In talciocul de la Valea Cascadelor se gasesc aerografe cu 80-100 de lei.
Pentru cei care sunt din Bucuresti eu zic ca merita sa sacrifice 2 ore cu tot cu deplasare ca sa ajunga acolo.
In mijloc langa o ghereta care vinde CD-uri pirat cu manele e o tanti care vinde aerografe, furtune, pistoale de vopsit si piese pt compresoare.
Aerografele (toate) sunt facute in China. Probabil sunt aduse din Ungaria.
Tot ce vedeti adus din Austria, Dubai, Thailanda, Ungaria.....You name it sunt acelasi lucru indiferent de ce scrie pe ele.
Daca o firma se apuca sa importe aerografe de la producatorul din China ii poate cere ca lotul sau sa fie inscriptionat cu "Avântul Vasile" sau ce vrea el. Un astfel de batch contine niste sute de aerografe (am uitat precis cate de cand am vorbid cu Chinezul de la FengDa), deci efortul nu e exagerat. Costa ceva mai mult de 2 euro direct de acolo.
In China e un retailer care le inscriptioneaza BD si care lucreaza cu cantitati mai mici. Daca nu ai putere economica mare si dever la vanzare nu te apuci sa iei 1000 de aerografe ci iei cateva zeci cu 10-12 eur si le dai cu 100% adaos.
Kaka litate normal ca la banii astia nu sunt Iwata. In plus mai conteaza si lotul, ca masinile se mai deregleaza si 0,3 ajunge 0,35 sau chiar 0.4. Dar asta conteaza prea putin la lucru si depinde si ce vrei sa faci cu el - voblere, casti moto, masini, avioane de la 1/144 la 1/24, design postere.....
Spre deosebire de cele de firma, majoritatea garniturilor sunt din cauciuc ceea ce inseamna ca la solvent (adica daca le tii 2 ore in solvent) se pot umfla si nu mai functioneaza in parametrii. Eu am avut de la Dan Melinte (Cantacuzino) niste fâşii de teflon de 2-3 mm grosime si mi-am schimbat ce se putea schimba cu garnituri custom made din teflon si nu mai am probleme la spalare.
Piesele de schimb se potrivesc ca filete si diametre de la unul la altul dar pot exista mici diferente. Asta inseamna ca acul luat de la HobbyX sau de la ColorIT sa fie cam subtire si sa intre mai mult in duza - adica sa-i iasa varful mai mult inafara. Dar de mers merge. Nu va ganditi ca la BD standardizarea pieselor e nemţească sau japoneză.
Orice aerograf si mai ales unul din asta mai "pirat" (ca sunt copiate dupa Iwata ca si conceptie), cu cat e mai complex la reglaje si optiuni, cu atat creste posibilitatea aparitiei unor defectiuni sau disfunctionalitati.
Arcurile sunt mai tari, butoanele mai neergonomice, cursele mai mici....Deci finete si control in lucru ca sa poti scrie cu el sloganuri pe avioane 1/72 ..... Nu prea.
Dar pentru lucru de bun-simt este net superior celor rusesti cu simpla actiune ce se vindeau prin anii '90.
Deci, daca nu ti-ai propus sa traiesti cu ajutorul acestui aerograf - adica sa faci chestii lucrative - este cea mai buna alegere sub raport calitate / pret.
Conteaza mult dupa aia ce vopsele folosesti si cat pot fi diluate. Fizic vorbind, aerograful nu e un Zeu mecanic.
In viata mea am vazut oameni nemultumiti ca i-a pacalit vanzatorul si aerograful nu mai merge si cand l-am vazut, abia se distingea din vopseaua intarita.
SUCCES LA CUMPARATURI !
Aceasta postare a fost editata de wurger: 19 June 2013 - 09:43 AM