Canoniera BISTRITA 1887
#168
Postat 07 January 2013 - 08:16 PM
ok,mai am o nelamurire,
dimensiuni 69 cm cu 9 cm scara 1:44
asta imi zice ca real avea cam 20 m latime,am numarat 35 file pe punte,scazind bordajul stinga dreapta imi iese o fila cam peste 50 de cm latime,mi se pare cam mult,de obicei am vazut file cam 25 pina 35 cm
dimensiuni 69 cm cu 9 cm scara 1:44
asta imi zice ca real avea cam 20 m latime,am numarat 35 file pe punte,scazind bordajul stinga dreapta imi iese o fila cam peste 50 de cm latime,mi se pare cam mult,de obicei am vazut file cam 25 pina 35 cm
#170
Postat 08 January 2013 - 03:55 PM
stai linistit , staric, nu ai gresit (prea tare...) . de referinta , o scandura poate fi calculata la 6m lungime, si cam 12 cm latime, in secolul in care lucrezi tu. file de punte intre 25 si 40 de cm, gasim undeva in secolul 15... sau poate la nave de dimensiuni mari . in ceea ce priveste distanta dintre coaste, aceasta trebuia simulata undeva la un picior distanta una de alta, poate ceva mai mult , dupa cum observam in poză. succesuri.
#174
Postat 10 January 2013 - 05:38 PM
@ All: inainte de toate, pentru toata lumea, La multi ani fericiti pentru anul 2013! In privinta latimii filelor, @ Dan, ai dreptate, dimensiunile sunt mai mari la nave mari, mai mici la nave mai mici. N-as putea sa precizez in totalitate cum se face asta, pe vremea aia stiau si cu ochii inchisi toate regulile.
Pentru Mircea am avut norocul ca in Arhivele Statului, daca nu exista planurile, macar exista caietul de sarcini al navei, care este foarte detaliat, si deci de acolo am putut lua fel de fel de informatii, inclusiv dimensiunile precise ale filelor de punte. Pentru Mircea era precizat ca o fila de punte era realizata din "Danzig fir" (pin de Danzig, in ziua de azi Gdansk, in Polonia) si masura 3" x 5"1/2 ( 7.62 x 13.97 cm) Dimensiunea mai mare era latimea.
Pentru nava in cauza deci dimensiunea ar trebui sa fie ceva mai mica decat la Mircea. Ce nu inteleg eu insa in modelul tau, Staric, este de unde pana unde ai ajuns la concluzia ca la mijlocul puntii trebuie sa fie o scandura mai lata si ca la marginea zonei unde apar diverse bocaporturi etc, ar trebui sa fie doua file mai solide? Chestia asta era valabila la navele din lemn, gen Wasa, nu la nave recente cu structura compozita! Iar in privinta latimii scandurilor, as fi zis ca la mijloc este o scandura de aceeasi latime ca si in rest!
Pentru Mircea am avut norocul ca in Arhivele Statului, daca nu exista planurile, macar exista caietul de sarcini al navei, care este foarte detaliat, si deci de acolo am putut lua fel de fel de informatii, inclusiv dimensiunile precise ale filelor de punte. Pentru Mircea era precizat ca o fila de punte era realizata din "Danzig fir" (pin de Danzig, in ziua de azi Gdansk, in Polonia) si masura 3" x 5"1/2 ( 7.62 x 13.97 cm) Dimensiunea mai mare era latimea.
Pentru nava in cauza deci dimensiunea ar trebui sa fie ceva mai mica decat la Mircea. Ce nu inteleg eu insa in modelul tau, Staric, este de unde pana unde ai ajuns la concluzia ca la mijlocul puntii trebuie sa fie o scandura mai lata si ca la marginea zonei unde apar diverse bocaporturi etc, ar trebui sa fie doua file mai solide? Chestia asta era valabila la navele din lemn, gen Wasa, nu la nave recente cu structura compozita! Iar in privinta latimii scandurilor, as fi zis ca la mijloc este o scandura de aceeasi latime ca si in rest!
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 10 January 2013 - 05:55 PM