Salut,
In afara de faptul ca probabil legatura aia de la elementul de deschidere al lantului se va desface in secunda doi (parghia este indoita in jos in timp ce ar fi trebuit sa fie indoita in sus sau chiar sa aiba un ochi ca si cel fix ca sa nu iasa legatura de pe ea, dar asta e chestie de detaliu de model virtual, pe un model real ti-ar veni greu s-o faci asa), cred ca e ok ce ti-a iesit.
Am in continuare senzatia ca profilaturile geamului de la luminatorul circular sunt prea groase, in realitate ar fi fost niste profile din alama foarte subtiri, doar cat sa tina geamul.
Ma intrebai mai sus daca ar fi trebuit sa aiba nari de lant pe punte la lanturile ancorelor.
In mod cert conform planurilor existau patru goluri: avea intai doua nari de lant pe care lantul intra sub planul puntii pana la nara situata undeva dedesubt. Gaura de lant de pe punte la nara era fara margini si usor rotunjita spre interior, astfel incat apa de pe punte se scurgea natural prin nara, portiunea dintre nara si punte fiind asigurata cu o teava de diametru potrivit astfel incat pe acolo nu putea sa patrunda apa si sub punte.
De asemenea conform planului mai avea inca doua nari prin care lantul desfasurat de pe cabestan intra in putul lantului. Aceste ultime doua nari aveau un stut inaltat deasupra puntii si usor indoit ca o gura de ventilare -se vede in sectiunea longitudinala-, ca sa previna scurgerea apei de pe punte in putul lantului.
E posibil ca lanturile sa fi avut stope la gaura de nara, dar conform planului nu exista asa ceva. O alternativa pentru stope pe nave mici era un simplu carlig cu un capat de lant atasabil de vinci sau de un alt element solid de pe punte. Cand lantul ajungea in pozitia finala dorita, se agata carligul de o zala a lantului intins si astfel smuciturile de lant se preluau in carlig, restul de lantul putand fi desfasurat de pe cabestan si bagat in putul lantului in conditii de siguranta.
Vezi aici:
http://loti2010.file...le-guindeau.jpg elementul "B" (bosse a griffe) cu care se asigura lantul sub tensiune.
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 21 October 2012 - 01:32 PM