Foarte interesante, utile si valide toate comentariile voastre. O discutie, fara indoiala, foarte faina.
Acum, Andrea a facut aceasta figurina, inspirati de acel film. Cine a vazut filmul, uitandu-se la aceasta vignetta, gandul ii va zbura, sa zicem spre vampirism. Nu este intentia mea de a aluneca spre aceasta idee stupida de a-l asocia pe Vlad Tepes cu eroul lui B.S. A-si vrea sa stau cat mai departe de aceasta idee, dar cred ca nu am incotro'. Figurina arata asa cum arata (armura din film) si asocierea cu filmul este inevitabila.
Ei, avand in vedere acest lucru, totusi voi putea sa incerc sa stau cat mai departe de ideea filmului si sa prezint un om suparat, furios care... dar sa nu aticipez pana nu a-si vrea sa discut putin fiecare varianta si modul in care ma uit la ele.
Varianta 1: Este o scena copiata din film. Are intensitatea acelei scene si este, sa zicem, cea mai putin originala. Are, insa o chestie interesanta, care mi-a dat de gandit. Pozitia figurinei. Este pozitionata pe diagonala bazei si, mai mult, este inclinata in aceeasi directie. O postura foarte "puternica" cu "atitudine". Ce lipseste, dupa parerea mea, este balansul. Aproape nimic nu balanseaza postura puternica a figurinei. Crucea ar trebui sa faca asta, dar pozitionarea ei este de intensitate minima. In ansamblu, este o vignetta interesanta, dar necesita atentie.
Varianta 2: Ideea a mai fost folosita, nimic nou. Tepele, daca vor fi folosite, nu vor ramane asa. Vor fi cioplite si vopsite si vor arata ca niste tepe, nu tepuse de frigarui, asa cum arata acum.
Sigur, se pot adauga detalii pe tepele alea, dar zau ca nu am stomac sa-mi imaginez ce ar atarna de ele sau ar fi pe ele.
Are, in schimb ceva interesant, s.a.: dezvoltarea pe verticala. Pt. ca suntem obisnuiti sa citim de la stanga la dreapta, automat ochiul cauta limita din stanga. Cand o gaseste, acesta va conduce ochiul spre ce vrem noi sa vada. In acest caz, teapa din stanga are acest rol si "arunca" ochiul pe figurina. Efectul este clasic dar interesant.
Varianta 3: Aceasta este cea mai slaba compozitie, nu ca nu este valida ci ca are elementele care acompaniaza figurina de intesitate redusa. Se bazeaza doar pe postura foarte puternica a figurinei.
Acum, combinind aceste elemente, va arat la ce m-am oprit si varianta care o voi folosi.
Cateva considerente:
1. Am mutat actiunea din castel, afara.
2. Voi folosi crucea, dar nu asa cum este folosita in vignetta producatorului. Va balansa figurina fiind pozitionata pe coltul opus, pe o ridicatura. Va fi inclinata in doua plane. Va fi aprox paralela cu diagonala bazei si va fi inclinata fata de verticala. In acelasi timp, fiind pe o ridicatura, va avea efectul pe care-l are tepusa de a "prinde" ochiul si a-l "arunca" pe figurina.
Iata cum arata:
Sincer, ma deranjeaza asocierea cu filmul. Dar cauza nu-i pierduta...
Adevaratul material este pe drum si atunci voi putea sa-i fac dreptate lui Vlad Tepes... si sa fac o lucrare asa cum vreau eu. Asta in contextul celor spuse de horia71u, cu care sunt total de acord.
Draga busila, cam asta pot face sa imping subiectul cat mai departe de stupiditatea acelui subiect. Limitarile vin din asocierea pe care a facut-o Andrea sculptand aceasta figurina.
Draga tgr, o combinatie ar fi interesanta, dar cred ca ar incarca prea mult. Este, in schimb o idee interesanta pt. un proiect viitor, implicandu-l pe Vlad Tepes.