Wartburg 312 – corecturi
Frumoasa macheta reprezentand Wartburg 312 in varianta grena/crem a trecut si ea prin mainile restauratorilor de la Atelierele PanArin. Cu putina vopsea acrilica, migala multa (desi nu am pensule prea fine – mi-ar trebui unele cu care chinezii picteaza pe boabele de orez am reusit sa inlatur efectul negativ produs de culoarea negru-morbid de la interior. Nu am avut chiar nuantele necesare, dar cred ca in buna parte am reusit sa restaurez bordul, volanul (care nu este corect reprodus) si portierele. Pentru canalepele, nuanta necesara era un ocru pal dar am recurs la o culoare mai spre lila a tapiteriei. Oricum masinuta arata mai bine asa decat in varianta de doliu.
http://trenulete.inf...-312-corecturi/
![Imagine postata](http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/01/P1110006.jpg)
Ford coupe 32 scara 1/43 – reconditionare
Aceasta masinuta de epoca mi-a fost daruita de un amic. O tinea dezmembrata intr-o cutie undeva intr-un sifonier. Destul de ruginita prin partile feroase, scorojita mai peste tot, cu piese lipsa, masinuata m-a incantat la prima vedere. In prima faza am trecut la curatenia totala. Am sters cu alcool intreaga structura. Am eliminat arcul rupt de la motorasul din spate si am eliberat rotile pentru rulare libera. Apoi am curatat si indreptat axele ruginite ale rotilor. Am curatat la peria de pasla geamurile si le-am redat stralucirea. Operatiune migaloasa pentru ca daca se da turatie prea mare si timp lung la periaj geamurile se topesc si se matuiesc si adio transparenta.
http://trenulete.inf...reconditionare/
Apoi am trecut la reconditionarea propriuzisa. Folosind spray auto acrilic de culorea crem am revopsit in doua maini caroseria. Pentru sasiu am folosit maro acrilic doar pentru a corecta juliturile. Pentru argintaraie am folosit cu succes markerul permanent. La fel si la jentile rotilor. Pentru cauciucuri se reda culoarea mata de negru folosind un amestec de alcool si zeama de marker negru. Adica intr-un marker uzat se pune cu pipeta nitel alcool izopropilic si sa sterg cu el cauciucurile. Nu trebuie abundent ci mai degraba in doua etape, altminteri se moaie cauciucul.
Interiorul l-am vopsit dupa ce am cautat niscaiva poze pe internet si sunt slava Domnului destule. In final, am recuperat macheta si acum staluceste in vitrina mea!
![Imagine postata](http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/01/P1110002.jpg)
Dacia 1304 pick-up – îmbunătăţiri
http://trenulete.inf...p-imbunatatiri/
După cum am menţionat în Prezentarea Machetei, reproducerea trebuie supusă unor mici retuşuri pentru a arăta ceva mai realist. Pentru început am demontat interiorul cabinei şi am tapitat scaunele în o nuanţă de gri, foarte folosită la tapiţarea scaunelor la acest model. Barele de protecţie din benă au fost vopsite cu negru mat. Lămpile de semnalizare spate au primit geam alb la mers înapoi şi respectiv galben la semnalizare direcţie. Am retuşat carcasele lămpilor de număr cu negru peste tot iar geamul becului l-am făcut cu alb. Ornamentele geamurilor de portiere au fost făcute cu markerul argintiu. La fel şi diuzele difuzoarelor de apă pentru parbriz. Cu puţină atenţie macheta arată chiar foarte bine. Mi-aş fi dorit şi o piesă care să aibă bena carenată. Poate o să apară!
![Imagine postata](http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/01/P1180017.jpg)
Trabant 650 – corecturi
Piesa din colectia DeAgostini cumparata ceva timp in urma, Trabant 650, a ajuns azi pe mainile meseriasilor din Atelierele PanArin, care s-au incumetat in sfarsit sa deschida masina pentru interventii. Si bine au facut, pentru ca ceea ce nu se vedea prin geamuri, au descoperit dumnealor uimiti. In primul rand meseriasii au fost contrariati de pozitia nefireasca a volanului, care venea peste scaunul soferului, mult la interior si foarte stramb pozitionat, fapt care permitea intrarea cu chinuri a soferului, numai daca era o uscatura slabanoaga si nitel ciumpalac stramb ca sa vina la fix cu rolul de conducator auto de Trabant. Socul urmator l-a constituit descoperirea unui al doilea schimbator de viteze, pozitionat in podea, fata de cel cunoscut, pozitionat si el langa volan. Inginerii au dispus demontarea mecanismului volanului si reabilitarea lui, apoi pozitionarea corecta fata de scaunul soferului. S-a inlaturat o seama de material aflat in exces pe sub bordul masinii apoi s-au vopsit manetele la schimbatorul de la volan si la semnalizare. Totodata a fost inlaturat schimbatorul urias de tractor montat abuziv in podeaua trabantului. Scaunele au fost si ele piturate in altceva decat negrul morbid…. S-au mai argintat manerele de usi si suprafata oglinzii! Dupa revizie Trabantelul a fost inmanat propietarului de drept care a fost foarte incantat de reusita meseriasilor si a plecat cu el in plimbare … la vitrina!
http://trenulete.inf...-650-corecturi/
![Imagine postata](http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/01/P1190012.jpg)
ARO 240 – corecturi
Indragita masina romaneasca ARO 240 de la DeAgostini a trecut si ea astazi pe la meseriasii de la Atelierele PanArin pentru cateva interventii minore. In primul rand era suparator spatiul gol lasat de parbriz intre el si rama lui superioara. Pentru remediere s-a slefuit cu o pila fina partea de fixare pe caroserie pana la subtierea suficienta pentru a se reduce jumatate de milimetru, exact cat trebuia pentru acoperirea acelui spatiu. Totodata, cu markerul argintiu s-au subliniat stergatoarele de parbriz pentru evidentierea lor fata de gemul din care fac parte prin turnare. Lampile din fata au fost vosite cu galbenul corect pentru semnalizatoare, iar cele din spate au primit cate un bumb galben in mijloc, culoarea potrivita pentru semnalizatoarele clasice de Buceag cu care au fost dotate primele modele. S-au mai avidentiat si manerele la usi cu argintiu, precum si oglinda laterala, lipita urat dar refacuta de specialisti. Modificarile au fost primite cu bucurie si recunostinta de catre propietari, Armata de Eliberare si Restaurare a Democratiei din vitrina prognosista!
http://trenulete.inf...-240-corecturi/
![Imagine postata](http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/01/P1190014.jpg)
Volga versus Volga
http://trenulete.inf...a-versus-volga/
Sunt un pasionat al masinilor clasice. Poate si pentru ca intreaga mea copilarie si adolescenta s-au petrecut sub auspiciul anilor 60-70, cand frumosul era frumos in dauna aerodinamicului si a compactului. Vremurile cand alamurile straluceau, cand ornamentele chiar impodobeau si infrumusetau o masina, vremea cand o masina trebuia sa fie mai intai frumoasa, atragatoare, inainte de a fi aerodinamica si fada. Volga a fost o masina care in perioada comunista te facea sa intorci capul dupa ea si sa o privesti indelung, pana disparea de-a lungul strazii sau dupa un colt si sa mustacesti cu invidie la adresa soferului fericit de la volanul minunatiei. Masina a fost marca nomenclaturii si a securistilor, dar asta nu o facea mai putin atragatoare, ba chiar dimpotriva. Frumusetea ei a dainuit peste decenii si iata ca acum, gratie lui DeAgostini, am in colectie o astfel de minunatie. Chiar daca in tara noastra nu au circulat prea multe la aceasta culoare, masinuta este una din cele mai bine realizate de DeAgostini si sunt foarte fericit ca am nimerit una fara defecte. In curand voi primi inca una din Bulgaria, editia DeAgostini de proba, dar una neagra, asa cum sta bine unei Volga ce se respecta.
Iata aici minunatia, alaturi de o miniatura scara 1/87, machete de care sunt tare mandru.