Smoke and mirrors
Povestea mea este situata intr-o vreme in care sistemul spitalicesc inca mai functioneaza….
Impresionati de performantele utilitarelor romanesti, medicii din Slobozia Mica, au cerut autoritatilor locale sa aprobe cumpararea unor masini de salvare cu care sa doteze serviciul de ambulanta din localitate. In aceste conditii, Guvernatorul a lasat luptele electrorale un scurt moment, suficient cat sa dea dispozitie Atelierelor PanArin spre a transforma una din dubele TV aduse pentru campania electorala, intr-un vehicul de salvare. Fireste ca dorintele sale sunt litera de lege in mica noastra urbe, asa ca meseriasii au trecut la treaba, mai ales ca in urma interventiei sale, Guvernatorul spera sa mai adune cateva voturi pierdute in urma actiunii de strangere a maidanezilor de pe strazi. Spun pierdute, pentru ca cele doua babe care hraneau haita din preajma Atelierelor PanArin, au amenintat ca vor vota cu opozitia…
In consecinta, s-a trecut la modificarea unui vehicul TV 12F. Pentru ca masina salvarii sa poata interveni si prin catunele din provincie, pentru ca aceasta sa poata razbate prin drumurile desfundate, meseriasii au decis dotarea vehiculului cu tractiune integrala. Totodata s-a dispus de catre inginerul sef, si marirea garzi la sol a masinii.
Dupa asta, s-a trecut la izolarea cabinei de restul vehicului cu un paravan specific, procedandu-se si la izolarea fonica, asftel incat pacientii transportati sa nu sufere prea multe traume sonice pe parcursul transportului. In final masina a fost frumos inscriptionata si predata soferilor de la serviciul public de salvare, pentru a fi testata. Prilejul s-a ivit imediat, pentru ca la Magazinul Universal din Slobozia Mica, a avut loc o altercatie intre fostul guvernatori si clientii magazinului, care l-au surprins cumparand apa plata, cand el sustine ca bea apa de la robinet. Clientii care l-au vazut, revoltati, au aruncat in el cu oua si rosii. Desi pretul lor a atins un maxim istoric, lumea a cosiderat ca merita fostul guvernator putina atentie din partea lor. Ranit in cap de un ou expirat, fostul guvernator a solicitat o ambulanta, fapt pentru care alt fost sef de salvare, domnul Paloş Ascuţitescu, i-a amintit distinsului administrator local, ca si el solicitase redotarea parcului auto, dar ca domnia sa l-a ignorat pe motive politice.






Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
Pentru ca s-a omis montarea siglei TV pe masca din fata, s-a remediat astazi. Cu ocazia trecerii pe la Atelierele PanArin, au fost inlocuite numerele moderne cu altele din epoca trecuta. La fel si numarul de telefon pentru solicitarea salvarii, care era pe vremea aceea 061.

...................................................................................
TV 12F DeAgostini – furgoneta decupata http://arin.panait.n...oneta-decupata/
In vremurile trecute, aceasta masina utilitara era foarte apreciata si folosita la toate muncile posibile. O varianta pe care o intalneam mereu pe strada la Constanta, era o dubita decupata, de la ILF (Intreprinderea de Legume si Fructe Constanta, care in fiecare zi era la rampa de descarcare a aprozarului de langa blocul meu. Am decis ca este cazul sa omagiez acea masina, pe care, ca pusti ce batea mingea in spatele blocului, eram mereu solicitat, impreuna cu alti copii, de catre sofer, sa o impingem pentru ca uneori nu avea pornire. Amintirea ei m-a determinat sa incerc aceasta reproducere.
Am gasit pe internet o singura poza, dupa care mi-a revent memoria detaliilor si am trecut la treaba. Pentru inceput am decupat partea care trebuie inlaturata. Am finisat cum se cuvine taieturile si am confectionat peretele din spate din ABS de 1 mm grosime. Din acelasi material am facut si podeaua platformei de incarcare. Ramele pentru prelata sunt facute din sarma de cupru. In spate am astupat cu chit revell santurile usilor, am slefuit manerele la usi spate si lateral si am umplut cu chit spatiile ramase. Apoi am trasat marginea de jos a oblonului din spate cu un tragator cu cap vidia. Am pus balamale si maner la oblon. Am astupat cu chit spatiile lampilor de semnalizare, pe care le-am inlocuit cu unele rotunde, specifice acelei perioade de timp. Tot in spate am montat si un carlig de remorcare facut dintr-un capat de bold. La interiorul benei rezultate, am dublat peretii cu material din cartela de telefon.
Diferentialul din fata l-am facut de data asta din betisor chinezesc. Cardanul din material de la casute de trenulete. Fireste ca am inaltat masina la fel ca si pe celelalte doua prezentate anterior. Jantele rotilor le-am vopsit negre iar cauciucurile au capatat o nuanta de uzura.
La interior am vopsit capota motorului si scaunele. Geamurile usilor au primit separatoare, iar geamul de pe spate este decupat din peretele transparent initial si inserat in decupajul peretelui nou din ABS. La final, am adaugat un stingator si o ladita cu nisip. Dupa inscriptionare, masina a fost predata soferului care va aproviziona raionul de legume/fructe de la magazinul din Slobozia noua.






Mai multe imagini din procesul de productie: http://arin.panait.n...oneta-decupata/
ARO 320 – camioneta
Atelierele PanArin se confrunta in ultima vreme cu o afluenta de lucrari de transformare si revitalizare a unor vehicule DeAgostini. Cum cererea de piese este foarte mare iar transportul pe calea ferata costa destul de mult, specialistii de la Atelierele PanArin au decis sa isi construiasca propriul vehicul pentru transportat materiale. Au ales ca model de baza un ARO 240, pe care, cu maiestrie, talent si abnegatie, au reusit sa-l transforme intr-un model 320 camioneta. Ca inspiratie au folosit doua poze de pe internet iar modelul rezultat a fost o combinatie intre aceste imagini. S-au folosit ca materiale de lucru, diverse resturi de la casutele de trenulete, cum ar fi trotuar pentru realizarea sasiului, stalpi pentru tevi, etc. Au mai folosit placi de ABS de 1 mm grosime, bolduri pentru tevile de rezistenta ale obloanelor, cartele de telefon pentru obloane, precum si Forex de 6 mm grosime pentru rezervorul de motorina. In final a rezultat un vehicul robust, suplu si eficient, exact ca cele folosite la transpotul materialelor usoare in epoca comunista. Pentru testare masina a facut deja un transport de ciment si de var la saci, necesar revovarii unui corp de la Magazinul Universal din Slobozia Mica., fapt pentru care are bena deja murdara de praf alb. La final masina a fost inmatriculata cu initialele Atelierele PanArin (APA) – fara nici o legatura cu apa mizerabila care curge la robinetele din Slobozia Mica.
Pentru ca o poza face cat o mie de cuvinte, va invit sa priviti vehiculul rezultat, precum si imagini din procesul de productie! http://arin.panait.n...-320-camioneta/






ARO M461 – Expeditia TransAfricana 1971
http://arin.panait.n...safricana-1971/
Un M461 a devenit celebru in 1971 cand a traversat Africa de la vest la est, intr-o expeditie TRANSAFRICANA care i-a adus recunoasterea pe plan international. Am incercat si eu sa reproduc acest vehicul stimat de toata lumea, folosind o macheta DeAgostini venita cu mult superglue pe portiere, fapt pentru care neaparat trebuia revopsit. Cum in urma realizarii lui ARO 320 camioneta, mi-a ramas spatele lui 240, tocmai bun pentru remorca africana, iata ca am realizat si acest model. Nu au rost cuvintele. Lucrul a fost efectuat dupa aceleasi metode descrise la alte modificari ale lui M461. Las pozele sa vorbeasca!



