Flak Flak DAK
#21
Postat 14 September 2012 - 01:06 PM
Traducere :
O mica precizare si pe care, daca doresti, o sa o deteliez si prin imagini, dupa ce ajung la calculatorul de acasa . Priveste scutul din PE, plasat in fata vizorului optic .
Urmarind cateva imagini ce reprezinta piesa ta pe teatrul african, acel scut e pozitionat pe masina taman invers fata de cum vad ca l-ai reprezentat tu. Cele doua ....usi (de pe scutul din fata vizorului de tragere) , deschizandu-se spre fata (tunului) nu spre spate . Adica NU spre vizorul de tragere.
Perfect de acord cu tine, cand ceri informatii pentru ca vrei sa obtii un model corect, iar intre o postare si alta trec mult prea multe zile. Insa :
Scriind in prima ta postare ca ai adunat si studiat deja varii materiale, probabil s-a inteles faptul ca subiectul iti este suficient de cunoscut iar eventualele nelamuriri le gasesti si tu, usor, cautand in materialul pe care deja l-ai strans ai il ai la indemana.
Pentru noi, privitorii, o cerere de acest gen, de regula necesita cautari ce au nevoie de timp; timp pe care (probabil) multi dintre noi nu prea il mai au, sau incearca sa il canalizeze in alta parte., din diferite motive.
Podeaua ranforsata inseamna ca podeaua originara a fost intarita, pentru a suporta creutatea piesei, precum si vibratiile datorate reculului si care se transmiteau in cele trei puncte de sustinere ale piesei AA.
Ceea ce da Zvezda in cutie, este intr-adevar o podea cu bride metalice de intarire, insa nu reprezinta ranforsarea necesara pentru a puntea pune pur si simplu in carca masinii o piesa AA.
Toata acea conversie necesita inca cateva modificari, ce se pot vedea in imaginile de front.
#23
Postat 14 September 2012 - 02:18 PM
Ma gindesc ca se putea monta si iata asa:
http://www.militarym...62/img_2862.jpg
http://www.militarym...62/img_2859.jpg
http://www.militarym...62/img_2865.jpg
#24
Postat 14 September 2012 - 02:27 PM
http://model-forum.u.../82/2480997.jpg
Probabil ca fixarea era facut inca si mai simplu decit la L4500 blindat cam asa ceva:
http://i134.photobuc...itz20452031.jpg
#29
Postat 16 September 2012 - 07:48 PM
dany, la 07 August 2012 - 05:16 PM, a spus:
obs . Apare mai inchis la culoare decat Opelul. Posibil sa fie vopsit in camuflajul bicolor specific 1941-1942 , fata de Blitzul care pare vopsit intr-o singura culoare mai deschisa (?) .
Spune-mi daca doresti si poze cu Vierling ambarcat pe camion ( D.A.K.).
Sporuri !
,
http://www.youtube.c...h?v=3qsvoRj1GFQ
Salut .Hoinarind pe net am gasit topicul asta :link. Poate iti e de ajutor.
#31
#32
Postat 17 September 2012 - 09:12 AM
Daca totusi nu exista data ceoncrete despre fixarea unui 38 pe L4500 atunci caut si eu variante diferite)!
Apropo, ce zici de vreun set de PE pu L4500? Am vazut unul de la Voyager si Verlinden... personal cred ca e de ajuns detalizarea kit-ului! Din upgrade-uri as lua doar:
#33
Postat 17 September 2012 - 09:34 AM
Cu siguranta, insa, pe sub platforma erau "trase" niste intarituri ( ceva de genul unor profile metalice " U ") pentru ranforsare, altfele lemnul platformei s-ar fi rupt.
In ce priveste cele doua seturi de PE, nu pot sa spun nimic, pentru ca nu am lucrat cu ele. Cred ca te poti descurca si fara.
Rotile... ei da, asta cred ca merita, chiar daca cele Zvezda nu sunt slabe.
#34
Postat 17 September 2012 - 11:53 AM
Ceea ce tine de ranforsare- pacat ca nu sint fotografii sau desene tehnice unde se pot vedea metodele de ranforsare. Cam pe unde, ce si cum?
#35
Postat 17 September 2012 - 12:18 PM
OldHammer, la 17 September 2012 - 11:53 AM, a spus:
Aici putem doar specula.
Ce stim sigur : MB L 4500 in versiunea Flak (indiferent ce arma purta) nu a fost un "produs uzinat" , ci o conversie de teren, eventual cu implicarea unor mici ateliere mecanice (de campanie sau de spatele frontului, nu conteaza)cu posibilitati si resurse relativ limitate.
Astfel fiind, nu cred sa existe planuri si/sau fotografii "de fabrica" decat, in cel mai bun caz " incercari de reconstituire " din partea unor desenatori contemporani noua.
Putem presupune ca : in locul in care afetul armei se sprijina pe platforma din lemn, pe partea opusa trebuia (obligatoriu dupa parerea mea) sa apara niste intarituri, altele decat cele din fabrica. Cele trei picioare ale afetului tunului (dispuse oarecumva sub forma literei "Y") aveau, deci, cel putin doua grinzi corespunzatoare, prinse sub platforma. Cred ca aceste grinzi erau fixate deopotriva, atat de "bena" cat si de sasiu (prin sudare) altfel nu si-ar fi indeplinit rostul.
Forma grinzilor (in sectiune) : cel mai de bun simt, ar fi fost,fie profile "U" ,fie patrat (ma rog, dreptunghi) inchis. Nu cred ca erau din metal plin, pentru ca ar fi cantarit mult prea mult si ar fi fost foarte greu de gaurit/filetat/etc dupa cum cred ca nu erau nici din lemn (desi nu exclud anumite esente tari, fixate de sasiu tot prin intermediul unor buloane/suruburi filetate).
Efecte : din p.d.v. modelistic, aplicarea acestor ranforsari are o relevanta scazuta, fiind aproape invizibile (exceptie facind faptul ca intorci macheta cu capul in jos si-i te uiti "sub fuste"). Astfel, reprezentarea acelor intarituri este importanta (cel putin din p.d.v. al logicii) insa forma lor cred ca este aproape insignifianta.Cred ca si in realitate, mecanicii nemti se cam descurcau cu ce aveau la indemana.
#40
Postat 25 September 2012 - 01:56 PM