Canoniera BISTRITA 1887
#1
Postat 04 August 2012 - 05:49 PM
Ce am la ora actuala ... planulu cumparat (lipsa planul de forme) ... redau fragmente
...si un plan de forme in 3D ... productie proprie
...nu prea bogat ... contez pe ajutorul tuturor ... orice informatie e bine venita ...
#8
Postat 07 August 2012 - 06:11 PM
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 August 2012 - 07:44 AM
#10
Postat 07 August 2012 - 06:18 PM
Aceasta postare a fost editata de 177: 07 August 2012 - 06:19 PM
#12
Postat 07 August 2012 - 07:56 PM
Planurile sunt ok, fac parte dintr-o documentatie britanica contemporana referitoare la exporturile de nave de fabricatie UK. Cristian Craciunoiu le-a salvat in ultima clipa, intregul dosar isi astepta randul pentru a fi tocat la maculatura.
La solicitarea romanilor, cele doua mitraliere de la pupa au fost inlaturate si a fost montat un singur tun cu cinci tevi, dar spre deosebire de RAHOVA avea scut.
Parerea mea este sa o construiesti la aceeasi scara la care este si RAHOVA. Eu am lucrat la 1:45, latimea chilei, 3mm.
Aceasta postare a fost editata de 177: 07 August 2012 - 07:57 PM
#13
Postat 07 August 2012 - 09:43 PM
"Am apucat sa studiez un pic problema la prova Bistritei.
Cred ca planurile sunt destul de clare. Avem o vedere laterala, un plan al puntii, o sectiune. Din pacate nu se intelege prea bine ce se intampla acolo.
Eu cred totusi ca sectiunea este lamuritoare. Bompresul este realizat din lemn rotund si este fixat in doua puncte: in partea din fata este sprijinit pe capul etravei, care in cazul acesta trebuie sa fie o piesa de metal ce urmeaza forma partii din fata a corpului navei. Probabil ca exista si o brida-colier subtire din tabla care inconjura bompresul pe deasupra si era fixata cu suruburi in lateralul etravei, sub bompres. Aceasta nu e vizibila in planuri, dar o avea exact la fel si bricul "Mircea".
In partea din spate bompresul este cioplit pentru ca talpa acestuia sa ajunga la o sectiune patrata. Talpa se potriveste intr-o gaura de aceeasi forma dintr-o "scandura" groasa (cam 15 cm grosime, 30 cm latime, 90 cm inaltime) din lemn asezata vertical incepand de la punte in sus. La partea inferioara, aceasta "scandura" se infige intr-un suport metalic fixat la nivelul puntii. Portiunea triunghiulara dintre capul etravei si parapet, pana in bordurile "scandurii" suport a bompresului sunt inchise cu o punte orizontala aflata la nivelul marginii parapetului. Deasupra acestuia, in borduri, mai exista o scandura care continua parapetul si care urca treptat de la "0" in partea din spate la nivelul suportului parapetului, pana la inaltimea bompresului, astfel incat bompresul formeaza o prelungire armonioasa a formelor marginii parapetului.
In spatele scandurii-suport, foarte aproape de ea, mai exista inca un element care mi-a cam dat de furca. In sectiune se observa un element de forma unui trunchi de con inversat. In plan se observa un patratel cu un cerculet punctat pe el, deci elementul este circular.
Seamana cu un lampadar actual!
Eu cred ca este un mic vinci vertical actionat manual cu o manivela detasabila. Se afla intr-o pozitie cam inghesuita acolo, dar nu prea vad alt loc in care sa incapa, asa ca e cea mai logica varianta!
In privinta decoratiilor, acolo peste corpul metalic navei, care are forma facuta de tine, se aseazau niste elemente din lemn de forma unei scanduri pe care erau sculptate acele decoratii. Decoratiile erau in relief, iar partea iesita in afara era aurita, in timp ce partile adancite erau vopsite in negru ca si corpul navei.
Sper sa te ajute analiza mea. In masura in care timpul imi permite, voi reveni si cu un desen. "
#15
Postat 18 August 2012 - 02:53 PM
..si de rezolvat mica-mare problema ...
... care " ... in plan se observa un patratel cu un cerculet punctat pe el ..." si care dupa parerea lui Victorian "este un mic vinci vertical actionat manual cu o manivela detasabila. Se afla intr-o pozitie cam inghesuita acolo, dar nu prea vad alt loc in care sa incapa" ... eu am alta parere ...
Idei?
#16
Postat 18 August 2012 - 04:10 PM