Forum Machete,Modelism,Hobby: G-ral. av. Ioan Dicezare - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

G-ral. av. Ioan Dicezare n. 12 aug 1916 - d. 10 aug 2012

#1 Useril este offline   MRX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 109
  • Inregistrat: 16-November 07
  • Location:Alexandria
  • Interests:Aviatie, Istorie

Postat 10 August 2012 - 08:46 PM

O veste tristă. Una dintre legendele aviației de vânătoare românești s-a alăturat, în această dimineață, camarazilor săi din cer. Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească!
http://www.libertate...ial-407994.html

Aceasta postare a fost editata de MRX: 10 August 2012 - 08:47 PM


#2 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 10 August 2012 - 08:49 PM

Se reface , acolo sus , escadrila vanatorilor romani.
Dumnezeu sa-i odihneasca in pace .

#3 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 10 August 2012 - 09:07 PM

A fost un mare pilot. De câte ori a apărut în paginile revistei „Aripi Românești” din timpul războiului!

Odihnească-se în pace.

#4 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2480
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2012 - 09:18 PM

Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca in pace !

#5 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 10 August 2012 - 10:18 PM

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace! Poate ii vine cuiva ideea unui documentar despre escadrila 7, ceva in genul facut de regretatul Nicolae Dimancescu, sunt convins ca ar merita.

#6 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 10 August 2012 - 10:23 PM

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace! Poate ii vine cuiva ideea unui documentar despre escadrila 7, ceva in genul facut de regretatul Nicolae Dimancescu, sunt convins ca ar merita.

#7 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 10 August 2012 - 10:27 PM

Încă o legendă a aviaţiei româneşti s-a înălţat, pentru ultima oară, la ceruri...
Dumnezeu să-l ierte şi să-l odihnească în pace!

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 August 2012 - 09:08 AM

Se duc legendarii noastri, din pacate atit de putin cunoscuti! Dumnezeu sa-l odihneasca!

#9 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 11 August 2012 - 05:33 PM

Sa-i fie tarana usoara si Dumnezeu sa-l odihneasca!

#10 Useril este offline   aviatie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 11 August 2012 - 10:15 PM

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.Da ar fi frumod sa vedem un documentar despre Grupul 7 vinatoare cu care a inceput razboiul.Dar sata este o alta poveste...Cred ca a mai ramas Dobran...si poate alti care au preferat sa ramina in anonimat pina la sfrsit.

#11 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 12 August 2012 - 11:11 AM

Dumnezeu sa-l odihneasca!

Florin

#12 Useril este offline   bog_ldx 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 20-November 09
  • Location:Timisoara

Postat 12 August 2012 - 12:25 PM

Din pacate inca unul din eroii adevarati ai Romaniei ne-a parasit...
Daca era vreun manelist sau siliconata se facea mare tam-tam, dar cum nu a fost decat un om care si-a sacrificat tineretea pentru tara nu prezinta prea mult interes pentru media.
Pacat...
Odihneasca-se in pace!

#13 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 12 August 2012 - 01:29 PM

Pilotul decoleaza benevol , dar aterizarea este obligatorie.

Acum a decolat pentru totdeauna, dar nu v-a ateriza niciodata!
De acolo de sus, sa-i pazesti pe cei care mai zboara si vor mai zbura!
Dumnezeu sa-l odihneasca!

#14 Useril este offline   raduG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 10-February 07

Postat 12 August 2012 - 04:18 PM

Onorul la General.Odihna vesnica alaturi de dragii sai camarazi mai varstnici sau mai tineri decat dansul.

#15 Useril este offline   aviatie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 12 August 2012 - 07:11 PM

A fost brevetat ca pilot la 31.o8.1939.Numar de brevet 1739,fiind elev stagiar T.R.iar ulterior brevetat pilot de vinatoare.Drum bun ...generale.Aflati multe lucruri despre el in cartea lui Sorin Turturica-CRUCIATI AI INALTIMILOR. Odihna binemeritata...domnule general.

#16 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 August 2012 - 06:52 PM

Dumnezeu sa-l odihneasca!

#17 Useril este offline   Vali 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 694
  • Inregistrat: 06-October 05
  • Location:Lugoj

Postat 15 August 2012 - 07:34 AM

Fie-va zborul lin,d-le general !...

#18 Useril este offline   mandrei 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 239
  • Inregistrat: 25-December 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviation

Postat 01 September 2012 - 12:50 AM

Am si eu niste fotografii cu domnul Dicezare, perioada 1992-2010,... le voi posta in topic,.... mai sunt si altele, le voi cauta..
Dimnezeu sa-l odihneasca!

Imagine atasata: Dicezare.jpg Imagine atasata: Dicezare-ioan-01.jpg

Imagine atasata: 2GENER.JPG Imagine atasata: 4GENER.JPG
Imagine atasata: dicezare-ioan.jpg Imagine atasata: dicezare-ioan2.jpg Imagine atasata: dicezare-medalii2.jpg
Imagine atasata: dicezare-ochelari1.jpg Imagine atasata: dicezare-spic.jpg

Aceasta postare a fost editata de mandrei: 01 September 2012 - 12:56 AM


#19 Useril este offline   mandrei 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 239
  • Inregistrat: 25-December 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviation

Postat 01 September 2012 - 12:59 AM

Imagine atasata: Serbanescu-alexandru-02gr.jpg
Imagine atasata: SIMG7794.JPG Imagine atasata: SIMG7795.JPG

#20 Useril este offline   mandrei 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 239
  • Inregistrat: 25-December 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviation

Postat 01 September 2012 - 01:07 AM

DICEZARE IOAN - Comandor ® aviator


S-a nascut la 12-08-1916, la Bucuresti.

Dupa absolvirea liceului si a unei scoli speciale electrotehnice, 8n 1936 s-a angajat ca tehnician la Uzinele I.A.R. Brasov, totodata urmand si cursurile Scolii de pilotaj a Aeroclubului I.A.R.

Brevetat pilot de turism in 1936, in anul urmator, Dicezare a obtinut si brevetul international de turism.

La 01-06-1937, zburand cu un avion Fleet F-10 G, datorita unei defectiuni tehnice, a fost obligat sa aterizeze pe un teren impropriu, capotand si rupand avionul. In acest accident, copilotul Ion Voivozeanu si-a pierdut viata, in timp ce Dicezare a fost grav lovit la coloana vertebrala.

Dupa o spitalizare de mai bine de o luna, Dicezare n-a renuntat la zbor, reluandu-si antrenamentele.

Chemat sa-si satisfaca stagiul militar, Dicezare a urmat cursurile Scolii de Ofiteri de Aviatie de rezerva, dupa absolvirea carora, in primavara anului 1940, a urmat si Scoala de perfectionare pentru vanatoare de la Buzau, fiind brevetat ca pilot de vanatoare.

Repartizat ca sublocotenent rezerva la Grupul 5 din Flotila 1 Vanatoare de la Pipera, catre sfarsitul anului 1940 Dicezare, in cadrul aceleiasi flotile, a fost mutat la Grupul 7, totodata facand si trecerea pe avionul Messerschmitt- 09 E aflat in dotarea acestui grup de vanatoare.

La 15-06-1941, Grupul 7 Vanatoare s-a deplasat pe aerodromul de la Ramnicu Sarat pentru ca, la 22 iunie 1941 ora 04.00, sa execute prima sa misiune de razboi prin asigurarea protectiei avioanelor de bombardament Heinkel 111 care au bombardat o zona situata la nord de Tiraspol.

Avand in primire un avion Messerschmitt-109 E-3, Slt. rez. Av. Dicezare Ion a pictat pe partea din fata a fuselajului expresia: "Hai Fetita!". Pe acest avion, in luptele pentru cucerirea Odessei, Dicezare a obtinut prima sa victorie doborand un avion Polikarpov (I-15).

Dupa caderea Odessei la 18-10-1941, Grupul 7 Vanatoare ( care suferise importante pierderi, intre care la 21-08-1941, la Vasilevka, lovit de artileria antiaeriana, a cazut insasi comandantul grupului, Lt. C-dor av. Popisteanu Alexandru ), in vederea refacerii, a revenit in tara pe aerodromul Pipera.

Slt. rez. Av. Dicezare Ion incheia aceasta prima campanie militara cu un total de 5 victorii ( avioane I-15 si I-16 ).

In vara anului 1942, Grupul 7 Vanatoare a revenit pe front, instalandu-se pe aerodromul de la Tozow, aflat la 30 km de fluviul Don si 60 km, fata de Stalingrad pentru ca, la 15-09-1942, sa se mute si mai aproape de Stalingrad, pe aerodromul de la Karpovka.

Incadrat in Escadrila 58 a Grupului 7 Vanatoare, in anul 1942, pe frontul de la Stalingrad, Dicezare a mai doborat 3 avioane: 1 avion Pe-2, 1 avion IAK si 1 avion Boston.

Dupa ofensiva ruseasca de la Stalingrad, un numar de 21 piloti din Grupul 7 Vanatoare, intre care si Dicezare, au fost trimisi pe aerodromul de la Zaporoje unde au facut trecerea pe mai performantul avion Messerschmitt-109 G-2.

La 05-06-1943, Dicezare s-a reintors in cadrul Grupului 7 Vanatoare, mutat in aceeasi luna pe aerodromul de la Mariupol.

Zburand pe un avion Messerschmitt-109 G-2, Dicezare a obtinut noi victorii aeriene, astfel: la 25-06-1943 un avion IAK; la 17 iulie 1943, doua avioane intre care un avion Boston; la 2 august 1943, un avion IAK; la 7 august 1943, o victorie probabila si la 16 august 1943, o victorie sigura si doua victorii probabile.

Facand un sumar calcul, rezulta ca pana la sfarsitul anului 1943, Slt. rez. Av. Dicezare Ioan avea la activ un numarde 13 victorii certe si 3 victorii probabile.

Pentru faptele sale de bravura, la 20 decembrie 1043, Slt. rez. av. Dicezare Ioan a fost decorat cu inaltul ordin "Mihai Viteazul" clasa III-a.

In toamna anului 1943, lui Dicezare i-a recidivat problema coloanei vertebrale accidentate in anul 1937, fapt ce a necesitat o grefa pentru reintarirea coloanei, ceea ce a impus mai multe luni de spitalizare.

In martie 1944, Dicezare a fost avansat la gradul de locotenent rezerva aviator, iar in aprilie 1944, revenind la Grupul 7 Vanatoare, ce se afla la vechea sa baza de pe aerodromul Pipera, ca urmare a victoriilor aeriene si a experientei, i s-a incredintat comanda Escadrilei 58 Vanatoare.

In acest timp, cum bombardierele americane isi reincepuse atacurile aeriene impotriva Romaniei, vizand indeosebi zona petroliera si rafinariile de la Ploiesti, pe langa misiunile de pe front, Grupului 7 Vanatoare i s-a incredintat si apararea aeriana a teritoriului.

La unul din atacurile aviatiei americane, Dicezare s-a napustit asupra unui qvadrimotor B-17 ce era mai izolat, fara a reusi insa a-l dobora. In schimb a fost lovit la motor de tirul mitralierelor avionului de bombardament, obligat astfel, ca de la inaltimea de 6000 de metri, sa zboare planat cu "G"-ul, pe care a reusit sa-l aterizeze pe aerodromul de la Pipera.

Si daca pana la 20-08-1944, Grupul 7 Vanatoare, angajat si pe front si in apararea teritoriului, a fost dislocat la Tecuci, dupa aceasta data s-a retras la Cioara - Doicesti iar de acolo, la 24-08-1944, s-a transferat la Popesti - Leordeni, primind misiunea de aparare a Capitalei impotriva atacurilor aeriene ale fostului aliat.

De pe aerodromul Popesti- Leordeni, in zilele urmatoare, Lt. av. Dicezare Ioan a participat la actiunile aviatiei romane de vanatoare de interzicerea si zadarnicirea actiunilor aviatiei germane de bombardament si de bombardament in picaj, de a lovi si incendia Capitala, reusind la 26-08-1944 sa doboare un avion He-111.

In sepembrie 1944, cand unitatile aviatiei militare romane au fost reorganizate si angajate pentru eliberarea partii de nord - vest a Transilvaniei, Grupul 7 Vanatoare a fost retinut pe aerodromul de la Pipera, in vederea desfiintarii. Cum avioanele grupului erau oprite de la activitatile de zbor, Dicezare a inteles turnura pe care o luau faptele incat, la 16-12-1944, invocand situatia coloanei sale vertebrale si faptul ca era rezervist, a reusit a fi reformat si trecut in retragere cu gradul de Locotenent aviator.

Redevenind civil, Dicezare s-a incadrat ca sef de atelier la Intreprinderea Electromontaj din Bucuresti, apoi ca maistru instructor la Grupul Scolar Industrial "Iosif Ranghet" pentru ca, din 1964 sa fie mecanic sef la Santierul Trustului 1 Constructii din Bucuresti.

Pentru meritele sale si faptele de arme, pe langa inaltul ordin "Mihai Viteazul", Dicezare Ioan a mai fost decorat si cu alte ordine si medalii, intre care ordinul "Virtutea Aeronautica" clasa Cavaler.

In anul 1970, Dicezare Ioan a fost pensionat, totodata - ca rezervist - fiind avansat in grad, pana la inclusiv gradul de Comandor aviator.

In anul 1990, Dicezare Ioan a reusit sa reinfiinteze Liga Aeriana Romana, al carei presedinte a fost ales.



Reprodus din cartea:
Aviatori - Veterani de Razboi
de C-dor ® aviator Constantin IORDACHE

Aceasta postare a fost editata de mandrei: 01 September 2012 - 01:17 AM


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi