am cumparat de ceva vreme cateva kituri de blindate, respectiv T64 si T55.
Dealtfel am mai multe in asteptare, si printre feroviare functionale si statice, cartoane, aviatie si tot felul de experimente, desi este perioada de vara si pentru mine slaba ca activitate modelistica, am demarat cu constructia kitului de T 64.
Este prima macheta de la skif, nu ma consider un expert in modelism, dar per ansamblu, fara a studia corectitudinea detaliilor, kitul mi se pare ok. Are nevoie de putin chit de umplere, plasticul mi se pare un pic cam tare fata de altele pe care le-am incercat.
Nu fac o epopee a constructiei, dar in mare pasii sunt cei standard. Am asamblat pe blocuri structurale macheta, si pentru prima data am folosit primer de la vallejo de care sunt multumit. Ca si schema de cuoare am optat pentru culoarea continua, desi am vazut variante de camuflaj ale blindatului. De altfel si la Orastie sunt blindate moderne vopsite in nuante de camuflaj, dar ca un feeling personal, ma pasioneaa tehnica sovietica monocolor. Nu consider ca este o eroare, deoarece am gasit la un moment dat poze pe net cu acesata varianta de vopsire.
Deci pe scurt, am asamblat corpul blindatului, iarulterior turela. Dupa asamblare si umplere cu chit acolo unde a fost necesar am folosit primerul. Vopsirea mononuanta a fost asigurata tot de aceeasi marca de vopsea, 2 straturi fiind suficiente. Am vopsit dupa asamblare senilele, insa am constatat ca nu se pot monta in aceasta varianta, cel putin eu unul m-am temut de distrugerea unor repere mai firave. Din acest motiv am distrus asamblare si am montat senilele pe structura, dupa care am refacut asamblarea. A urmat lacuirea cu lucios, pentru un washing. Pentru washing am folosit vopsea ulei de culoare neagra puternic diluata, conform tehnicii cu terebentina. Dezavantajul, fata de situatia in care eu vopsesc cu acrilice este mirosul puternic (nu si amarui) care persista timp indelungat dupa aplicare. Dilutia suficienta a asigurat curgerea prin toate detaliile, iarin plus, pe suprafetele plane am constatatca uleiul diluat asigura o modificare a nuantei in mod foarte fin, care a dato patina de uzura prin frecare si asemanatoare ca nuanta cu ceea ce se obtine prin ungerea reperelor din metal.
Uscarea washului a durat mult, uleiurile sunt de altfel cunoscute pentru aceasta proprietate, lucru care pe mine nu ma incanta nefiind la fel de rabdator ca Da Vinci. Dar, dupa mai multe saptamani, uscarea a fost aproape perfecta. Mi-am propus sa incerc cu urmatoarea ocazie, o zeama de aditiviare, promisa de la magazinul de arte plastice, care impreuna cu terebentina ce dilueaa uleiul, va actiona ca un catalizator ce grabeste uscarea. Artistii spun ca uleiurile se usuca cu atat mai repede cu cat sunt mai diluate. Iar componenta respectiva accelereaza foarte mutl procesul. Muchiile au fost uzate prin folosirea unei mine de creion HB.
Dupa uscare am plicat o murdarire de tip noroi cu 3 nuante de pasteluri, transformate in praf prin folosirea razuirii cu un cuter, 2 nuante de maro si una de gri. Am folosit metoda aruncarii cu pensula, adica pulberea rezultata am amestecat-o cu apa si adeziv transparent pana a format o pasta, care a fost imprastiata cu pensula prin metoda "digitala". Adica daca se trage de perii pensulei pana la eliberarea firelor (scurte si tari) la destinere se arunca particule din noroiul astfel format.
Dupa uscarea completa am folosit lac mat pentru sigilare.
Iata si cateva poze.
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture002-3.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture067.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture005-3.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture006-4.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture007-5.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture026-2.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture027-3.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture055.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture056-1.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture058.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture060-1.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture062-1.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture063-1.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture065.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture066.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture070.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture071.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture072-1.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture073.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture074.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture075.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture077.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture080.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture081.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture084.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture089-1.jpg)
Vor urma poze cu stadiul actual al machetei, terminata.