Forum Machete,Modelism,Hobby: Humber Mk II Armoured Car - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Humber Mk II Armoured Car Accurate Armour resin kit 1/35

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 August 2012 - 05:42 PM

Judecind dupa numarul de exemplare produse, autoblindatele din seria Humber au fost unele dintre cele mai importante vehicule de recunoastere folosite de britanici, in cel de-al doilea razboi mondial.
Au fost construite in cinci tipuri : Mk I , AA, Mk II, Mk III si evident Mk IV, cu productia incepind din 1940 , intinsa pana in 1944. Per total au fost construite 3600 de exemplare din care Mk IV a reprezentat "grosul" cu cca 2300 de bucati produse.


Din punct de vedere mecanic, toate tipurile au fost identice,folosind un sasiu de Karrier FAT modificat si un motor pe benzina ,Rootes ,cu 6 cilindrii si 90 CP.
Cutia blindata era prinsa de sasiu prin intermediul unor bolturi ,pentru facilitarea intretinerii si reparatiilor. Constuctia era realizata din placi de blindaj sudate, de 15 mm grosime ,inclinate la diverse unghiuri ,pentru imbunatatirea protectiei balistice.


Greutatea de lupta ,infunctie de tip ,era cuprinsa intre 6,8 (Mk I) si 7,1 (Mk IV) tone iar viteza maxima (neoficiala) a vehiculului era masurata undeva in jurul a 75 km/h pe sosea. Tractiunea se facea , in mod normal ,pe axa spate insa la cerere putea fi cuplata si tractiunea pe axa fata.
Humber-ul a fost primul vehicul blindat britanic capabil sa angajeze ,cu sanse reale ,vehicule similare ale Axei si era foarte popular in randul echipajelor sale.


Humber Mk II este considerat primul dintre tipurile produse, care a "vazut actiune" ,chiar daca transporturile ulterioare ,au adus in Nordul Africii si cateva exemplare de Mk I ,cu scopul de a "completa cifrele" (Mk I avea un blindaj si o forma diferita si a fost considerat mai putin recomandat pentru productia de serie mare).
Turela pentru un echipaj de 2 oameni avea montat un tun BESA de 15 mm ,coaxial cu o mitraliera BESA de 7,92 si patru lansatoare de grenade fumigene de 4 inch.
Circa 450 de exemplare de Mk II au fost produse si aproape toate au fost repartizate Regimentelor 11 Hussars si 12 Lancers ,ambele atasate catre 70.th si 1 st Armoured Division.


Humber Mk III a fost introdus in 1942 cu o noua turela cu trei posturi de lupta, cu o forma imbunatatita ,insa cu acelasi armament ca si Mk II. Cam 600 de exemplare au fost produse si furnizate regimentelor de cercetare ,pentru inlocuirea modelelor Mk II pierdute sau defecte.

Humber Mk IV a intrat pe scena in 1943 si era similar cu Mk III insa dotat cu un tun antitanc M6/37 mm ,american ,o arma foarte folositoare ,capabila sa traga o varietate mare de munitii.Aceasta versiune a ramas in serviciu pana la inceputul anilor '50.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 August 2012 - 05:46 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 August 2012 - 06:50 PM

Kitul a fost "masterat" de catre Jon Botomley ,pregatiti pentru productie de catre Tom Wark.
La producerea lui au contribuit George Moore ,David Fletcher si Phil Greenwood.
Kitul nu contine decaluri.
Din cate stiu eu, acesta este primul Humber Armoured Car scos in scara 1/35 ,dat pe piata in 1995.
Cutia blindata vine turnata dintr-o singura bucata (lucru nu tocmai simplu) si are pe ea aproape toate reperele necesare.
Imagine atasata: Picture 154.jpg Imagine atasata: Picture 155.jpg

in stanga transmisia spate, in dreapta cea de pe fata; inca pe blocul de turnare.
Imagine atasata: Picture 156.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 August 2012 - 06:53 PM


#3 Useril este offline   OldHammer 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 852
  • Inregistrat: 23-March 12
  • Location:Chisinau, Republica Moldova
  • Interests:Blindate

Postat 04 August 2012 - 07:23 PM

Super! Am dat search pe ebay! Costa o gramada de bani kit-u asta, aprox 90 $ fara livrare...

#4 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 04 August 2012 - 07:36 PM

Salut! Bănuiesc că de macheta asta, de la BRONCO, ştiai deja:

http://www.perthmili.../cb35081sp.html

#5 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 04 August 2012 - 08:31 PM

In cazul de fata, cca. 90 de dolari (sau echivalent in BP) nu sunt chiar "un capat de tara", iar la data achizitiei modelului rasinos, varianta chinezilor de la Bronco inca nu aparuse pe piata - daca bine retin.
Vad ca pe site-ul celor de la Accurate, masinaria costa in continuare tot 55 lire, un pret corect zic eu.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 04 August 2012 - 08:41 PM


#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 August 2012 - 11:52 AM

Salut OdlHammer. Da este corect ce spui, TOATE kiturile celor de la Accurate Armour sunt scumpe (Humber-ul asta fiind printre cele mai ieftine,in continuare).
Scotienii, insa, au facut o treaba excelenta; chiar daca acest kit bate aproape 20 de ani, piesele se potrivesc exact (cam la nivelul unui kit din stiren,scos in zilele noastre) ,in plus de asta ,fiecare piesa este foarte usor de "extras" de pe blocul de turnare, fara sa fie necesare freze si pilit/slefuit/finisat. Despre acuratete ... nu am nici un fel de indoiala.
Florin44, da stiu kitul Bronco, insa acela este un Mk IV si este aparut relativ recent.
Exista o varianta din resin, ceva mai "abordabila" tot un Mk II/III produsa de Sovereign 2000 (ma refer la 1/35) ,insa din cate am aflat nu ofera repere PE(spre deosebire de Accurate Arm.) - poate nu-mi amintesc bine.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 August 2012 - 11:53 AM


#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 August 2012 - 12:13 PM

Carcasa reductorului,bara si cateva elemente ale directiei, bateriile de acumulatori,axele cardanice si un exemplu de roata
Imagine atasata: Picture 157.jpg

detaliu de turnare a uneia dintre roti(toate 4+1 arata la fel de corecte).
Imagine atasata: Picture 158.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 August 2012 - 12:14 PM


#8 Useril este offline   Marder 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 215
  • Inregistrat: 29-May 07

Postat 12 August 2012 - 05:37 PM

Ce varianta de vopsire/inmatriculare vei folosi? Spor la lucru in continuare. :drinks:

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 August 2012 - 12:14 PM

Vezi postareaMarder, la 12 August 2012 - 05:37 PM, a spus:

Ce varianta de vopsire/inmatriculare vei folosi? Spor la lucru in continuare. :drinks:

Salve Marder.
Am lipsit un timp (plecat in vacanta intr-o tara cu criza foarte profunda, unde am trait ,insa ,lipsit de ORICE fel de griji) temei pt.care n-am lucrat nimic.
Vopsirea va sa fie "desertica" , monocroma, adica "nisipiul" britanic( de la Tamyia).
Inmatricularea va fi nevoie sa o incropesc, motivat de faptul ca in kit nu sunt date decaluri (o exceptie din partea celor de la Accurate Armour); desigur desertul saharian si una dinre cele doua unitati pe care le-am mentionat mai zilele trecute.

#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 August 2012 - 04:52 PM

In mica nota istorica, atasata pliantului de asamblare, scotienii scriu, la capitolul "painting" :

avind in vedere utilizarea foarte raspindita a acestor vehicule, aproape orice este posibil

UK (1940-43) Khaki Brown (Dark Earth) uneori cu linii Brown;

Desert (1941-43) Sand si foarte rar, cu linii sau pete Brown;
Mid Bronze Green pentru unele vehicule, in Tunisia;

Italia (1943-45} Armata a 8a a utilizat in continuare vehicule vopsite in culori de desert, dar cu mai multe pete de diverse culori(Bronze, Green, etc).
Alte unitati foloseau vechile exemplare vopsite in Mid Bronze Green dar cu piese sau subansamble noi, schimbate, vopsite in Olive Drab;

NW Europe Culoarea pricipala a fost Olive Drab, in special pentru noile vehicule, aduse in dotare.


Deci pentru cine doreste un asemenea model, variantele de vopsire sunt destul de ...anything is possible.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 17 August 2012 - 04:52 PM


#11 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 18 August 2012 - 12:39 PM

Citeaza

In mica nota istorica, atasata pliantului de asamblare, scotienii scriu, la capitolul "painting" :avind in vedere utilizarea foarte raspindita a acestor vehicule, aproape orice este posibil





:-D S-au " scos" finut scotienii la capitolul asta .
Longinus , spune-mi daca doresti vreo cateva exemplificari in imagini ( filme) de epoca .

#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 August 2012 - 05:10 PM

Multumesc Dany ,am material suficient ,asta datorita si lucrarii WAR PAINT vol I,II si III ce le-am cumparat de la Horia.
Daca ai foto utile (ma refer doar la Mk II) si filmulete, feel free to post (ca sa zic asa). :rolleyes:

#13 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 23 August 2012 - 06:39 PM

Iote acilea cate ceva . Cred ca sint Mkll -uri ... ( fiindca nu am studiat foarte amanuntit subiectul , imi e destul de greu sa fac distinctie intre Mkll si Mklll ) .
Cateva cadre in Napoli la min. 05:42 si 06:51 . Se poate observa bine camuflajul (cred ca e noroi + negru-albastru )
http://www.britishpa...es/query/109117

Si ceva mai multe imagini in Derna (se pare ) . http://www.britishpa...a/query/1821+06
Intre ele si un blindat ce cred ca are un camuflaj sand+pete verzi subliniate cu negru (nu mai intru in amanunte) .Am atasat un stopcadru cu acesta , insa cred ca se poate observa mai clar daca doriti sa vizualizati " Stills"-urile din dreapta .
In cateva imagini se poate observa deasemenea , la spatele masinilor si cocarda R.A.F.,ce servea la identificarea aeriana .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: humber derna posibil.JPG


#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 August 2012 - 01:03 PM

Dany, multumim pentru exemple.
Am urmarit imaginile si dintre Humber-uri, majoritatea sunt Mk.II (Mk III era identic, insa cu o turela cu 3 posturi de lupta, in loc de 2).
Cat despre imagini si comentariile de fond ( prizonieri eliberati din lagar, care dupa parerea mea nu aratau prea rau- aici includ si cuplul de tineri "jewish" ce-si celebrau casatoria, sau "marea captura" - cei doi copii, asa zisi "nazisti") nu am... comentarii.

#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 August 2012 - 08:12 PM

Si o inmatriculare mai aparte:
un Mk II capturat de italieni; pot fi observate: camunflajul original, steagul italian aplicat pe laterale si crucea Italiei , semn de recunoastere pentru aviatie.
Imagine atasata: humbermk2\'.JPG

#16 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 28 August 2012 - 08:31 PM

Citeaza

Dany, multumim pentru exemple

Cu multa placere . ^_^

Citeaza

Si o inmatriculare mai aparte

Si eu zic ca e unul dintre cele mai interesante , atat ca marcaje cat si ca vopsire . L-am gasit si eu insa mi s-a parut ca e MK l ... (?) si nu l-am mai postat .
Intre timp am dat peste altul tot de captura , iar asta zic ca e intradevar Mkll . Steagul italienesc se poate observa cu greu pe acea mica lada de dinaintea aparatorii din spate .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: humber mk 2 italian.jpg


#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 August 2012 - 08:50 PM

Vezi postareadany, la 28 August 2012 - 08:31 PM, a spus:

L-am gasit si eu insa mi s-a parut ca e MK l ... (?) si nu l-am mai postat .



Neh, cred ca s-ar putea sa cam ai dreptate, aripa fata tesita oblic apare doar la Mk I.

#18 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 September 2012 - 05:09 PM

Cumva,cumva l-am dat la gata si p-asta, micu.
Multe piese marunte din PE, susceptibile de ...disparitiii misteriosase, de la o manipulare la alta.
Vopsea Tamiya TS 46 Light Sand.
Pentru amatorii de acrilice, se poate folosi si Tamiya XF 59 "Desert Yelow" dar asta, dupa parerea mea, este putin pe langa originalul britanic.
In fine; inmatriculare conjuncturala, serial number fabricat de mine (dar ramas in cadrul seriilor de numele alocate acestui tip de vehicule, in Orientul Mijlociu/Africa de Nord, prefixul "F" insemnind ca este " armoured car"), iar rombul galben indica faptul ca avem de-a face cu un HQ vehicle(romb) din squadron B (galben).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture 160.jpg
  • Imagine atasata: Picture 161.jpg
  • Imagine atasata: Picture 162.jpg
  • Imagine atasata: Picture 163.jpg
  • Imagine atasata: Picture 164.jpg
  • Imagine atasata: Picture 166.jpg
  • Imagine atasata: Picture 167.jpg
  • Imagine atasata: Picture 165.jpg
  • Imagine atasata: Picture 159.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 September 2012 - 05:24 PM


#19 Useril este offline   OldHammer 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 852
  • Inregistrat: 23-March 12
  • Location:Chisinau, Republica Moldova
  • Interests:Blindate

Postat 23 September 2012 - 08:33 PM

Gospodaresc model! Felicitari!:clapping:

#20 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 September 2012 - 09:15 PM

Multumesc OldHammer.
Dupa ce am postat pozele, am observat ca un carlig de remorcare de pe fata, se rupsese(dreapta, in prim plan).
Nu stiu cum se face, dar mi se intampla des chestia asta. In fine, l-am recuperat(era cazut pe masa de lucru) si l-am lipit la locul lui.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi