Humber Mk II Armoured Car Accurate Armour resin kit 1/35
#22
Postat 23 September 2012 - 09:58 PM
Atunci cand tai piesele din blocul de turnare, eu prefer sa folosesc un mic firez de traforaj(cu panza fina). Daca piesele sunt mai mari, este nevoie sa folosesc freza. Intr-adevar se ridica mult praf, care este toxic; de preferat sa nu-l inhalezi.
Pentru slefuirea suprafetelor, acolo unde este necesar, e bine sa folosesti smirghel(sau pile) pe suprafata udata in prealabil.
Exista riscul ca slefuind, sa ajungi la fisuri sau gauri ascunse (ramase din turnare), pe care in prima faza n-ai cum sa le vezi. Se pot astupa, dar mai greu.Chitul folosit de regula la piesele din plastic/stiren, nu prea are efect. Eu folosesc lipici ca se le "umple" dupa care slefuiesc.Oricum fenomenul asta se intalneste destul de rar.
Toate piesele se lipesc cu Cianoacrilat superglue, motiv pt.care nu prea ai timp sa gresesti.
Specific la kiturile din rasina : toate detaliile marunte sunt date sub forma de PE- in cele mai multe cazuri.
Cand vopsesti, eu te sfatuiesc sa speli prima data piesele (poate chiar inainte de a le monta) cu putina apa calduta si sapun.
Atunci cand sunt turnate in matrite, se folosec substante care sa impiedice rasina sa se lipeasca de peretii matritei si permit extragerea usoara a piesei rezutate.
Acele substante emoliente raman pe suprafata pieselor si impiedica vopseaua sa adere uniform. Daca dai cu apa calda si sapun, inlaturi rezidurile respective iar vopseaua va avea o aderenta si stabilitate, optima.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 September 2012 - 09:59 PM
#24
Postat 24 September 2012 - 06:50 PM
Imi place mult uzura , dupa mine e exact unde si cat trebuie.
As avea si o sugestie daca "si" poate :
Daca ai cumva o cocarda R.A.F. adecvata, eu zic ca o poti folosi linistit lipind-o pe cutia de pe capota motorului .Da o pata de culoare si intregeste modelul atat in ceea ce priveste acuratetea istorica cat si din punct de vedere vizual .
O intrebare : Tie nu -ti crapa si/sau se desfac in timp modelele lipite / chituite cu superglue ?
Aceasta postare a fost editata de dany: 24 September 2012 - 06:55 PM
#25
Postat 24 September 2012 - 08:05 PM
N-am cocarda aia RAF, dar nu-s tare convins ca exista pe fiecare exemplar. Am vazut o droaie de Humber-uri , fara.
Oricum ar mai fi o problema : pe capota motorului am lucrat "prafuri" pe care chiar daca le curat, decalul tot n-o sa mai prinda.
Am intentia sa-i adaug antena radio, cel putin pe cea de unde lungi (cu suport vizibil pe dreapta turelei).
La a doua intrebare : nu crapa, nici poveste. Oricum "chituirea" cu superglue nu merge decat la fisuri sau goluri de mici dimensiuni(cam cat o impunsatura de ac).
E drept ca n-am prea avut probleme de gen. Totusi, daca intalnesti cumva o asemenea situatie (fisuri ori goluri de dimensiuni mai mari), eu te sfatuiesc sa pui peste superglue, imediat, pilitura/reziduri de resin ramase de la taieri.Impreuna formeaza un kit bun care se prelucreaza usor.
Am incercat "sa imit" unul dintre exemplarele din ultima foto de pe pagina.
Interesant ca lipsesc si insemnele de unitate/Divizionare de pe aripa stanga/dreata , fata. Am cautat sa aflu de ce si se pare ca insemnele erau sterse (ori nu erau inscriptionate deloc) pentru a pastra secretul asupra unitatii din care faceau parte.
#26
Postat 30 September 2012 - 12:07 PM
Inclin sa cred ca tunul de 2 cm al 222-ului, avea putere de convingere mai mare in comparatie cu BESA de 15 mm folosita de englezi, cel putin de la distanta mica. Totusi, deloc de neglijat, lungimea tevii la BESA, poate da de gandit.
Un alt avantaj pentru neamt, ar fi silueta mai joasa.
Englezul sta mai bine la capitolul blindaj, in special la turela(inchisa).
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 September 2012 - 12:11 PM
#29
Postat 02 October 2012 - 08:46 AM
#31
Postat 03 October 2012 - 08:56 PM
Cred ca mai mult era pentru "intarirea moralului".
Sincer, nu vad ce Doamne iarta-ma, puteai sa faci cu pocnitoarea aia de 303(7,92)LMG, impotriva unui Stuka, nervos nevoie mare, care-ti cauta pricina, prin desert si care pe deasupra, mai avea si blindaje pe "muschii lui".