Canoniera BISTRITA 1887
#122
Postat 17 October 2012 - 05:46 PM
Nu cred ca sunt culori veridice (ma refer la culoarea lemnului); abordarea este cu un pronuntat caracter artistic.
Asa cum se observa in fotografii, culoarea acoperisului bucatariei este mai inchisa decat cea a peretilor acesteia, ceea ce sugereaza faptul ca este din alt material. Aceeasi problema apare si la salupele canoniere si la GRIVITA. ELISABETA, RAHOVA si BISTRITA erau vopsite la fel. Cred ca peretii bucatariei erau albi.
Spor!
#123
Postat 18 October 2012 - 10:13 AM
Bravo, e interesant ce poate programul tau de modelare 3D dar sugestia mea este sa faci mai intai modelarea si sa lasi culorile pentru la urma ca acum te incurci in ele!
Cum spune si 177, erau niste diferente de nuanta intre acoperis si peretii bucatariei, sugerand materiale diferite. Peretii exteriori erau din lemn de teck in finisaj natur, acoperisul probabil ca era facut din tabla zincata gri... Tot diferite erau si mana curenta a comenzii (lemn de culoare inchisa, probabil acelasi teck) si parapetul acesteia, vopsit in alb atat pe interior cat si pe exterior.
Probabil ca si suportul pentru compas era turnat din fonta si vopsit in negru sau alb, iar gratarul pentru timonier era ridicat de la pardoseala comenzii cu circa 10 cm, stand pe patru picioruse.
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 18 October 2012 - 10:15 AM
#124
Postat 18 October 2012 - 05:17 PM
Am corectat ancora ( mai bine zis tot sistemul ) ...
... coborat gruia la nivelul pieptului ( cele doua poze confirma aceasta inaltime) ... schimbat ... schimbat ... adaugat lant
unghiul de inclinatie a suportului de ancora ... eu zic ca e bun ...
in planul dupa care am lucrat este data acea aparatoare in afara bordului ... dar eu nu am facut-o ... nu se vede nici in poze ... si functia ei o indeplineste braul( in poza mea am lasat si o bucatica de brau ) ...
#125
Postat 18 October 2012 - 06:10 PM
Baietii din perioada victoriana nu aveau greturile referitoare la productivitate pe care le avem noi azi si aveau timp de aranjat chestii din astea. La bricul Mircea am o poza in care se vede capacul sabordului ridicat si se observa cum au cioplit cu multa rabdare in capacul de sabord "negativul" babalei de pe punte in asa fel incat capacul sa se inchida perfect in ciuda prezentei acolo a babalei!
#126
Postat 18 October 2012 - 06:12 PM
#131
Postat 19 October 2012 - 11:09 AM
sursa : http://outofthepastpgh.blogspot.ro/
...poze cred ca sunt mai multe dar trebuie cautat\
#134
Postat 20 October 2012 - 06:37 PM
Aceasta postare a fost editata de staric: 20 October 2012 - 06:46 PM
#135
Postat 21 October 2012 - 01:12 PM
In afara de faptul ca probabil legatura aia de la elementul de deschidere al lantului se va desface in secunda doi (parghia este indoita in jos in timp ce ar fi trebuit sa fie indoita in sus sau chiar sa aiba un ochi ca si cel fix ca sa nu iasa legatura de pe ea, dar asta e chestie de detaliu de model virtual, pe un model real ti-ar veni greu s-o faci asa), cred ca e ok ce ti-a iesit.
Am in continuare senzatia ca profilaturile geamului de la luminatorul circular sunt prea groase, in realitate ar fi fost niste profile din alama foarte subtiri, doar cat sa tina geamul.
Ma intrebai mai sus daca ar fi trebuit sa aiba nari de lant pe punte la lanturile ancorelor.
In mod cert conform planurilor existau patru goluri: avea intai doua nari de lant pe care lantul intra sub planul puntii pana la nara situata undeva dedesubt. Gaura de lant de pe punte la nara era fara margini si usor rotunjita spre interior, astfel incat apa de pe punte se scurgea natural prin nara, portiunea dintre nara si punte fiind asigurata cu o teava de diametru potrivit astfel incat pe acolo nu putea sa patrunda apa si sub punte.
De asemenea conform planului mai avea inca doua nari prin care lantul desfasurat de pe cabestan intra in putul lantului. Aceste ultime doua nari aveau un stut inaltat deasupra puntii si usor indoit ca o gura de ventilare -se vede in sectiunea longitudinala-, ca sa previna scurgerea apei de pe punte in putul lantului.
E posibil ca lanturile sa fi avut stope la gaura de nara, dar conform planului nu exista asa ceva. O alternativa pentru stope pe nave mici era un simplu carlig cu un capat de lant atasabil de vinci sau de un alt element solid de pe punte. Cand lantul ajungea in pozitia finala dorita, se agata carligul de o zala a lantului intins si astfel smuciturile de lant se preluau in carlig, restul de lantul putand fi desfasurat de pe cabestan si bagat in putul lantului in conditii de siguranta.
Vezi aici: http://loti2010.file...le-guindeau.jpg elementul "B" (bosse a griffe) cu care se asigura lantul sub tensiune.
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 21 October 2012 - 01:32 PM
#137
Postat 21 October 2012 - 10:41 PM
Corect! Se vede in vederea laterala ca narile de ancora sunt de o parte si de alta a WC-ului. Ele nu se vad in plan fiindca sunt sub puntea aia mica sub care este ascuns si WC-ul cand capacul este inchis. Iar "intrarea" in putul lantului este intr-adevar stutul acela care seamana cu un ventilator intors spre pupa. Este ok si luminatorul rotund dinspre pupa acum! Imi plac si luminile de pozitie! Spor...