (organizatii locale cu care ma mai cunosc eu), si au demarat in forta lucrarile pentru realizarea celor doua cisterne tip SR Carpati si Bucegi necesare pentru transportul laptelui si a apei potabile catre populatia scarbita de mizeria de la robinet si de minciunile electorale ale guvernatorului.
Lucrarile sunt in curs de finalizare, dar paparatii uzi au surprins masina in timpul executiei.
#407
Postat 21 February 2015 - 07:40 AM
http://arin.panait.n...sa-de-serviciu/
Dupa cum am mai scris pe un forum autorizat (si plin de experti) referitor la Colectia Masini de Legenda DeAgostini Romania, “Bine ca au facut, rau ca nu au facut bine…” o macheta muncita la greu. Mai ales la reparat prostiile chinezului...
#408
Postat 21 February 2015 - 07:48 AM
In plin avant revolutionar, editura DeAgostini Romania, dupa numeroase poticneli, cazaturi si ridicari, si-a dat obstescul sfarsit pentru pasionatii de masini romanesti.
Desi pe surse ni se confirma ca mai sunt modele de automobile romanesti in plan si chiar la care s-au facut matrite si prototipuri, ElGreco de Romania si-a facut auzit ultimul cantec cu ceva vreme in urma.
Sincer, dupa cum a mers la noi, nu era de neprevazut moartea subita a revistei. De nenumarate ori am semnalat oribilitatea lucrarilor. Unele au fost reusite in ultima vreme, dar marea majoritate, fie piese romanesti, fie machete de umplutura, erau execrabil executate. Montate parca de pionieri din clasele primare, proiectate parca in joaca, pline de adezivi si bavuri, multe din machete au acoperit frumusetea initiativei cu prostia si nepasarea executiei…
De bine de rau insa, colectionarii au avut astfel ocazia de a pune in vitrina machete de masini romanesti, ceea ce este un mare plus. Dar, dupa cum am mai zis, “bine ca a facut, rau ca nu au facut bine“…. putina atentie poate meritam si noi, colectionarii din Romania.
Si ca sa nu se dezminta, iata ultimul numar…. pe care l-am cam lasat in cutie o vreme, pentru ca nu ma pasioneaza aceasta marca de masina (Fiat 132). Dupa parerea mea ar fi putut incheia colectia tot cu o macheta de masina romaneasca, asa dupa cum au inceput-o! Dar, ma rog, era de asteptat sa bage o umplutura. Practic am luat-o numai pentru breloc. Si la un breloc Dacia, nu merge deloc un Fiat. Fie el si 132…
continuare articol http://arin.panait.n...pentru-romania/
#409
Postat 25 February 2015 - 06:39 AM
Cu putin noroc am gasit niste scaune potrivite pentru aceasta ultima suflare a companiei celebre DeAgostini Romania…. Cu ocazia vopsirii portierelor, am descoperit si si acestea sunt pe interior mai scurte decat ar trebui cu vrea 3-4 mm, ceea ce da o nota oribila machetei la interior… Asadar am refacut interiorul, am pozitionat corect volanul si am conturat chederele si garniturile la geamuri dar fara sa scot sticla… Putin argintiu sub sasiul la motor si la esapare si gata ultima macheta.
#410
Postat 25 February 2015 - 04:42 PM
Cine nu isi mai aminteste de vestita masina de gunoi pe sasiu de Bucegi?
Ca ieri revad cum treceea ea maiestuoasa printre blocuri, cu gunoierii agatati pe talpicile din spate.
Prin orasul Constanta, unde am copilarit marea majoritate a timpului, ele erau colorate in verde cabina si portocaliu bena.
La Bucuresti imi amintesc faptul ca erau albe, iar la Tulcea stiu sigur ca erau cu cabina albastra si bena alb-gri.
Ramane sa ma hotarasc ce culori sa adopt.
Pana atunci insa, e de lucru la greu cu migaleala. Incerc pe cat posibil, unde am cum sa fac, realizarea unor detalii cat mai reusite. Nu e usor, nu este nici greu. Imi place ceea ce fac, dar nu imi place sa multiplic. Mai ales ca am multe planuri si repetitia ma distrage si ma oboseste. Drept urmare, aceasta ultima gunoiera va avea si ea statutul de unicat. Mai ales ca detaliile sun migaloase si nimicitoare…
Pana una alta, mai pigulim la partea din spate a benei. Corpul acesteia l-am proiectat pe calculator si apoi l-am reprodus prin tehnologia de printare 3D prestata de RoboFun Romania. Restul detaliilor se fac la mana din forex, abs si alte materiale cu care ma mai cunosc eu! Voi reveni cu detalii!
#411
Postat 26 February 2015 - 05:50 PM
Azi m-am destrabalat pe teme militare. Stiu ca pacea mondiala este un deziderat international, dar pentru moment am preferat sa ma intretin cu majordomul Zeului Ares.
Bunul meu prieten din Slobozia, dl. Paul, disperat ca nu mai apar in mediul public de ceva vreme, m-a sunat azi sa ne intalnim la o berica in oras. Eu am zis da, insa corpul meu a spus un NU hotarat. Imoblizat de groaznice dureri de coloana, am preferat sa primesc vizita amicului meu la domiciliu.
El nu a venit doar cu berea, ci mi-a facut o mare surpriza si mi-a adus doua reviste cu machete militare care au aparut de curand. Nu sunt un razboinic si nu ma aventurez prea usor pe acest taram, desi sunt un mare luptator, eu prefer sa fug cu pusca-n mana cum se spune, spre arii mai pasnice.
Jucariile mi-au placut si drept urmare m-am dedat la operatiuni militare imediat ce amicul a plecat in treaba lui.... >> http://arin.panait.n...oi-cea-germana/
#412
Postat 01 March 2015 - 09:30 AM
Șapte pe-o parte! Adicatelea vreo paisperezece bidoane vor dota noua macheta unicat marca Prognosis realizata in atelierele PanArin din Sloboxia al carei inceput a fost prezentat in articolul Laptareasa de serviciu http://arin.panait.n...sa-de-serviciu/…
Camionul de tip SR 131 Carpati, a fost produs din anul 1960 cu o sarcina utila de 3 tone (4×2, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 6 prezoane). Cabina acestor modele a fost proiectata de francezii de la Chausson Plant, motorul fiind un V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 4 trepte, treptele 2, 3 si 4 fiind sincronizate, o vitexa maxima de 90 km/h si un consum de 25 l/100km. (sursa: Automobile Romanesti)
Macheta este realizata prin combinatia tehnologiei de printare 3D asigurata de RoboFun Romania si a pieselor facute din Forex (comatex), ABS sau cartele telefonice si diverse alte materiale casnice, dupa un proiect home made marca Prognosis 2014.
#414
Postat 02 March 2015 - 06:17 PM
O lucrare cu dedicatie pentru bunul amic Viorel Spinu de la RoboFun Romania este gata de livrare. Macheta realizata din componente printate 3D si piese din forex, abs, metal, etc.
SR 113 Bucegi a intrat in productie incepand cu anul 1964, acesta avea o sarcina utila de 5 tone (4×2, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane), avand la baza aceeasi cabina proiectata de francezii de la Chausson Plant si motorul V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate (optional, cutia de viteze putea fii cuplata cu o cutie suplimentara – reductor, sau, axa spate putea fii echipata cu 2 trepte de reductie, comandate pneumatic), o vitexa maxima de 80 km/h si un consum de 29 l/100km. SR 113 Bucegi a avut si modele derivate: SR 115 (autotractor cu şa) si SR 116 (autobasculantă). (sursa: Automobile romanesti)
#415
Postat 08 March 2015 - 07:12 AM
O idee geniala avuta de amicul Titi, aceea de a trimite o macheta prin toata tara, pe la pasionati, pentru a face fiecare cate o poza cu ea si pentru a semna in cartea de onoare a Clubului Mini Cars Collections.
Am sarit si eu in ajutor si am realizat macheta corespunzatoare. Desenele sunt creatia lui Lucian Lexx. Eu le-am adaptat la cotele necesare.
Baza a fost un TV12F DeAgostini Romania revopsit in Atelierele PanArin din Sloboxia.
Sper ca macheta sa placa si sa ajunga la cat mai multi pasionati si sa putem admira fotografii frumoase din diverse locatii.
Iata, primul sunt chiar eu, cu o fotografie facuta in fata vitrinei cu camioane, la mine acasa!
https://www.facebook...70929133&type=1
#416
Postat 08 March 2015 - 08:08 AM
Prognosis, la 08 March 2015 - 07:12 AM, a spus:
Ideea asta imi aduce aminte de R8-ul miniauto care a circulat prin tara. Nu se poate sa nu itiamintesti de el... parca erai deja pe miniauto cand a fost chestia respectiva!
Deci iata ca spiritele inalte (a se citi de data asta "ideile geniale") se intalnesc (a se citi "le intalnim")... din timp in timp !
sau in trei cuvibte simple : istoria se repeta.
#417
Postat 08 March 2015 - 11:36 AM
michi-ro, la 08 March 2015 - 08:08 AM, a spus:
Deci iata ca spiritele inalte (a se citi de data asta "ideile geniale") se intalnesc (a se citi "le intalnim")... din timp in timp !
sau in trei cuvibte simple : istoria se repeta.
#419
Postat 14 March 2015 - 07:23 AM
13 MARCH 2015 NO COMMENT 38 VIZUALIZĂRI
Continua crestere economica inregistrata de compania de transporturi locale Bucuresti, a dus inevitabil la necesitatea dezvoltarii parcului auto RoboFun Romania.
multumesc pentru like pe blog http://arin.panait.net/sr-131-camion/
Investitiile in domenii ca transporturile locale de marfuri usoare si semigrele au fost sustinute prin intensa implicare a tehnologiei 3D, o tehnologie de viitor aplicata ca o lectie de istorie.
Astfel, prin folosirea tehnicilor de printare 3D, Atelierele PanArin din Slobozia, au reusit reproducerea unor camioane antice, din vremea in care economia acestei tari inca mai producea camioane la Brasov.
Proiectul acestui model de camion a fost realizat de mine, pe baza documetelor fotografice gasite pe internet. RoboFun Romania a printat marea majoritate a reperrelor dupa aceste proiecte.
#420
Postat 14 March 2015 - 07:31 AM
multumesc pentru like pe blog http://arin.panait.n...ti-la-slobozia/
Proiectul Bucegi a prins contur.
Din ce in ce mai multe modele sunt realizate in Atelierele PanArin din Slobozia cu ajutorul tehnologiei de printare 3D oferita de RoboFun Romania.
Gama de camioane prinde un traseu ascendent in cursa diversificarii.
Noi si noi modele apar de sub bagheta magica a proiectantului Prognosis, cu sustinerea constanta si continua a RoboFun Romania.
Speram cat mai curand in prezentarea unor modele care au facut faima in peroada istorica a comunismului.
Machete unice in lume, produse numai de Atelierele PanArin din Slobozia pentru a ramane in istorie ca marturie a ingineriei auto din Romania comunista.