Nakajima Ki-44 a fost un avion de lupta, cu un singur motor, folosit de armata aeriana imperiala japoneza in al Doilea Razboi Mondial. Acest tip de avion a zburat pentru prima data in 1940 si a intrat in serviciu in 1942. Numele de cod dat de aliati a fost “Tojo”; denumirea data de armata japoneza a fost “Army Type 2 Single-Seat Fighter”.
A fost maiputin manevrabil decat predecesorul sau, agilul Ki-43, iar pilotilor nu le placea vizibilitatea scazuta spre terenul de aterire, viteza sa mare de aterizare si restrictiile severe de manevrare. Totusi, era evident ca Ki-44 era superior ca avion de lupta in comparative cu Ki-43. In plus, armamentul de baza a fost cu mult superior, Ki-43-ului cu mitralierele de 12.7 mm. Aceste caracteristici faceau luptatorul, in ciuda restrictiilor de performare la altitudine, un B-29 Superfortress interceptor folositor si superioritatea armamentului fiind una dintre cele mai importante prioritati ale comandamentului aviatiei japoneze in timpul ultimului an de razboi.
Nakajima a inceput dezvoltatrea lui Ki-44 in 1940, ca un simplu interceptor, cu accent pus mai degraba pe viteza si rata de urcare, decat pe manevrabilitate. Specificatiile armatei japoneze au cerut ca acesta sa aiba viteza maxima de 600km/h la 4.000 m, plafon ce trebuia atins in cinci minute. Introducerea, la aparatul cu serie 11, a asa ziselor combat flaps, a sporit considerabil amnevrabilitatea aparatului. Armamentul consista intr-o pereche de mitraliere de 7.7 mm si una de 12.7 mm.
Motorul selectat pentru noul interceptor a fost Ha-41, motor dubla stea, cu 14 cilindrii, inital destinat pentru a fi folosit la bombardiere. Desi Ha-41 nu a fost alegerea ideala din cauza diametrului mare, echipa de ingineri a fost capabila sa uneasca acest motor cu un fuselaj cu o sectiune mica. Pentru a atinge scopurile aripile qau fost diminuat, ducind la o incarcare alara mare si o viteza mare de coborare, lucruri ce puteau fi descurajatoare pentru pilotul japonez obisnuit, care era mai obisnuit cu avioanele care aveau o aripa cu incarcare lara mica, ca cea a predecesorilor lui Ki-44, Ki-43 si Ki-27.
Operațiunile au inceput cu o singură unitate experimentala, Chutai 47 (aer companie independentă) ("Kawasemi Buntai", unitate Kingfisher) trimise la Saigon, Indochina în decembrie 1941 cu o nouă unitate sub comanda majorului Toshio Sakagawa.
Unitatea a devenit ulterior Sentai 47. Mai multe Ki-44 au fost trimise mai tarziu in China şi altele au fost folosite pentru apararea puţurilor de petrol în Sumatra, Indonezia, teatrul de operațiuni China-Birmania-India, Filipine, apararea metropolitana japoneza (în principal concentrat în jurul marilor oraşe industriale ale Japoniei) și chiar operatiunile Kamikaze, în ultimele stadii ale războiului."
Niste poze cu macheta avionul in stadiul de lucru cum este acuma
Si o poza cu profilul color care ma inspirat poza provine dupa sit-ul WINGS PALETTE
Voi astepta ajutorul si sfaturile voastre pentru a termina avionul si sa realizez o diorama cu acesta.
Va Multumesc,
Darla Mihai
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 23 July 2012 - 02:52 PM