Desi, convins ca nu are legatura cu profilul forumului, am considerat totusi ca ar fi potrivit sa va arat cateva fotografii facute de mine (ca simplu profan dar iubitor de lucruri frumoase), cu ocazia Eastern European Vintage Bike Rally, festival care de cativa ani buni se tine la Turda, in al 3-lea weekend al lunii iulie.
Despre evenimentul in sine se pot gasi destule informatii si detalii prin articolele mai mult sau mai putin pertinente si care sunt la indemana oricui, deci nu insist pe acest aspect.
Ceea ce mi s-a parut mai inedit si interesant deopotriva si care ma facut sa deschid acest topic, a fost participarea la Turda a unui om cu calutul sau, ambii meritand o tratatie mai aparte.
Omul se numeste Ron Fellowes poreclit Old Bloke, are 70 de ani si vine din Australia. Prin anii 80 a adunat impreuna cu sotia sa, circa 200.000 km facuti pe parcursul unui traseu ce a cuprins peste 20 de tari.
Calutul sau este un FN2 de 498 cc si 4 cai putere, fabricat in cursul anului 1910, de catre La Fabrique Nationale d'Armes de Guerre, Belgia, sau mai pe scurt FN.
Masinaria a ajuns la venerabila varsta de 102 ani. Nu are ambreiaj iar asta necesita „taierea" alimentarii la orice oprire, pornirea realizandu-se printr-o pedalare viguroasa.
Propulsia este realizata prin intermediul unui cardan, iluminarea pe timp de noapte fiind obtinuta cu ajutorul unei lampi cu carbid; franarea fiind prezenta doar pe roata spate iar autonomia e data de catre cei 6 litri de carburant plus inca 2 de ulei.
In imaginea de mai jos aveti un exemplar similar si aflat in prezent intr-o colectie privata, suma de achizitie la licitatie fiind de 22.245 £.
Astea fiind scrise, urmeaza (zic eu) partea interesanta a subiectului pe care am sa incerc sa il descriu in acest topic.
Proprietarului batranelului FN-u, ii vine ideea de a aduce personal un omagiu celor care au alcatuit la inceput de secol 20 masinaria descrisa mai sus, drept pentru care in cursul lunii februarie 2012 isi duce cu avionul motocicleta din Australia si pana in Kathmandu - Nepal. Din acest loc cei doi isi incep un periplu pe doua roti si care pana in prezent are urmatorul traseu:
Australia - Brisbane
Nepal - Kathmandu, Pokhara,
India - Butwal, Gorakhpur, Barabanki, Kanpur, Etawah, Agra, Jaipur, Jodpur, Nagaur, Bikaner, Suratgarh, Ganganagar, Fazilka, Firozpur, Zira, Tarn Taran, Amritsar,
Pakistan – Lahore, Islamabad, Gilgit, Hunza, Ahmedpur, Gilgit, Lahore, Multan, Bahåwalpur, Sukkur, Quetta, Dalbandin, Taftan,
Iran - Kuh-i-taftan, Zahedin, Bam, Kerman, Yadz, Nain, Isfahan, Kashan, Qum, Teheran, Tonekabon, Tabriz, Khoy,
Turcia - Ozalp, Dogubeyazit, Patnos, Erzerum, Erzincan, Tokat, Cankiri, Istanbul, Edirne,
Bulgaria - Nikolovo, Plovdiv, Sofia, Veliko Tarnovo,
Romania – Pitesti, Curtea de Arges, Sibiu, Turda,
Ungaria - Budapesta (la data de 01.08.2012)
Traseul ar trebui sa se incheie pe data de 25.12.2012 in Londra, evident cu trecerea obligatorie prin Bruxelles – Belgia, unde ar urma sa fie intampinat de catre Regele Albert al II-lea.
Cam asta ar fi povestea omului, a masinii sale si a visului lor, vis pe care eu sper sa si-l vada dus la bun sfarsit fara impedimente majore.
Mai jos cateva imagini cu omul si calutul sau, cu ocazia trecerii lor prin orasul meu.
In loc de epilog.
Pe drumurile patriei noastre, Ron a fost oprit in apropierea Sibiului de catre un agent al Politiei Rutiere pentru faptul ca nu circula cu luminile aprinse.
Dupa explicarea modului de functionare al sistemului de iluminat precum si ca respectivul carbid necesar functionarii nu este usor de gasit in Romania, lui Ron i s-a cerut un certificat care sa ateste dreptul de circulatie al calutului cu un sistem de iluminare cu carbid, ceea ce a si facut. Atat agentul cat si colegul sau dand apoi roata in jurul masinariei vechi de peste 100 de ani.
Ulterior acestui control, Old Bloke a decis ca pe viitor si doar in apropierea oraselor, sa revina la utilizarea luminii data de LED-ul plasat in interiorul lampii, energia acestuia fiind furnizata de catre un banal acumulator ce fusese pur si simplu descarcat la momentul controlului.
Ceva imagini si cu o buna parte din celelalte masinarii, prezente la evenimentul ce da titlul topicului.
Daca totusi se apreciaza ca acest topic nu are legatura cu profilul forumului sau cu subsectiunea in care a fost deschis, rog fie mutarea intr-o sectiune acceptata, fie stergerea.
Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 02 August 2012 - 01:39 PM