LVG C.VI --- Romania 1919 In progres ---1/32
#1
Postat 01 August 2012 - 12:45 AM
Salutare!
Fiindca in ultima vreme ,am prezentat doar machete finalizate si fiindca prietenul Scorpio vrea sa ne faca KO cu "pumnul"sau,m-am decis sa-i fac putina concurenta cu un subiect nu asa impozant ca al lui, dar poate mai inedit...
Asadar, m-am decis sa va prezint geneza acestei machete de la inceput ,cat mai fidel cu putinta.
Am aflat ca am avut si noi acest avion, din revista Modelism 2/2005(91) unde se spune ca in uitatul razboi romano-ungar din 1918-1919 (cand armata romana a luptat impotriva comunistului Bela Kun) am capturat peste 150 de avioane ,printre care si 11 LVG C.VI.Sunt prezentate si cateva poze, mici, ce e drept...
Apoi in 2008,apar primele exceptionale WingNut Wings,un fel de Tamiya din Noua Zeelanda,moment in care-mi iau primul .un LVG!
Nu mai descriu kit-ul,o fac proprietarii foarte bine: http://www.wingnutwi...343014C8CB03849
Apoi prietenul si colegul nostru de forum Horia Stoica ,ma fericeste cu cateva imagini la o mai buna rezolutie.
M-am hotarat sa construiesc acest avion ,evident cum era inainte de prabusirea capitanului-aviator Racoveanu la Debrecen in 1919...
De mare ajutor mi-a fost prietenul Forin-Scorpio,ce mi-a facut gratis un set de cocarde de mari dimensiuni pentru WW 1...
Cele 4 decupate de sus vor fi pe LVG.
Sa incepem- partile pricipale ale fuzelajului:
Structura interna a fuzelajului ,deja lipita...
Am amestecat cam 80% Revell 17,maro mat cu 20% rosu inchis,rosu foc,galben si negru ,toate lucioase,astfel am obtinut 4 nuante de lemn...
Si am suflat interiorul cu aerograful in nuantele de mai sus fara o ordine precisa...
Apoi cu o pensula cu peri mai tari si culoare de ulei-pamant ars-o nuanta rosietica ,am inceput sa fac nervurile lemnului.
Piesele finite...pregatite pentru lacuire lucioasa!
Ce a fost in capul meu cand am lipit structura fuzelajului? Nu-mi place deloc cum arata!
Demontat si baita cu lichid de frana (magica solutie!) si in 4 ore e curat sub jet de apa...
Le-am fixat pe diverse suporturi si din nou vopsele...
nervuri...
si lac lucios in care am pus 1% alb pentru a mai tempera din nuanta roscata si a uniformiza culorile...
primele componente ,pe panoul din stanga,ceasurile de bord,vopsit chenarul cu aluminiu ,cadranul decal si o picatura de future pentru a simula sticla ...
Rezervorul principal de sub pilot (ce o fi fost in capul lor,inchipuitiva un trasor ce intra acolo...),era din alama vopsit cu negru. L-am vosit cu auriu de la Revell si un strat subtire de negru mat. Frecat putin pe margini si pus busonul de aluminiu.
Dat la urma cu future.
Primele panouri,cutia de munitie (aluminiu) plus mansa si palonierul
Se incheaga structura plus rezervorul
Fotoliul pilotului si bancheta observatorului,piele adica le-am zgariat bine,apoi le-am tufuit cu diluant D 209,capatand textura pielii. Diverse nuante de maro inchis si spalare cu Klear(un future mai diluat) si 5% tus negru.
Centurile Pe-uri din kit,vopsite cu un gri-maroniu si catarame otel
Fir de plastic tras la cald din culee neagra pentru rigging...
Toate la locul lor, cu firele de la comenzi trase
Inca...
Si pe jumatate de fuzelaj
In spatele fuzelajului ,pe un panou ,este o antica statie de radio,cu un tambur de aluminiu pe care era infasurat un cablu se cupru . Se invartea tamburul la manivela si se desfasura sub avion antena ce avea o greutate ca o para la capat.
Am figurat antena cu o lita de cupru,stiu ca e cam groasa,dar asa macar se vede...
Fuzelajul lipit...
Inca se vad bine componentele...
Lipit fundul si capacul,neuitand sa trag fire (nailon 0,15-ce va fi inegrit cu marcarul) pentru viitoarea legatura cu aripa...
Cam acesta e rezultatul unei saptamani pline,va urma!
Vali
Fiindca in ultima vreme ,am prezentat doar machete finalizate si fiindca prietenul Scorpio vrea sa ne faca KO cu "pumnul"sau,m-am decis sa-i fac putina concurenta cu un subiect nu asa impozant ca al lui, dar poate mai inedit...
Asadar, m-am decis sa va prezint geneza acestei machete de la inceput ,cat mai fidel cu putinta.
Am aflat ca am avut si noi acest avion, din revista Modelism 2/2005(91) unde se spune ca in uitatul razboi romano-ungar din 1918-1919 (cand armata romana a luptat impotriva comunistului Bela Kun) am capturat peste 150 de avioane ,printre care si 11 LVG C.VI.Sunt prezentate si cateva poze, mici, ce e drept...
Apoi in 2008,apar primele exceptionale WingNut Wings,un fel de Tamiya din Noua Zeelanda,moment in care-mi iau primul .un LVG!
Nu mai descriu kit-ul,o fac proprietarii foarte bine: http://www.wingnutwi...343014C8CB03849
Apoi prietenul si colegul nostru de forum Horia Stoica ,ma fericeste cu cateva imagini la o mai buna rezolutie.
M-am hotarat sa construiesc acest avion ,evident cum era inainte de prabusirea capitanului-aviator Racoveanu la Debrecen in 1919...
De mare ajutor mi-a fost prietenul Forin-Scorpio,ce mi-a facut gratis un set de cocarde de mari dimensiuni pentru WW 1...
Cele 4 decupate de sus vor fi pe LVG.
Sa incepem- partile pricipale ale fuzelajului:
Structura interna a fuzelajului ,deja lipita...
Am amestecat cam 80% Revell 17,maro mat cu 20% rosu inchis,rosu foc,galben si negru ,toate lucioase,astfel am obtinut 4 nuante de lemn...
Si am suflat interiorul cu aerograful in nuantele de mai sus fara o ordine precisa...
Apoi cu o pensula cu peri mai tari si culoare de ulei-pamant ars-o nuanta rosietica ,am inceput sa fac nervurile lemnului.
Piesele finite...pregatite pentru lacuire lucioasa!
Ce a fost in capul meu cand am lipit structura fuzelajului? Nu-mi place deloc cum arata!
Demontat si baita cu lichid de frana (magica solutie!) si in 4 ore e curat sub jet de apa...
Le-am fixat pe diverse suporturi si din nou vopsele...
nervuri...
si lac lucios in care am pus 1% alb pentru a mai tempera din nuanta roscata si a uniformiza culorile...
primele componente ,pe panoul din stanga,ceasurile de bord,vopsit chenarul cu aluminiu ,cadranul decal si o picatura de future pentru a simula sticla ...
Rezervorul principal de sub pilot (ce o fi fost in capul lor,inchipuitiva un trasor ce intra acolo...),era din alama vopsit cu negru. L-am vosit cu auriu de la Revell si un strat subtire de negru mat. Frecat putin pe margini si pus busonul de aluminiu.
Dat la urma cu future.
Primele panouri,cutia de munitie (aluminiu) plus mansa si palonierul
Se incheaga structura plus rezervorul
Fotoliul pilotului si bancheta observatorului,piele adica le-am zgariat bine,apoi le-am tufuit cu diluant D 209,capatand textura pielii. Diverse nuante de maro inchis si spalare cu Klear(un future mai diluat) si 5% tus negru.
Centurile Pe-uri din kit,vopsite cu un gri-maroniu si catarame otel
Fir de plastic tras la cald din culee neagra pentru rigging...
Toate la locul lor, cu firele de la comenzi trase
Inca...
Si pe jumatate de fuzelaj
In spatele fuzelajului ,pe un panou ,este o antica statie de radio,cu un tambur de aluminiu pe care era infasurat un cablu se cupru . Se invartea tamburul la manivela si se desfasura sub avion antena ce avea o greutate ca o para la capat.
Am figurat antena cu o lita de cupru,stiu ca e cam groasa,dar asa macar se vede...
Fuzelajul lipit...
Inca se vad bine componentele...
Lipit fundul si capacul,neuitand sa trag fire (nailon 0,15-ce va fi inegrit cu marcarul) pentru viitoarea legatura cu aripa...
Cam acesta e rezultatul unei saptamani pline,va urma!
Vali
#2
Postat 01 August 2012 - 07:53 AM
Salut Vali! Faina lucrare si din nou un subiect mioritic/patriotic. Interesant mod de a reproduce lemnul. Imi place mult cum ti-a iesit. Eu o realizez cu alte vopsele (fara uleiuri) si imi iese similar cu ce ti-a iesit tie.
Legat de curatat piesele in lichid de frina - 4 ore? nu este cam mult? Eu curat vopseaua Revell enamel in citeva minute cu solutia de curatat aragaz "Triumf" sau in citeva secunde cu Mr. Color Thinner!
Legat de curatat piesele in lichid de frina - 4 ore? nu este cam mult? Eu curat vopseaua Revell enamel in citeva minute cu solutia de curatat aragaz "Triumf" sau in citeva secunde cu Mr. Color Thinner!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 01 August 2012 - 07:55 AM
#8
Postat 01 August 2012 - 09:41 PM
Foarte faina reteta ta cu făinoşag. Totusi, albastrul si galbenul de la cocarde nu mi se pare ok. Albastrul vine mai inchis si galbenul mai spre portocaliu. Desemenea nu uita ce remarca am facut cand am postat initial pozele cu accidentul. Cocarda tricolora trece peste bordul de fuga, pentru a acoperi probabil o fosta cocarda. Eu am figurat in poza de mai jos una germana insa putea fii mai degraba austro-ungara.
#13
Postat 02 August 2012 - 02:32 PM
Multumesc tuturor pentru incurajari!
tibi22 -- Prefer subiectele "mioritice"pentru ineditul si frumusetea lor. Daca noi nu le facem ,cine?
vlad -- furnirul merge la scratch si dupa mine de la 1/24 in sus...
busila -- cand era structura montata nu am avut acces ca lumea la finisaje. Incalzeste culeea cu bricheta, pana cand incepe sa se curbeze si atunci trage. Fa multe incercari si vei avea succes!
florin44 -- multumesc pentru inspiratie,sunt intradevar multe machete reusite ! Dar nu RO...
horia -- da ,mi-am facut bine tema si am calculat decalul sa treaca peste bordul de atac. Voi incerca intarirea culorilor la momentul respectiv.
combat18 -- multumesc,dar sunt departe de "maestre",incerc doar sa fac ceva frumos si cu pasiune.
Astazi pana se mai intareste bine fuzelajul m-am apucat de elice.
99% din modelisti prefera sa o vopsesca incercand sa reproduca cat mai bine nervurile acesteia,reusind mai bine sau nu prea... Nu ma simt asa bun pictor ,in schimb am manufacturat cateva elici pana acum.
Deci o voi face scratch imitand cat mai fidel originalul. Elicea model AXIAL,la 1/1 era din straturi de lemn inchis/deschis la nuanta ,de duritati diferite pentru a crea o rezistenta sporita in functionare.
Eu o fac din un furnir de lemn maro inchis(habar nu am ce lemn) ,ce-l aveam prin casa si din fasii cioplite din tei mai albicios.
Prima faza:
Am lipit sipculitele cu super glue presandu-le bine !
Am ciopilt si apoi finisat cu hartie abraziva de diferite granulatii,incercand sa ma apropii cat mai fidel de cea din kit. La urma i-am dat un strat subtire de super glue,pentru duritate si protectie.
La final i-am aplicat emblemele AXIAL (decal) si un strat de lac lucios incolor. Va mai urma ferura metalica,de prindere ,ce va trebui scoasa de pe elicea de plastic si vopsita otel.
Total 4 ore de munca,personal nu cred ca ar fi iesit asa daca as fi vopsit-o...
Va urma!
Vali
tibi22 -- Prefer subiectele "mioritice"pentru ineditul si frumusetea lor. Daca noi nu le facem ,cine?
vlad -- furnirul merge la scratch si dupa mine de la 1/24 in sus...
busila -- cand era structura montata nu am avut acces ca lumea la finisaje. Incalzeste culeea cu bricheta, pana cand incepe sa se curbeze si atunci trage. Fa multe incercari si vei avea succes!
florin44 -- multumesc pentru inspiratie,sunt intradevar multe machete reusite ! Dar nu RO...
horia -- da ,mi-am facut bine tema si am calculat decalul sa treaca peste bordul de atac. Voi incerca intarirea culorilor la momentul respectiv.
combat18 -- multumesc,dar sunt departe de "maestre",incerc doar sa fac ceva frumos si cu pasiune.
Astazi pana se mai intareste bine fuzelajul m-am apucat de elice.
99% din modelisti prefera sa o vopsesca incercand sa reproduca cat mai bine nervurile acesteia,reusind mai bine sau nu prea... Nu ma simt asa bun pictor ,in schimb am manufacturat cateva elici pana acum.
Deci o voi face scratch imitand cat mai fidel originalul. Elicea model AXIAL,la 1/1 era din straturi de lemn inchis/deschis la nuanta ,de duritati diferite pentru a crea o rezistenta sporita in functionare.
Eu o fac din un furnir de lemn maro inchis(habar nu am ce lemn) ,ce-l aveam prin casa si din fasii cioplite din tei mai albicios.
Prima faza:
Am lipit sipculitele cu super glue presandu-le bine !
Am ciopilt si apoi finisat cu hartie abraziva de diferite granulatii,incercand sa ma apropii cat mai fidel de cea din kit. La urma i-am dat un strat subtire de super glue,pentru duritate si protectie.
La final i-am aplicat emblemele AXIAL (decal) si un strat de lac lucios incolor. Va mai urma ferura metalica,de prindere ,ce va trebui scoasa de pe elicea de plastic si vopsita otel.
Total 4 ore de munca,personal nu cred ca ar fi iesit asa daca as fi vopsit-o...
Va urma!
Vali
Aceasta postare a fost editata de Vali: 02 August 2012 - 02:38 PM
#15
Postat 03 August 2012 - 04:34 PM
Kromag -- multe halbe de apa plata,ca doar pentru asta mai raman bani,daca-ti iei machete scumpe...
Astazi am chef de Lozenge! Nu, nu e o lasagna nemteasca ci pinza tesuta in camuflaj cu care germanii isi imbracau avioanele in WW 1. Cand ma gandesc ca ei deja foloseau camuflaje la greu in timp ce ai nostri,luptau o buna parte in opinci...
Deci toate suprafetele impanzite ale avionului sunt camuflate in acesta panza,in kit fiind reprodusa prin decal.
Incep cu aripile inferioare,am vopsit cu gri-verzui o suprafata de la baza aripii(tabla pe care calca echipajul)---toate piesele metalice de la exterior sunt in aceasta culoare.
Apoi am gaurit, strapungand aripa, gaurile pe unde vor trece firele de rigidizare a structurii,vopsind cu negru zona ferurii de prindere.
Tai fasiile de decal (panza-lozenge),pastrand sensul,ca un croitor ce desfasoara un sul de stofa...
Incep asezarea pe aripa,bucata cu bucata,decupand in decal,locul feruri hobanelor.
Aripa imbracata (doar la extrados,intradosul o sa-l imbrac dupa ce montez aripile si trag firele prin gauri).
Pe fiecare nervura a aripii (locul cusaturii) era lipita o fasie de material pentru rezistenta. Erau albastre extrados/roz-intrados ,alb-galbui sau chiar lozenge. La LVG sunt alb-galbui.
Deci incep asezarea fasiilor de decal...
Si dupa ore de munca,aripile ,eleroanele si ampenajul orizontal, imbracate in lozenge!
Intardosul aripilor superioare si ampenajul orizontal le-am imbracat in lozenge mai deschis la nuanta, specific acelei zone. La aripa superioara stanga se observa un rezervor de benzina vopsit in verde inchis.
As fi vrut sa fie gata ,dar nu e asa. Mai trebuie imbracate bordurile de atac si muchiile cu fasii de lozenge,dar pentru azi nu mai ma tin puterile...
Si ca o concluzie,am facut cateva machete,pana acum ,dar nu asa frumos camuflate si colorate! Aviz, voi, vajnici iubitori de Mustang...
Va urma!
Vali
Astazi am chef de Lozenge! Nu, nu e o lasagna nemteasca ci pinza tesuta in camuflaj cu care germanii isi imbracau avioanele in WW 1. Cand ma gandesc ca ei deja foloseau camuflaje la greu in timp ce ai nostri,luptau o buna parte in opinci...
Deci toate suprafetele impanzite ale avionului sunt camuflate in acesta panza,in kit fiind reprodusa prin decal.
Incep cu aripile inferioare,am vopsit cu gri-verzui o suprafata de la baza aripii(tabla pe care calca echipajul)---toate piesele metalice de la exterior sunt in aceasta culoare.
Apoi am gaurit, strapungand aripa, gaurile pe unde vor trece firele de rigidizare a structurii,vopsind cu negru zona ferurii de prindere.
Tai fasiile de decal (panza-lozenge),pastrand sensul,ca un croitor ce desfasoara un sul de stofa...
Incep asezarea pe aripa,bucata cu bucata,decupand in decal,locul feruri hobanelor.
Aripa imbracata (doar la extrados,intradosul o sa-l imbrac dupa ce montez aripile si trag firele prin gauri).
Pe fiecare nervura a aripii (locul cusaturii) era lipita o fasie de material pentru rezistenta. Erau albastre extrados/roz-intrados ,alb-galbui sau chiar lozenge. La LVG sunt alb-galbui.
Deci incep asezarea fasiilor de decal...
Si dupa ore de munca,aripile ,eleroanele si ampenajul orizontal, imbracate in lozenge!
Intardosul aripilor superioare si ampenajul orizontal le-am imbracat in lozenge mai deschis la nuanta, specific acelei zone. La aripa superioara stanga se observa un rezervor de benzina vopsit in verde inchis.
As fi vrut sa fie gata ,dar nu e asa. Mai trebuie imbracate bordurile de atac si muchiile cu fasii de lozenge,dar pentru azi nu mai ma tin puterile...
Si ca o concluzie,am facut cateva machete,pana acum ,dar nu asa frumos camuflate si colorate! Aviz, voi, vajnici iubitori de Mustang...
Va urma!
Vali
#17
Postat 21 April 2013 - 11:21 AM
Ar cam fi cazul sa finalizez aceasta macheta...!
Deci urmeaza,cocardele tricolore pe planurile superioare,ce trec peste bordul de atac dupa cum se vede in poza originala. Le-am intarit culorile printate cu betisoare inmuiate in tus color de imprimanta,desi din cauza blitz-ului nu se prea vede...
Cum am vopsit mai sus interiorul ,asa am vopsit si exteriorul fuzelajului.
O imagine mai de sus si cu mansonul de piele din jurul locasului pilotului ,pictat in maro.
Am atasat la aripile inferioare montantii ce in prealabil au fost vopsiti in gri verzui si cu ferurile de prindere negre.
Se incepe motajul avionului ,atasand aripile la fuzelaj ,planul central superior ce contine radiatorul cu apa de racire si trag /intind primele fire/hobane
Incep si motorul Benz
Restul de piese,are doua randuri de cilindri ce au /nu au--tijele de distributie la tacheti,turnate gata. Eu aleg varinata grea in care fac eu tijele pentru mai mult realism.
Si din pacate o poza focalizata prost cu motorul gata,tijele trase din plastic la cald,fisele la bujii,din lita de cupru, toate scratch...Se va vedea mai bine in pozele ulterioare!
Motorul pe pozitie,se vede bine si planurile superioare la locul lor.
Aripi si multe fire...
Montanti,trenul de aterizare si capote motor ,toate in gri verzui standard
O poza mizerabila cu mitralierele Spandau (manson din photo etch-arata bestial) si Lewis ,pentru postul din spate. Desi in chit erau trei tipuri de mitraliere,am ales acest Lewis fiindca era in dotarea RO si am vrut sa fie altfel decat celelalte asa "just for fun"...Din nou se vor vedea mai bine in pozele ulterioare...
Spandau pe pozitie,capote motor,si anemometrul pe montant...
Lewis in repaus cu toate suporturile aferente...
Ampenajele la locul lor cu frumosul tricolor pe deriva!
Trenul de aterizare ,evident focalizat ca necuratu...
Decaluri de identificare ,tablita producatorului si tabel de greutati. Ce e frumos in revista Modelism,sunt date seriile celor cateva avioane capturate ,din care eu am ales prin combinatii de cifre din coala de decals ,LVG C VI 7646/18. Evident nu stiu daca e chiar cel din poza de inceput dar aceasta serie corespunde unui avion zburat de ai nostri...
Ultimele detalii,tevi de radiator,parbriz si normal elicea...
Si gata, iaca iroplanul!
Deci urmeaza,cocardele tricolore pe planurile superioare,ce trec peste bordul de atac dupa cum se vede in poza originala. Le-am intarit culorile printate cu betisoare inmuiate in tus color de imprimanta,desi din cauza blitz-ului nu se prea vede...
Cum am vopsit mai sus interiorul ,asa am vopsit si exteriorul fuzelajului.
O imagine mai de sus si cu mansonul de piele din jurul locasului pilotului ,pictat in maro.
Am atasat la aripile inferioare montantii ce in prealabil au fost vopsiti in gri verzui si cu ferurile de prindere negre.
Se incepe motajul avionului ,atasand aripile la fuzelaj ,planul central superior ce contine radiatorul cu apa de racire si trag /intind primele fire/hobane
Incep si motorul Benz
Restul de piese,are doua randuri de cilindri ce au /nu au--tijele de distributie la tacheti,turnate gata. Eu aleg varinata grea in care fac eu tijele pentru mai mult realism.
Si din pacate o poza focalizata prost cu motorul gata,tijele trase din plastic la cald,fisele la bujii,din lita de cupru, toate scratch...Se va vedea mai bine in pozele ulterioare!
Motorul pe pozitie,se vede bine si planurile superioare la locul lor.
Aripi si multe fire...
Montanti,trenul de aterizare si capote motor ,toate in gri verzui standard
O poza mizerabila cu mitralierele Spandau (manson din photo etch-arata bestial) si Lewis ,pentru postul din spate. Desi in chit erau trei tipuri de mitraliere,am ales acest Lewis fiindca era in dotarea RO si am vrut sa fie altfel decat celelalte asa "just for fun"...Din nou se vor vedea mai bine in pozele ulterioare...
Spandau pe pozitie,capote motor,si anemometrul pe montant...
Lewis in repaus cu toate suporturile aferente...
Ampenajele la locul lor cu frumosul tricolor pe deriva!
Trenul de aterizare ,evident focalizat ca necuratu...
Decaluri de identificare ,tablita producatorului si tabel de greutati. Ce e frumos in revista Modelism,sunt date seriile celor cateva avioane capturate ,din care eu am ales prin combinatii de cifre din coala de decals ,LVG C VI 7646/18. Evident nu stiu daca e chiar cel din poza de inceput dar aceasta serie corespunde unui avion zburat de ai nostri...
Ultimele detalii,tevi de radiator,parbriz si normal elicea...
Si gata, iaca iroplanul!
#18
Postat 21 April 2013 - 11:28 AM
...
Cam asta a fost. M-am muncit la el sute de ore si m-a epuizat ca nici care altul. Numai parbrizul mi-a luat jumate de ora din viata sa-l asez pe pozitie printre gramada de montant,tevi si hobane...Sunt convins ca se putea si mai bine dar eu sunt multumit deocamdata,urmatorul va fi si mai bun!
Va doresc spor la modelit!
Vali
Cam asta a fost. M-am muncit la el sute de ore si m-a epuizat ca nici care altul. Numai parbrizul mi-a luat jumate de ora din viata sa-l asez pe pozitie printre gramada de montant,tevi si hobane...Sunt convins ca se putea si mai bine dar eu sunt multumit deocamdata,urmatorul va fi si mai bun!
Va doresc spor la modelit!
Vali