Forum Machete,Modelism,Hobby: Module functionale H0 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Module functionale H0

#1 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 23 July 2012 - 05:36 PM

Salutare tuturor,
in urma cu ceva vreme am realizat un modul de poze, cu rol mai mult experimental.
Am decis sa realizez alte 3 module, de aceasta data functionale, adica alimentate si avand posibilitatea de a rula material feroviar H0. Dupa realizare am de gand sa le vand, la pretul de "productie" adica luand in calcul exclusiv materialele din doua motive foarte simple: primul este lipsa de spatiu, fiind locatar al blocurilor anilor 80, lucru bun de altfel, iar al doilea constand in necesitatea de a reinvesti banii in constructia altor machete, deoarece dupa cum se stie nu destinatia este ceacare ne motiveaza (pe unii) ci drumul parcurs.

Acestea fiind spuse, sa trecem la prezentarea primului modul, cel definitivat. Tematica acestuia este una simpla, gara si remiza. Nu am dorit a aglomera excesiv acest modul, pentru a incerca sa obtin o imagine de ansamblu balansata. Celelalte module vor avea tematica industriala, unul va fi un siloz cu cele aferente.

Dimensiunile sunt cele standardizate pentru astfel de constructii, adica 1x0.5 m.
Am confectionat rame din lemn de brad, rigidizate suplimentar cu sipci. Deoarece nu presupun o structura de tip relief, nu a afost nevoie de a monta o placa de osb ca suprafata de tip blat sau a unor ptofile osb, pentru a construi modelul reliefului prin cea de a doua metoda posibila, descrisa de altfel acolo unde am prezentat macheta functionala H0.

Colturile ramelor contin elemente de rigidizare de colt, care au un scop suplimentar, acela de a monta suruburi de fixare a picioarelor, putandu-se folosi picioare metalice cu element filetat de prindere, reglabile, disponibile la diferite dimensiuni.

Peste rama am lipit polistiren extrudat de 2 cm, folosit ca baza. Este un material nu foarte rezistent, dar suficient avand in vedere dimensiunile modulelor.
Traseele caii de rulare au fost realizate din pluta, care are rol absorbant simultan cu posibilitatea de a cosntrui prisma din pietris. Fizarea sinelor se face cu cuie de 0.8, urmata de lipire. Pietrisul se lipeste, asa cum am aratat cu un amestec de aracet transparent si apa, impreuna cu cateva picaturi de detergent cu rol de agent de modificare a tensiunilor din solutie.

Alimentarea traseelor se face de la bride cu surub montate pe lateralul modulelor. Fixarea este simpla, cu piulite distantoare. Modulele se pot interconecta folosi suruburi cu cap inecat si piulite fluture.

Iata imaginile care descriu aceste etape.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#2 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 23 July 2012 - 06:00 PM

Dupa montarea sinelor si a balastului a urmat pregatirea reliefului si a elementelor constitutive.
Am montat hartie de tip rola absorbanta pentru bucatarie cu impregnata cu apa si aracet, dupa care am dat un strat de vopsea de baza. Ulterior am nuantat acest strat prin aplicarea altor nuante de vopsea. Folosind aracet nediluat si un aplicator artizanal cu incarcare electrostatica am lipit iarba pe zonele care necesitau acest lucru.

Pentru parcarea centrala, de langa gara am folosit carton dur ca suport.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Dupa cum s-a vazut pe o poza anterioara soclul remizei duble este deja montat in pozitie asa ca am pregatit sistemul de iluminare pentru remiza respectiv pentru gara.
La remiza s-au folosit piese care sa duca la lampi suspendate de grinzi orizontale, confectionate demine artizanal, atat lampile cat si grinzile. Pentru acestea din urma am folosit carton, lampile sunt realizate din LEDuri mici, saibe, sarma si varfuri din platic de la carioci.

Pentru gara unde nu ma interesa daca suportii de lumini sunt sau nu vizibili, am trecut niste tuburi de la carioci prin polistiren, folosindu-le ca suporti pentru lumini, dupa care am rigidizat totul cu plastic cald.
Gara este iluminata cu LEDuri albastre iar remiza cu LEDuri albe, suplimentar existand si cativa stalpi de iluminat ai parcarii.

Imagine postata
Imagine postata

#3 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 23 July 2012 - 06:13 PM

Pentru asamblarea garii am folosit un kit arhicunoscut de cei care construiesc machete functionale feroviare.
Am optat insa pentru mici modificari mai simplu spus prin tehnici de weathering.

Partea de zidarie de caramida am vopsit-o integral cu alb, pentru a realiza rosturile de tencuiala, dupa care a urmat stergerea vopselei cu betisoare cu diluant. Ulterior s-a aplicat cate o tusa de culoare, mai multe culori diferite care sa ilustreze diferite zone ale zidului afectate diferit de vreme.

Partea de lemnarie vine gata vopsita, ca la majoritatea kiturilor feroviare. Aici am optat pentru tehnica vopselei sarite, cu fixativ. Nu am avut nevoie de culaore de baza, folosind culoarea plasticului din kit, am aplicatun strat de fixativ dupa care stratul de vopsea, respectiv culoarea verde, o culoare pe care am intalnit-o des si pe la noi. Dupa uscarea vopselei cu pensule tari si betisoare, cu apa, am indepartat zonal vopseaua, apa ducand la dizolvarea vopselei care avea ca baza stratul de fixativ. Suplimentar fata de dizolvarea vopselei in mod deuniform, care imita destul de bine dupa parerea mea actiunea factorilor de mediu, se obtine si un efect de striere si umflare a stratului de vopsea, lucru care taman il cautam.

Pentru acoperisul din tabla, am folosit aceeasi tehnica, pentru a sugera rugina unor portiuni.
Interiorul pieselor a fost vopsit pentru a se evita obtinerea unor suprafete translucide.


Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#4 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 23 July 2012 - 07:05 PM

Structura asamblata este descrisa mai jos.
Practic dupa weathering am asamblat cele doua constructii, am adaugat kitul de gard si copaceii, precum si stalpii de iluminat, am lipit figurinele pe modul.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#5 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 23 July 2012 - 07:10 PM

Alte cateva imagini cu modulul sunt prezentate aici.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#6 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 28 July 2012 - 04:41 PM

Salut

Felicitari de reaizare.
Modulele la ce inaltime fata de sol le vei pozitiona?

La vegetatie incearca sa faci o poza intr-un depou si sa vei ce nuanta de verde are vegetatia. Poate ar merita sa incerci si niste copacei din sirma. Cu putina stradanie vor iesi mai bine decit cei de-a gata.

Tot pentru realism ar fi interesant sa alegi si o epoca feroviara sa ai si masinile in ton cu trenurile, poate si numele garii sa sune mai contyinental.

Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 28 July 2012 - 04:44 PM


#7 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 30 July 2012 - 11:26 PM

Salut,
multumesc de observatii.

Copacii pozitionati aici sunt cumparati cu ceva vreme in urma, cativa ani chiar. Am in lucru copaci realizati din sarma, precum si un kit de tip woodland scenic. Cei din sarma ies cu adevarat mult mai frumosi si mai realistici, modelarea lor ii aduce mai aproape de realitate. Am folosit ca sursa de inspiratie cateva materiale documentare de pe net, astfel incat si foliajul va fi realizat din rumegus vopsit si uscat la microunde.

Referitor la pozitia fata de sol, cel care va cumpara modulul sau modulele va putea opta pentru picioare de diferite inaltimi, dupa propria dorinta. Eu am incercat sa asigur versatilitate modulelor prin incastrarea unui surub cu diametrul identic cu sistemele de care vorbesc. De fapt este vorba de picioare metalice cu sectiune patrata sau rotunda, care se gasesc disponibile la diferite lungimi si culori. Am optat de asemenea pentru aceasta varianta si din considerente de gabarit, pentru ca modulele sa fie mai usor transportabile.

Acum, eu de regula merg in doua variante in modelism: kituri de-a gata pe care nu le modific decat prin eventuala imbatranire, si varianta de scratch, unde se face cam totul de la zero, evident ai putin sinele si elementele mobile. Aici totul a fost cumparat.

#8 Useril este offline   andrei_nsts 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 13-December 10
  • Location:bucuresti

Postat 31 July 2012 - 03:45 PM

Am inteles.

E o varianta de vinzare in care mai experimentezi diverse tehnici.

Daca tot ai adus vorba, de unde gasesc si eu niste picioare mai ieftine?

#9 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 09 August 2012 - 03:15 PM

Salut andrei_nsts,
adevarul este ca experimentez (cel putin eu) la fiecare macheta pentru ca niciodata nu cred ca se poate spune ca s-a obtinut un rezultat complet de neimbunatatit.

Macheta am realizat-o in varianta in care m-am priceput cel mai bine, nu este un experiment de studiu al tehnicilor, in modul implicit. O vand din considerentul de spatiu in primul rand, pentru ca nu am unde stoca atatea "jucarii" iar in al doilea de bani, pentru ca mie imi place mai mult drumul decat destinatia, adica modelismul in sine, ori evident ca am nevoie de bani pentru a realiza ceva nou, din pacate acestea fiind conditiile.

Referitor la picioare, daca te referi strict la cele pentru astfel de module, utilizate in domeniul feroviar, se practica mai multe variante. Cea mai ieftina este aceea a picioarelor facute din lemn la o tamplarie sau debitate acasa din profile mai lungi. Acestea se monteaza cu suruburi pentru lemn la colturile modulelor iar in partea inferioara se prevad cu role pentru mobilitate sau cu sistem de reglare al inaltimii. Aceste este oarecum obligatoriu pentru a te putea adapta oricarui spatiu.

Din pacate aceasta varianta necesita mai mult spatiu pe verticala deoarece nu recomand montarea si dimontarea repetata a picioarelor din lemn.

A doua varianta este cea descrisa de mine aici, folosirea unor picioare metalice cu sectiune rotunda sau patrata, de diferite lungimi. Acestea se gasesc in general in toate magazinele de bricolaj, au culori si preturi diferite. Cele albe sau maro sunt mai ieftine, cele cromate sunt mai scumpe.

#10 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 19 November 2012 - 08:55 AM

Salutare,
am continuat seria de module functionare H0 cu cel de al doilea reprezentant, care se vrea a fi un modul cu silozuri.
Prima data am confectionat baza, pe acelasi principiu, un cadru din lemn de rasinoase cu o intaritura diagonala pentru rigidizare, precum si colturi de rigidizare care au dublu rol deoarece permit si fixarea suruburilor de montare a picioarelor. Peste cadru am montat o foaie de polistiren extrudat de 2 cm.

Traseul ca numar de sine este unul similar celui din primul modul, deci contine 4 sine de rulare, una urmand a fi blocata. Zonele in care se vor regasi elementele de infrastructura au fost dublate de carton ondulat, usor, care nu trebuie sa fie foarte rigid. S-a aplicat terasamentul din nisip fixat cu un amestec de aracet si apa cu putin agent detensionat de tipul detergentului. In rest am aplicat hartie de bucatarie rigidizata si fixata cu un amestec de apa si aracet. Zonele unde nu se regasesc cladiri au fost acoperite cu iarba, in diferite cantitati si culori, fara a exagera totusi. Iarba s-a aplicat cu dispozitivul electrostatic improvizat, baza fiin in prealabil colorata, adica aracetul folosit ca suport este si el colorat cu vopsea crilica. Dupa uscarea adezivului, am suplimentat gradul de fixare prin aplicarea unui spray adeziv, care normal se putea folosi si la prinderea ierbii, insa ar fi necesitat un strat prea gros. Aceasta metoda se apropie de cea descrisa in diverse tutoriale, unde dupa aplicarea ierbii se vine cu un amestec de apa si aracet pulverizat pe suprafata.

Nuantele care se vad in primele poze sunt orientative, constituie doar o baza a cdeea ceea ce va fi, deoarece ulterior s-a venit cu alte culori si nuante in completare.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Infrastructura este formata din doua grupuri de silozuri cu o cladire administrativa si de utilitati auxiliara, pe un rand, precum si de doua cladiri de tip hala pe un alt rand. Din start trebuie remarcat un lucru si anume, nu am prevazut acces auto, care in mod normal ar trebui sa existe, din doua rationamente si anume ar fi aglomerat extrem de mult modulul, iar in plus ar fi fost o structura asemanatoare cu cea a primului modul unde exista o astfel de trecere peste linii. Am considerat astfel ca o abatere de la normele realitatii este in acest caz justificata, si oricum fiind o constructie la "mana libera" si nu dupa un plan sau schema reala nu are chiar asa de mare importanta. Un al doilea lucru se refera la dimensiunile silozurilor. Acestea pot avea diferite forme si dimensiuni, in general am incercat sa fac o mediere pentru a nu iesi din gabaritul plansei. Ideea este de a gasi o solutie si pentru o viitoare constructie care se vrea a contine turnuri de racire care de asemenea au un gabarit extrem de mare. Deci concluzia este ca s-au facut unele mici abateri de la realitate, tolerabile insa.

Cele doua hale sunt identice dimensional, insa putin diferite ca structura, si aici ma refer la numarul si dimensiunile ferestrelor precum si portile de acces.
Sunt confectionate din carton mucava, ca strat de baza, peste care s-a lipit un cadru din carton ce imita structura de rezistenta. Datorita lungimii si in interior s-a mai prevazut un element distantier cu rol de rigidizare. Am decupat ferestrele care au de asemenea un cadru in relief, integrat conceptual cu structura de rezistenta, pentru ferestre folosit un plastic foarte subtire, striat, care dupa parerea mea imita destul de bine sticla verde cu insertie metalica ce se folosea pe vremuri la tot felul de astfel de constructii.
Vopsirea s-a facut la aerograf si la pensula, fondul fiind albastru iar elementele in relief de culoare gri.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Portile de acces s-au confectionat din forex, gravat, una dintre porti fiind de tip automat cu rulare pe verticala, iar cea de-a doua este de tip poarta industriala clasica cu balamale. Accesul in hale este asigurat prin intermediul a doua platforme cu rampa. Acestea au fost realizate din structura de carton cu forex gravat, care imita placi turnate din beton, la una dintre intrari construindu-se si rampe din tabla cu model. Prima data cladirile au fost aplicate provizoriu pe structura pentru a se determina conditiile de gabarit iar ulterior au fost aplicate definitiv fiind lipite. Cele doua hale sunt iluminate, cu retele de LEDuri si rezistente, in mod diferit. S-au aplicat diferite elemente care simuleaza sistemele de ventilatie si alte componente ale infrastructurii si s-a facut un weathering final.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Voi reveni cu partea d doua care descrie structura silozurilor.

#11 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 19 November 2012 - 10:10 AM

Pentru partea de infrastructura ce tine de silozuri am avut de optat intre mai multe variante constructive. Prima ar fi strunjirea unor piese din lemn, pretul destul de marisor si mai ales greutatea ridicata facand din aceasta metoda una de rezerva. O alta posibilitate pe care vreau sa o experimentez este cea a tevilor din pvc debitate la cote. Pentru acest modul insa am folosit o metoda ceva mai simpla, la prima vedere, si anume folosirea tuburilor din carton de la prosoapele de hartie. Acestea au insa pe suprafata lor urmele spirale de infasurare a cartonului, asa ca pentru eliminarea acestora precum si pentru cresterea gradului de rigidizare am folosit carton subtire rulat peste aceste tuburi, cu adeziv rapid. Znele de imbinare se mascheaza fiind la interior. Problema mai dificila a fost aceea de montare a capacelor, optamdn tot pentru carton de 2 mm, debitat pe contur, deci cate un singur capar la toate tuburile dintr-o structuta. Ulterior a fost nevoie de chituire si slefuire repetata.

Imagine postata
Imagine postata

Structurile, doua identice, au fost vopsite la aerograf, dupa care s-au aplicat diferite tehnici de weathering precum si mascarea in scopul de aplica zone de culoare diferita. Acestea au dorit sa simuleze portiuni retencuite ale structurii unde nu a mai fost disponibila aceeasi culoare ca cea initiala. Poate putin format in cazul acestor constructii din beton insa mie mi s-a parut interesant.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Cladirea administrativa si cu rol tehnic a fost realizata din carton. Pe suprafata superioara a silozurilor se gasesc de asemenea niste elemente de infrastructura, realizate din carton si forex gravat. Acestea sunt iluminate cu LEDuri. Am vazut in realitate astfel de structuri, de fapt exista si o alta posibilitate de constructie, cu realizarea acestor spatii in partea superioara a coloanelor din beton, fara o suprastructura etajata.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

S-a realizat tubulatura prin care se acceseaza vagoanele de marfa si copertinele de rigoare. Pentru aceste copertine precum si pentru partea de suprastructura am folosi carton ondulat. Silozurile sunt dispuse pe socluri din polistiren, mascate cu zidarie din caramida, de la noch, vopsita printr-o metoda descrisa la primul modul, si anume cu alb rosturile si prin nuantare caramida la suprafata.

In pozele de mai jos sunt prezentate cateva imagini ale modului functional, imagini de ansamblu. Linia a patra, cea curba a fost blocata, pentru a scoate un pic din echilibru intreaga constructie.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi