Forum Machete,Modelism,Hobby: Autonebuniile mele - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 32 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Autonebuniile mele Lucrarri de tunare machete auto, colectia mea 1/43

#201 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 13 February 2013 - 05:09 PM

ok, merci !
la mine nu se vad lincuirile :rolleyes:

#202 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 13 February 2013 - 08:24 PM

Vezi postareamichi-ro, la 13 February 2013 - 05:09 PM, a spus:

ok, merci !
la mine nu se vad lincuirile :rolleyes:


Punctul de plecare...

http://arin.panait.net/

#203 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 15 February 2013 - 09:29 AM

Platformă rotativă pentru prezentarea machetelor

Ordinul expres al Guvernatorului de Ialomita este sa pregatim o expozitie gen Salon Auto, unde modelele realizate in Atelierele PanArin sa fie prezentate publicului amator de automobile de legenda. In acest sens, au fost mobilizate toate fortele pentru ca ordinul sa fie executat in cel mai scurt timp cu putinta. Folosindu-se un micromotor cu reductor de la o veioza ca baza de miscare, muncitorii de la Atelierele PanArin au realizat in timp record platforma de filmare. S-au utilizat ca materiale forex (comatex) de 3, 6 si 8 mm grosime, precum si carton prespan (mucava). Alimentarea se face dintr-un variator FZ1, tot o antichitate reconditionata in Atelierele PanArin. Dupa prezentarea scenei mobile, s-a filmat primul montaj pentru probarea luminilor si a studioului! Speram sa fie apreciate eforturile meseriasilor nostri si promitem prezentari cat mai spectaculoase a modelelor din garajele PanArin!

Imagine postata

Mai multe poze si detalii de constructie plus un film >>> http://arin.panait.n...rea-machetelor/

Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092

#204 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 15 February 2013 - 03:58 PM

Dacia service – film de prezentare machete

Imediat dupa realizarea platformei de prezentare a machetelor in Salonul auto Prognosis, casa de productie PMP (Prognosis Media Pictures), a realizat primul montaj cuprinzand prezentarea modelelor Dacia Limo si Dacia Asistenta Tehnica. Va lasam sa va bucurati de imagini! Ambele masini sunt produse in atelierele PanArin din Slobozia.

http://arin.panait.n...entare-machete/

#205 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 16 February 2013 - 08:58 AM

Lancia Dilambda – Norev – un automobil de epoca la Slobozia

O masina de epoca, un lux al anilor de glorie a automobilelor, vehicol lucrat in anul 1928 si pentru placerea ochiului dar si pentru eleganta epocii!

Imagine postata

Filmare >>> http://arin.panait.n...ca-la-slobozia/

#206 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 16 February 2013 - 11:45 AM

Dacia Sport a la Prognosis

Modele manufacturate de Prognosis in Atelierele PanArin din Slobozia, pe baza machetei DeAgostini Dacia Sport, intr-un film marca Progosis Media Pictures!

Imagine postata
FILM http://arin.panait.n...a-la-prognosis/

#207 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 20 February 2013 - 07:23 AM

Noutati in garajul PanArin

http://arin.panait.n...arajul-panarin/

Imagine postata

#208 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 20 February 2013 - 01:49 PM

Un TV 12 DC cara apa la Slobozia

Pregatirea Salonului Auto Prognosis 2013 de la Slobozia a intrat in linie dreapta, conform spuselor purtatorului de cuvand al administratiei guvernamentale. Tot el a mai confirmat faptul ca Guvernatorul de Ialomita, dl. Pere Stroica, nu are nici o legatura cu organizarea acestei expozitii, si asta nu numai din motive financiare, ci mai degraba politico-sociale, tinandu-se cont de faptul ca Societatea de Transport Prognosis Cargo s-a implicat in dezbaterile publice vizavi de calitatea apei la Slobozia, fapt nu tocmai pe placul Guvernatorului. Din aceste motive, organizatorii nu au putut coopta administratia guvernatoriala in sponsorizarea Salonului Auto Prognosis 2013. Cei implicati au dat asigurari ca exista posibilitatea cooptarii unor sponsori particulari, in acest sens asteptam ofertele de pe plan local dar si national.

Societatea de Transport Prognosis Cargo Slobozia, doreste sa initieze incepand cu acest an, o expozitie de modele auto tunate si originale, sub egida “Ce pot face niste maini dibace”, expozitie ce va aduna din toata tara modelisti priceputi, care vor expune realizarile lor. Dorim deschiderea expozitie pe data de 1 iunie 2013 si dedicam salonul Zilei Copilului si nu numai, tanand cont ca si barbatii sunt tot niste copii, dar mai mari. Diferenta consta numai in pretul jucariilor!

Scopul principal al organizatorului, este acela de a prezenta atat generatiilor noi dar si nostalgicilor, modele de autovehicule romanesti, legendare si moderne, masini cu care Romania a fost construita decenii la rand, gratie carora au fost achitate la un moment dat toate datoriile externe ale tarii prin exportarea lor masiva in toata lumea. Cu regretul ca industria automobilistica autohtona a fost devalizata, distrusa complet si vanduta la fier vechi pe o nimica toata, speram ca prin aceasta expozitie sa readucem in lumina rampei autovehicule cu care tara s-a mandrit pe intreg mapamondul. Dacia, ARO, Tudor Vladimirescu, Oltcit sunt marcile care vor fi in centrul atentiei, dar nu vor fi neglijate nici alte autovehicule care au circulat pe drumurile patriei.

Sirul reconstiturii machetelor din trecut este continuat de producatorul local Prognosis prin macheta prezentata in acest material, un TV 12 Double Cab, masina care din pacate nu se mai produce in Romania de ani buni, dar care mai are inca exemplare in exploatare. Baza transformarii a fost un model TV 12F produs DeAgostini 2012, modificat conform studiilor pe internet si dupa posibilitatile tehnice reduse ale Atelierelor PanArin din Slobozia Mare.

Initial s-au decupat doua caroserii de TV 12F, mergandu-se pe o idee de spate realizat din forex, dar ulterior, inginerii si proiectantii de la Atelierele PanArin au concluzionat ca se poate realiza noua cabina dubla dintr-un un singur model, de la care se muta usa si se foloseste si spatele original usor adaptat la noua pozitie.

Sasiul original a fost decupat si alungit corespunzator noilor dimensiuni ale camionetei cu cabina dubla. Materialul de baza a fost forexul de 3,5 mm grosime. Ambele punti au fost inaltate pentru a face loc rotilor mari si duble pentru partea din spate. Arcurile au fost intarite si sustinute cu suporti realizati din capse pentru fixat hartia.

Bena a fost adaptata din una provenind de la alta macheta dezafectata. S-au confectionat oglinzile si suportii acestora conform fotografiei de orientare, din forex si bolduri pliate dupa forma suportilor. Oglinzile au fost fixate corespunzator in portiera si nu pe caroserie, asa cum (nu corect) erau fixate pe modelul original DeAgostini. Folosindu-se de o bara provenind de la alt vehicul, inginerii au realizat o bara asemanatoare celei din poza de baza, cu ajutorul unei folii de forex de 0,5 mm grosime.

Dupa ce s-au decupat corespunzator ferestrele noii cabine duble, cu ajutorul traforajului cu panze rosii nemtesti (ce ti-e si cu panzele astea bune!!!, taie orice), s-au pregatit scaunele necesare transportului personalului de munca din dotarea vehiculului utilitar de marfa. Au fost tapitate aceste scaune cu piele olive, iar capota motorului a fost antifonata si tapitata cu piele maro. Tot la interior s-au evidentiat accesoriile din bord cu nichel stralucitor, dar si pe cele de pe interiorul portierelor cu negru si gri. Pentru usa suplimentara, s-a tapitat partea de interior. La fel si pe partea stanga spate interior, din zona alungita a cabinei, pentru protejarea pasagerilor.

Esapamentul a fost mutat in spate, dat fiinda faptul ca rezervorul de combustibil este la acest model, situat pe partea stanga, mai la indemana soferului, exact in locul prin care iesea teava esapamentului la modelul de baza. Din partea de esapament ramas nefolositor, s-a incropit un nou esapament pentru TV 12 C – masina de butelii, montat cum se cuvine sub cabina soferului, spre a nu prezenta pericol de supraincalzire a incarcaturii de butelii.

Dupa vospirea cu spray auto sintetic si uscarea de 2 zile impusa de normele in vigoare, au fost trasate chederele ferestrelor si montate geamuri noi realizate din material provenind de la cutia de prezentare a machetei, fixate pe peretiii interiori cu banda dublu-adeziva, pentru a se limita posibilitatea de “aburire” a geamurilor de la lipici.

In gaurile ramase de la fostele oglinzi, au fost montate doua lampi suplimentare de semnalizare a directiei, realizate din maciulii de bolduri, foarte utile dealtfel in traficul aglomerat al zilelor noastre. Pentru transportul pe timp nefavorabil al marfurilor perisabile, bena a fost dotata cu o copertina de prelata, pe care au fost montate catadioptri galbeni in fata si rosii in spate, spre buna semnalizare a gabaritului camionetei. Pe bara din spate s-au montat semnalizatoare dreptunghiulare, apartinand epocii post-decembriste.

Dupa inmatriculare, vehiculul a pozat fermecator pentru Salonul Auto Prognosis, dupa care a plecat cu marfa in cursa de rodaj, traseu pe care se vor verifica sistemele, prilej cu care se vor aduce cantitati importante de bidoane cu apa potabila, atat de necesare urbei noastre vitregite de acest element esential vietii, fie ea si marginita de buruienile Baraganului modern!

Imagine postata

Foarte multe alte poze >>> http://arin.panait.n...pa-la-slobozia/

Urmeaza filmul prezentarii. Materialele filmate au fost deja inaintate Studiourilor Prognosis Media Pictures, care le vor prelucra cat mai curand, dupa care le vom pubica in paginile noastre. Fiti pe faza, urmeaza imagini senzationale, in exclusivitate, in direct si in reluare!

#209 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 20 February 2013 - 02:34 PM

http://www.youtube.c...d&v=jmXxIO6tJow

#210 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 22 February 2013 - 08:34 AM

Dacia 1300 break-variante a la Prognosis

Un mic filmulet cu cele cateva break-uri modificate in Atelierele PanArin din Slobozia de catre Prognosis, pe baza modelului original Dacia 1300 break produs DeAgostini 2012.

Imagine postata

#211 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 22 February 2013 - 08:35 AM

Dacia 1300 break-variante a la Prognosis

Un mic filmulet cu cele cateva break-uri modificate in Atelierele PanArin din Slobozia de catre Prognosis, pe baza modelului original Dacia 1300 break produs DeAgostini 2012.

Imagine postata

#212 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 22 February 2013 - 01:34 PM

Aro 243 – Pompieri de Slobozia

Grupul de Pompieri din Slobozia a fost dotat astazi cu un nou vehicul de legenda, necesar atat pentru interventii, cat si pentru protocol. Masina realizata in Atelierele PanArin, a avut ca baza un model Aro 243 editat de revista DeAgostini, masini de legenda, model pe care s-au facut cateva modificari.

Imagine postata

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...ri-de-slobozia/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092

#213 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2013 - 12:13 AM

Daca ii mai puneati si un difuzor de ADA langa girofar .....

#214 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 26 February 2013 - 02:26 PM

GAZ 12 ZIM funcţional pe ecartament redus (2)

Dupa cum spuneam in PRIMUL EPISOD, am realizat sistemul de colectare a tensiunii din fir elastic de coarda de chitara n. 1, si apoi am testat rulajul masinii pe linie HO, echivalentul oarecum al ecartamentului redus pe care au circulat unele din aceste frumoase masini pe calea ferata.

Am continuat cu montarea sistemului de iluminare, atat pe fata, in faruri, cu led-uri punctiforme albe de 1,8 mm diametrul lentilei, cat si pe spate, in stopuri, cu led-uri similare rosii, cate doua in paralel, dar inseriate cu cate un rezistor de 1k. La final am construit din forex de 1 mm grosime, fasiile acoperitoare pentru zonele unde erau rotile obisnuite, zona din aripi, asa dupa cum am vazut la modelelul de pe internet. Pentru inlaturarea obstacolelor usoare de pe linii, vehiculul a fost dotat cu un plug din bare, specific rulajului pe calea ferata.

Pentru prezentare, am folosit postamentul de la alta macheta, la care am aplicat sina HO, terasament si prin metode de modelism feroviar am balastat bucata de sina cu pietris de modelism. Astfel, pietrisul spalat si uscat, l-am distribuit cu o pensula fina peste traverse, inlaturand prin periaj fin excesul. Dupa asezare, am fixat pietrisul picurand solutia ideala de fixare, facuta din parti egale de aracet de mobila si apa, la care se adauga cateva picaturi de detergent de vase, necesar pentru a rupe tensiunea superficiala din solutie si pentru a patrunde printre pietrele foarte fine ale balastului.

Imediat am decorat cu iarba si frunzis divers pe marginea terasamentului pentru realizarea unui suport tip microdiorama. La final, toate cele trei drezine din Depoul PanArin, au pozat pentru eternitate. S-au facut si ceva filmari, dar montajul se va face probabil in cursul zilei de maine, pentru ca azi, umiditatea din atmosfera m-a epuizat!
Imagine postata

Mai multe poze si detalii >>> http://arin.panait.n...tament-redus-2/

#215 Useril este offline   aliasbuju 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 25-February 10

Postat 26 February 2013 - 06:30 PM

buna ziua domnule Prognosis...
am o intrebare:
imi spuneti va rog frumos de unde ati procurat portiunea de sina de cale ferata pt macheta ZIM Drezina...cea pe ecartament normal....? sau la ce scara este...?
as dori si eu sa pun o Volga pe ecartament de acel tip...
multumesc
P.S. -apreciez lucrarile dv...tine-ti-o tot asa!

#216 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 26 February 2013 - 07:20 PM

GAZ 12 ZIM – film cu drezina pe ecartament redus funcţională

http://arin.panait.n...us-functionala/

Vezi postareaaliasbuju, la 26 February 2013 - 06:30 PM, a spus:

buna ziua domnule Prognosis...
am o intrebare:
imi spuneti va rog frumos de unde ati procurat portiunea de sina de cale ferata pt macheta ZIM Drezina...cea pe ecartament normal....? sau la ce scara este...?
as dori si eu sa pun o Volga pe ecartament de acel tip...
multumesc
P.S. -apreciez lucrarile dv...tine-ti-o tot asa!

Sina este pe situl lui Rally la vanzare. www. jucarii.com . ro

#217 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 27 February 2013 - 01:29 PM

Un Barkas de toata jena…

Numarul 38 DeAgostini…. o macheta de izbeliste, parca facuta in clubul de incepatori de la Casa Pionierilor din China.

M-a lasat fara cuvinte aceasta macheta. Nu am putut iesi sa o cumpar personal din motive de sanatate, iar acum ma bucur ca nu am facut-o. Efortul ar fi fost inutil si lamentabil…. Vanzatoarea ar fi putut cel putin sa imi dea una cu semnalizatorul fata la locul lui, dar asta nu ar fi scutit macheta de celalalte mizerii cu care a venit la pachet si care nu sunt urmarea unui transport deficitar. De la prima vedere m-a socat! Are numar de alta tara. Numarul din spate e rupt si lipt cu cizma unui betiv. Geamurile parca sunt de la alta masina, intratat nu se potrivesc in locasurile lor. Nici un cheder pe nicaieri…. Stopurile din spate arata jalnic, lipite stramb, fara rama, fara suport…. fara culori. Alea din fata la fel. Oglinzile strambe si nedebavurate, ciudate si nelalocul lor. Pete de superglue, amprente de chinezoi beat… Interiorul e de-a dreptul patetic! Bavuri la greu, o capota de motor alungita aiurea, nepotriviri ale peretilor laterali pe aripi (lipsa material – deci economie), dar recordul absolut il face volanul. Practic eu am un Barkas de curse…

Desi nu ma leaga mari amintiri de aceasta masina pe care am condus-o de cateva ori la o firma din Constanta de dupa revolutie, am tinut sa o am in colectie, ca sa nu lipseasca o piesa. Dar chiar nu ma asteptam ca DeAgostini sa dea inapoi colectia in perioada de glorie a superglue de la inceputuri…. Ma leg insa ca aceasta bucata de trecut, sa devina ce ar trebui sa fie. O piesa de colectie a unei masini de legenda si nu un jaf lucrat in deradere. Rusine DeAgostini! Ai nota 4 (patru) de la mine. Si asta cu mare indulgenta! Inca una asa si te las gorigent! Iar ca sa nu fie discutii, atasez pozele edificatoare. Sper sa nu invocati “pixelul albastru”!!!

Imagine postata

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...-de-toata-jena/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Barkas-de-jena-03.jpg
  • Imagine atasata: Barkas-de-jena-09.jpg
  • Imagine atasata: Barkas-de-jena-12.jpg

Aceasta postare a fost editata de Prognosis: 27 February 2013 - 01:31 PM


#218 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 27 February 2013 - 04:08 PM

Multumim pentru review! :good:



... si cand te gandesti ca era sa o cumpar azi dimineata venind de la serviciu <_<
Sa vina Aro 244 :dribble:

#219 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 27 February 2013 - 06:01 PM

am luat si eu macheta. Nu este nimic de necorijat. Din contra.
Cand spui de imbinari, Prognosis, trebuie sa tii cont de faptul ca lateralele sunt libere. Nu au acea costrangere nici pe orizontala nici pe verticala, impusa de caroserie, care sa le tina la locul lor. De asemenea nu sunt lipite.
Cu restul remarcilor sunt de acord dar, sincer, ai avut ghinion. Imi pare rau!

#220 Useril este offline   Prognosis 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 680
  • Inregistrat: 09-May 10
  • Location:Slobozia
  • Interests:Trenulitul

Postat 28 February 2013 - 02:16 PM

Ferrari 360 Modena – Eaglemoss Collections

Sincer, eram cam sceptic in ceea ce priveste noua colectie si asta pentru ca pretul anuntat dadea de gandit comparativ cu piata DeAgo din Romania. Asa ca m-a prezentat la taraba, fiind o zi mai frumoasa mi-am permis sa fac o lunga plimbare ca sa vad cu ochii mei minunea atat de laudata pe forumurile unde activez. Surpriza a meritat efortul deplasarii!

Incentestabil nu se compara cu DeAgostini. Nici la pret si nici la calitate. Totusi sa nu uitam, ca in cazul unor firme de renume, asa cum este Scuteria Ferrari, exista un departament special destinat studiului de piata in cazul machetelor, departament care are pretentii si care avizeaza fiecare prototip de macheta ce apare pe piata. Ceea ce este insa important, este faptul ca la un pret mai mic, se poate si CTC si calitate mai buna si prezentare ca la carte. Eu sunt incantat de jucarie!

Interiorul detaliat, in multiple culori, vopseaua impecabila, decalurile si tampografia fara cusur. Roti, suport, transparenta sticlei geamurilor si a farurilor, stopuri, motor, oglinzi, totul emana calitate si atentie in montare. Nici pic de praf in interior, ca sa nu mai vorbesc de amprente de chinezoi, denota ca se poate si da o palma severa grecilor de la DeAgostini. Din partea mea, un 10 (ZECE) cu felicitari! Sper ca toate numerele sa pastreze calitatea acestei prime prezentari.

Imagine postata

Mai multe poze si detalii de constructie >>> http://arin.panait.n...ss-collections/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....533762709973092

Arata acest topic


  • 32 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

27 useri citesc topicul
0 membri, 27 vizitatori, 0 utilizatori anonimi