Autonebuniile mele Lucrarri de tunare machete auto, colectia mea 1/43
#381
Postat 14 December 2014 - 03:53 PM
http://arin.panait.n...unoi-la-armata/
O stire de ultima ora confirma pe surse ca vestita Roman SA a fost salvata de armata română. Un proiect nou, cu fonduri europene, vine sa transforme vechile utilitare de salubritate oraseneasca in vehicule militare necesare pe frontul de est. Armata va fi dotata cu masini noi realizate din altele vechi. In acest scop, guvernatorul de Sloboxia, dl. Stroica (Pere Stroica), a ordonat miscari masive de trupe in cadrul Atelierelor PanArin pentru realizarea dezideratelor impuse de uniune in scopul de aparare a frontierelor in fata unei posibile invazii. Primul prototip a fost terminat in timp record si este gata de livrare militarilor din centrele operationale. Armata e cu noi!
#382
Postat 20 December 2014 - 07:55 AM
Si uite asa, inca un an a trecut peste mine, cu zile bune, cu zile rele, cu prieteni, cu dusmani, cu laude si cu critici. Puse in balanta, carcotelile catorva rautaciosi nu fac cat o ceapa degerata. Bucuria de oferi celor din jur realizarile mele, satisfactia de a lasa ceva in urma mea, altceva decat barfa si critica, implinirea lucrurilor originale si bine facute, marca PROGNOSIS in esenta, toate aceste realizari imi spun ca nu am trait degeaba. Mai cu seama proiectul Bucegi, visul meu de ani de zile, anul acesta a prins viata si multumesc lui Viorel Spinu pentru sustinere. Multumesc si echipei mele de proiectanti 3D fara de care nu as fi putut intr-un timp asa de scurt sa fac atat de multe. Anul 2014 aduna in palmaresul meu peste 150 de lucrari originale, multe unicate si multe vise implinite. Multe din lucrarile marca Prognosis au plecat peste hotare. Unele chiar au trecut oceanul si au ajuns in America. Doua sunt chiar in Japonia. Fapte cu care ma mandresc, caci la urma urmei, vorbele zboara, se uita, dar lucrarile mele raman! La multi ani dragii mei sustinatori! Multumesc ca sunteti alaturi de mine, multumesc celor care m-au ajutat si doresc tuturor ceea ce imi doresc mie! Sanatate, ca restul se face cu munca!
Peste 150 de lucrari in 250 de imagini si un film al activitatii pe 2014 http://arin.panait.n...ospectiva-2014/
#383
Postat 20 December 2014 - 12:45 PM
http://arin.panait.net/tv-41-litoreta/
Se spune ca omul gospodar isi face vara sanie si iarna… Litoreta! Au fost vremuri in care pe litoralul romanesc era o placere sa te plimbi. Era curat, era civilizatie si erau mijloace de transport autohtone in statiuni si intre statiuni. Inca din vremea copilariei am fost fascinat de masinile de vara din statiunile sudului. Imi amintesc cum asteptam nerabdator aparitia Litoretei, un Tv 41 decupat foarte cautat de turisti. Nu era el silentios si te cam hurducanea, dar placerea plimbarii cu el era inegalabila si acoperea toate neajunsurile. Unele aveau chiar si o prelata pentru umbra, dar acelea erau model 12 L. TV 41 nu era acoperit iar scaunele din piele maro iti frigeau pulpele daca urcai in pantaloni scurti si te perpeleai ceva pana se raceau sub tine. In amintirea acelor vremuri am decis sa reproduc seria de masini turistice de transport local in comun de pe litoral si am inceput cu TV 41 Litoreta. Vor urma TV 12L si vestitul IMS trenuletul de vacanta din statiuni.
#384
Postat 21 December 2014 - 05:18 PM
http://arin.panait.n...itoreta-tv-12f/
Pregatirea pentru sezonul turistic estival 2015 este in toi in Atelierele PanArin. La ordinul guvernatorului va fi realizata o flotila de vehicule estivale necesare pentru transportul afluxului de turisti estimat la circasiceva in vara care vine. Sa speram ca vom reusi sa realizam si trenuletul de vacanta bazat pe autoturismul de teren ARO M 461, masinuta care ne-a incantat unor dintre noi copilaria!
#385
Postat 24 December 2014 - 12:44 PM
24 DECEMBER 2014
Cu bune, cu rele, inca un an s-a scurs peste noi. Cel putin la mine se cunoaste si chiar daca nu sunt mai intelept, cel putin sunt mai batran si mai bogat. Aaa, nuuu! Nu sunt milionar! Dar sunt cel mai bogat om de pe planeta. Am prieteni valorosi, am o familie frumoasa si am tinerete in suflet! Sărbători fericite si multe bucurii!
http://arin.panait.n...e-craciun-2014/
#386
Postat 28 December 2014 - 05:36 PM
Macheta penultimei aparitii a fost supusa unor mici interventii pentru imbunatatirea imginii de ansamblu. Astfel, dupa indepartarea gemurilor, au fost vopsite chederele corespunzator. La ferestre de asemeni au fost vopsiti stalpii despartitori si chederele. Mobilierul interior a capatat nuante de gri si lampile de semnaliza din spate au fost si ele colorate. S-au argintat oglinzile si esapamentul si s-au corectat manerele portierelor.
Dupa aceasta perioada in care DeAgostini ne-a furnizat numeroase machete pentru corecturi, imbunatatiri precum si pentru modificari, mai avem un numar de revista si spunem adio colectiei de Romania DeAgostini. Bune sau mai putin bune, corecte sau mai putin corecte, machetele au fost binevenite printre colectionarii nepretentiosi. Fireste, sunt si carcotasii de serviciu care dispretuiesc poporul ce apreciaza machetele DeAgo, dar acestia …chiar nu conteaza… Multumim DeAgostini pentru momentele placute!
#387
Postat 30 December 2014 - 03:49 PM
http://arin.panait.n...ii-de-revelion/
Comandamentul pentru situatii de revelion a hotarat dotarea grupului de pompieri locali cu o noua camioneta necesara transportului de echipament pe timp de petrecere. In acest sens, guvernatorul de Sloboxia a ordonat realizarea unei masini usoare de transport rapid a ustensilelor si echipamentelor de interventii la cazanele cu tuica. Modelul de inspiratie din dotarea muzeului pompierilor din Dresda (ca deh, nemtii au mai pastrat asa ceva…) a fost hotarator in atribuirea liniei de fabricatie din Atelierele Prognosis pe baza unei dubite TV 41F, transformata de meseriasii de la Sloboxia in camioneta TV 41C.
#388
Postat 05 January 2015 - 06:11 PM
http://arin.panait.n...la-de-revelion/
Necesitatea unui bun control al traficului cu tuica de cazan din judetul Ialomixta, a impus procrearea unui autoturism girofazat care sa insoteasca petrecaretii la urnele de petrecere din preajma sarbatatorilor de sfarsit de an si inceput firesc de alt an. In mod normal jandarmeria nu se implica, dar in acest caz ai vor avea inca un vehicul de patrulare cu care sa patruleze. Guvernatorul local a alocat din bugetul de stat si o cantitate de doua canistre de motorina si una de tuica de cazan necesare patrularii in conditii optime. Dupa sarbatori Loganul va pleca catre posesorul de drepturi de autor din judetul Bucuresti.
#389
Postat 08 January 2015 - 08:25 PM
http://arin.panait.n...artburg-police/
Masinutele copilariei…. Nu numai ale mele, desigur. Iata un pacient sosit cu ceva vreme in urma pentru transplant si repunere pe picioare. Macheta a fost reconditionata cu materiale din dotare, forex, ABC, precum si alte maruntisuri aflate pe langa casa omului. S-a curatat colectorul motorului, s-au repus alti carbuni pe lamele colectoare, s-au lipit piesele rupte la faruri si la barele de protectie. S-au refacut tampoanele, sistemul electric precum si inscriptiile autocolante. La final, poza de reuniune de familie cu un tovaras mai vechi dar aflat in dotarea flotei Prognosis. Mai avem un pacient in asteptare pentru care ne straduim sa adunam piese.
#390
Postat 20 January 2015 - 12:11 PM
Potrivit indicatiilor de partid si de stat, economia tarii trebuie pusa la treaba. Continua necesitate pentru cresterea exportului in vederea achitarii datoriei externe a Romanicii, a determinat guvernatorul de Sloboxia sa ordone inca de anul trecut, realizarea unui autotren care sa transporte vehiculele realizate de industria auto, de la fabrica SRS (Steagul Rosu Sloboxia), la terminalul portuar de la Consntaza pentru imbarcarea pe vapoarele flotei nationale multilateral subdezvoltate.
Pentru realizarea acestui deziderat au fost mobilizate forte majore din cadrul departamentului ingineresc de proiectare a camioanelor de la Sloboxia. Au fost realizate documentari ample dupa cele doua poze gasite pe net. Au fost consultate numeroase baze de date inexistente si s-au realizat planuri de constructie dupa documente istorice transmise din gura in gura. La final, utilizand proiectarea pe calculator (al nostru fireste, nu unul de prin China dupa cum am fost acuzati pe un forum monopolist), folosind materiale locale gen forex, ABS, cartele telefonice si bagheta de lemn, combinand unele repere realizate prin tehnologia de printare 3D (si aici iar simt nevoia sa subliniez imperativ faptul ca nimeni nu ne face pocnind din degete nici proiectele si nici printarile de-a gata, tocmai bune de luat din punga si montat pe masa…., ci ne realizam singuri de la desene, planuri, schite, slefuiri si adaptari si pana la montajul final), trailerul a ajuns in sfarsit la forma finala.
Suntem convinsi ca desi nu este o realizare perfecta, ea ramane perfectibila, desi volumul de munca este imens pe ansamblu si greu de anticipat daca va mai fi reluat, cel putin in Atelierele PanArin ale SRS. Imi ramane placerea de a fi realizat o macheta care prin unicitatea sa, să marcheze in memoria colectiva amintirea a ceea ce a fost Industria de Camioane romanesti.
Multumesc pentru like pe blog http://arin.panait.n...-sr-bucegi-143/
#391
Postat 24 January 2015 - 09:14 AM
Cu putin noroc, temperatura a crescut iar eu mi-am mai revenit cu sanatatea, asa ca punem muncitorii la treaba. Atelierele PanArin au reinceput lucrul la fabrica SRS (Steagul Rosu Sloboxia), pentru intregirea colectiei de camioane SR Bucegi/Carpati 1/43. Ne pregatim intens pentru vizita de lucru a unei televiziuni nationale interesata sa faca un reportaj despre machetele unicat realizate la Sloboxia. Sper sa realizez cat mai multe pana la data planificata pentru filmare. Profit de zilele mai calde pentru a mai vopsi din machetele de pe raft, acestea fiind practic din plastic, se preteaza la o vopsire pe temperatura de 15 grade. Pentru machetele de metal asteptam cel putin 18 grade. Asta pentru ca asa trebuie ca sa fie bine si sa nu fie rau!
Multumesc pentru like pe blog http://arin.panait.n...vine-primavara/
#392
Postat 27 January 2015 - 01:33 PM
Ma pregatesc intens pentru refacerea parcului auto de camioane SR Carpati/Bucegi. Macheta de camion model SR 131 Carpati am realizat-o combinand repere printate 3D pe baza proiectelor facute de mine acasa si printate gratie RoboFun Romania.
Multumesc pentru like pe blog http://arin.panait.n...31-carpati-143/
#393
Postat 29 January 2015 - 07:12 AM
Cresterea parcului auto militar din Baza Militara Prognosis, a impus de la sine realizarea unei autocisterne pentru transportul de combustibil.
Sub atenta indrumare a proiectantilor, meseriasii de la atelierele PanArin din Sloboxia, stimulati de iminenta vizita de lucru a unor tovarasi din presa nationala, au inceput constructia acestui utilitar bazat pe sasiul de SR 114 inca de anul trecut.
Timpul nefavorabil si problemele de sanatate si de buget, adus la intarzierea definitivarii lucrarilor.
Cu mare bucurie insa, anul acesta au fost reluate lucrarile si iata ca prima cisterna militara realizata la Sloboxia este gata de a intra in folosinta Bazei Militare Slobozia.
Speram si dorim sa adaugam cat mai curand inca o cisterna pentru aprovizinarea cu lapte a cetatenilor din localitatile limitrofe.
Multumesc pentru like pe blog http://arin.panait.n...terna-militara/
#394
Postat 30 January 2015 - 07:41 AM
http://arin.panait.n...terna-militara/
#395
Postat 31 January 2015 - 06:04 AM
Usor si frumos este sa te joci cu “jucariile”! Spun “jucarii” pentru ca asa apar unora si pentru ca asa m-au catalogat unii observatori de profesie commentaristi… Material scris pentru a fi CITIT!
Ca cica e simplu sa iei piesele printate, sa le dai o vopsea si apoi sa te mandresti cu ele. O fi simplu, daca asa cred ei. faptele sunt altele…
Munca de-a jucariile nu este insa o joaca. Presupune multe altele pana cand se ajunge la “mandrie”… Totul incepe cu documentarea. Intensa si profunda. Nu poti face o macheta fara sa stii date despre original, dimensiuni, utilitate si mai ales istoria masinii reproduse.
Apoi incepe nebunia. Masuratori, calcule, desene, comparatii cu imagini. Imagini care de cele mai multe ori nu sunt edificatoare 100%. Urmeaza proiectarea pe calculator pornind de simple schite. Pe ca;culatorul meu, nu undeva in China… Apoi testarea pe print (in cazul celor printate 3D), pentru ca nu intotdeauna socoteala de pe monitor se potriveste cu cea de pe masa de lucru si cu piesa rezultata in mana.
Trebuie probate, verificate, rectificate…. ehe, modelismul asta nu e chiar asa de simplu. Sa iei o piesa, dai cu pensula pe ea si gata…
Multumesc pentru citirea materialului ( destul de amplu) http://arin.panait.n...a-cu-jucariile/
#396
Postat 01 February 2015 - 04:22 PM
http://arin.panait.n...a-roman-diesel/
#398
Postat 01 February 2015 - 04:44 PM
catalinkat, la 01 February 2015 - 04:41 PM, a spus:
Va multumesc !
SR 116 basculanta de primavara
Seria de utilitare bazate pe sasiu tip SR 116, continua la Sloboxia cu realizarea unei basculante menite sa aduca aportul sau la consolidarea digurilor de aparare ale Ialomixtei.
Ploile din ultima vreme au determinat autoritatile sa ia masuri pentru protectia localitatii resedinta de provincie. Guvernatorul Stroica, (Pere Stroica), a ordonat la inceputul iernii pregatirea pentru preintampinarea situatiilor de urgenta pricinuite de eventualele viituri care vor putea veni pe Ialomixta.
In acest sens, muncitorii de la uzinele SRS (Steagul Rosu Sloboxia), au preparat in aceasta iarna o basculata menita ajute la transportul eficient de nisip in zonele unde exista pericolul de inundatii sau de rupere a digurilor de aparare.
“SR 113 Bucegi a intrat in productie incepand cu anul 1964, acesta avea o sarcina utila de 5 tone (4×2, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane), avand la baza aceeasi cabina proiectata de francezii de la Chausson Plant si motorul V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate (optional, cutia de viteze putea fii cuplata cu o cutie suplimentara – reductor, sau, axa spate putea fii echipata cu 2 trepte de reductie, comandate pneumatic), o vitexa maxima de 80 km/h si un consum de 29 l/100km. SR 113 Bucegi a avut si modele derivate: SR 115 (autotractor cu şa) si SR 116 (autobasculantă).” Dupa cum explica situl Automobile Romanesti.
Macheta 1/43 este realizata prin combinarea pieselor din forex si ABS, cu cele printate prin tehnologia 3D de catre RoboFun Romania pe baza proiectelor realizate in Atelierele PanArin din Slobozia si este un unicat marca Prognosis!
Multumesc pentru like pe blog http://arin.panait.n...a-de-primavara/
#399
Postat 02 February 2015 - 08:32 AM
Pregatirile de lupta continua la Sloboxia. Necesar pentru transportul trupelor de soldati in zonele calamitate de inundatii, camionul SR 113 realizat in Atelierele PanArin ale fabricii SRS (Steagul Rosu Sloboxia), este gata pentru a fi livrat Unitatii Militare Sloboxia.
Macheta 1/43 este realizata integral din piese printate prin tehnologia 3D de catre dl. Viorel Spinu de la RoboFun Romania. Printarile sunt realizate pe baza planurilor dezvoltate in Atelierele PanArin in regim de home made.
Camionul a fost dotat cu rame pentru coviltir, inscriptii, logo-uri si si insemne metalizate si triunghi de semnalizare remorca, conform normelor din acei ani.
Farurile au pleoape de protectie reperare antiaeriana. Macheta dispune de punte cu directie functionala in fata proiectata si realizata tot in regim home made.
La sedinta foto au participat figurine care reprezinta muncitorii fabricii deoarece nu avem inca la Sloboxia figurine de militari scara 1/43 :(
Multumiri pentru like pe blog http://arin.panait.n...ar-de-sloboxia/
#400
Postat 13 February 2015 - 05:45 PM
Un tip special de autocisterna SR Carpati realizat pe sasiu de 114, reprezinta macheta unei utilitare ce a fost folosita in regim special pe aeroporturile civile dar si militare (in varianta kaky), pentru alimentarea cu combustibil la rampa avioanelor mici si mijlocii.
Macheta a fost realizata dupa documentari pe baza unor desene si schite si dupa descrirea verbala facuta de un sofer pensionar care a lucrat efectiv la aeroportul Mihail Kogalniceanu din Constanta pe o astfel de masina.