Forum Machete,Modelism,Hobby: Poza HE-111 ARR - ajutor - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Poza HE-111 ARR - ajutor

#41 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 01 April 2006 - 10:05 PM

Citeaza

....desi, daca stau sa ma uit mai bine la singura poza color....culorile PAR mai degraba RLM 70/71/02 pe extrados, decit anticele 61/62/63, care oricum nu prea mai aveau ce cauta chiar si in 39 pe avioane...iar schema de vopsire nu pare de loc riglata, dupa tipicul german


Problema este daca a existat aceasta schema RLM 70,71 combinata cu RLM 02.
De acord ca schema nu prea este dupa tipicul german , dar nici dupa tipicul romanesc nu pare.
Oricum singura fotografie color (diapozitiv Agfa) este destul de virata ca sa te pacaleasca.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: He_111_H3_nr5.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 01 April 2006 - 10:06 PM


#42 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 April 2006 - 02:25 PM

Perfect plauzibila ipoteza lui 1-0-9! Poate fi RLM 70/71 si acel Icarol de pe He112, nuantele de gri sint izbitor de asemanatoare!

#43 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 02 April 2006 - 03:44 PM

Camuflajul asta a fost folosit si pe cel putin un avion german. De aia nu cred ca au fost culori exclusiv romanesti. Asta nu clarifica nuantele totusi. Eu tot cred in 61/62/63.
HTH
Radu

Poza e din cartea "Heinkel He111" scoasa de Modelpres in Cehia.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Scan20092.jpg


#44 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1074
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 03 April 2006 - 07:59 PM

Citeaza

Dude,
Ar mai trebui sa adaugi capetele de plan care par galbene, chiar pe extrados, precum si ce a observat un tovaras pe alt forum, eleroanele care par alta culoare, mult mai deschisa, aproape alb

Capete de plan galbene pe extrados am vazut doar la nr.5 nr20 si nr 32 iar eleroane de alte culoare am vazut doar la nr 20 si nr 32.
Cantacuzino si 109 dupa cum cred ca ati vazut am schimbat putin schema de camuflaj pe o aripa.

Citeaza

Camuflajul asta a fost folosit si pe cel putin un avion german. De aia nu cred ca au fost culori exclusiv romanesti. Asta nu clarifica nuantele totusi. Eu tot cred in 61/62/63.
HTH
Radu

Si eu sunt de parere ca sa folosit 61/62/63.

Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 03 April 2006 - 08:05 PM


#45 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 08 June 2006 - 11:00 AM

So, intrucat am noua macheta de la Revell (matrita Hasegawa) si vreau sa o fac inmatriculata ARR, as vrea sa centralizez putin toate discutiile purtate pe aceasta tema:

1. Eu am decaluri pentru Nr. 5. Intr-adevar, crucile de pe aripi sunt mai mari decat cele de pe fuzelaj.
2. Din macheta de H6 data de Revell se poate face un H3 (ce a fost Nr. 5)?
3. Avioanele noastre au purtat vreodata si acele bombe mari care se atasau pe piloni in exteriorul fuzelajului, sau doar incarcatura normala din cala bombelor?
4. Am vazut in cartea celor de la Aeromagazin ca intr-adevar, nr. 5 avea galben si pe extradosul planurilor. Avea aceeasi acoperire ca si pe intrados sau erau mai inguste?
5. Pentru Nr.5 se poate aplica schema 61/62/63/65 data pe instructiunile celor de la Eduard?
6. Se poate extrapola pe acest avion schema clasica de 61/62/63/65 gasita pe primele variante de He 111 E?

Multumesc anticipat pentru ajutor

#46 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1074
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 08 June 2006 - 11:18 AM

Citeaza

So, intrucat am noua macheta de la Revell (matrita Hasegawa) si vreau sa o fac inmatriculata ARR, as vrea sa centralizez putin toate discutiile purtate pe aceasta tema:

1. Eu am decaluri pentru Nr. 5. Intr-adevar, crucile de pe aripi sunt mai mari decat cele de pe fuzelaj.
2. Din macheta de H6 data de Revell se poate face un H3 (ce a fost Nr. 5)?
3. Avioanele noastre au purtat vreodata si acele bombe mari care se atasau pe piloni in exteriorul fuzelajului, sau doar incarcatura normala din cala bombelor?
4. Am vazut in cartea celor de la Aeromagazin ca intr-adevar, nr. 5 avea galben si pe extradosul planurilor. Avea aceeasi acoperire ca si pe intrados sau erau mai inguste?
5. Pentru Nr.5 se poate aplica schema 61/62/63/65  data pe instructiunile celor de la Eduard?
6. Se poate extrapola pe acest avion schema clasica de 61/62/63/65 gasita pe primele variante de He 111 E?

Multumesc anticipat pentru ajutor


Salut AlexPl.
Felicitari pt achizitie.Eu am luat H6 de la Hasegawa si mai am putin si-l termin.Va fi Nr.5.
1.Crucile dupa aripi erau mari si model complicat.
2.Nr.5 a fost H3.Din H6 Hasegawa(Revell) se poate face H3. Dami o adresa de e-mail sati trimit instructiunile Hasegawa pt H3.
4.Nr.5 avea intradosul si extradosul aripilor in galben de aceeasi dinensiune.
5.Schema de vopsire pt nr5 era 61/62/63/65 dar nu in forma cum o dau cei de la Eduard.

Schema de vopsire:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Clip1.jpg


#47 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 08 June 2006 - 11:29 AM

AlexPL,
He111 H3 era foarte putin diferit de H6.
H3 avea:
- motoare JuMo 211D-1. Singura diferenta exterioara erau elicile VDM cu pale mai inguste.

Teoretic, ar trebui sa mai fie si urmatoarele diferente (dar in cazul He111 H3 romanesti au existat si unele exceptii - studiaza pozele ca sa vezi ce e corect!)
- mitraliera in bot (in cupola hemisferica) MG15 (H6 avea tun de 20 mm)
- H3 nu avea mitraliera in conul din coada (sub carma).
- esapamentele erau sub forma unei tevi conice indoite in jos la gura de iesire.
Asa cum am mai spus, astea sunt diferentele pe hartie, dar daca te uiti la pozele cu He111H3 romanesti o sa vezi si unele abateri de aceste "reguli".


Schema de vopsire a He111 romanesti a fost foarte bine descrisa de mgc151184 mai sus. He111 romanesti nu au folosit niciodata "schema clasica de 61/62/63/65 gasita pe primele variante de He 111 E?"

HTH
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 08 June 2006 - 11:29 AM


#48 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 08 June 2006 - 12:10 PM

AlexPL
O alta treaba la care trebuie sa fii atent e acel gri RLM 63. Acel gri NU ESTE, repet NU ESTE, un gri deschis (palid-bashiniu :-D ) ci era un gri verzui identic cu RLM02 - din punctul asta de vedere, nu te lasa pacalit de "expertii" de pe internet. (Uite aici caracteristicile cu codurile FS, Methuen si codurile de calibrare a culorii in PS)
HTH
Radu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 61_62_63_65.jpg

Aceasta postare a fost editata de radub: 08 June 2006 - 12:30 PM


#49 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

Postat 08 June 2006 - 12:35 PM

De curand am aflat ca H6-urile romanesti au fost vopsite doar in verde...........fara alte culori de camuflaj.
La H6 unul din compartimentele de bombe avea un rezervor suplimentar ce nu putea fi scos........asa ca avea capacitate mai mica la incarcatura.
Am sa incerc sa fac rost de culorile exacte, dar cel mai probabil e vorba de verdele inchis si gri-albastrui pe burta, ca la Me 109 G.

#50 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 June 2006 - 12:39 PM

Pentru RLM 63 poti folosi Revell 45, cu un adaus de cel mult 1% alb sau RLM 02 de la Model Master cu 0,5% alb.

#51 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 08 June 2006 - 01:15 PM

Z-Mare,
Nu stiu Revell 45, dar stiu Model Master si este cam deschis la culoare (panarama aia de "scale colour", impusca-ias de babalai :-D ).
Cea mai buna nuanta de RLM02 de pe piata la momentul asta este Lifecolor. Asta e cel mai apropiat de culoarea adevarata si de culoarea din nuantierele pe care le am la dispozitie. Trebuie tinut seama de faptul ca era de fapt un gri-verzui bazat pe cromat de zinc, asa cum era de exemplu grundul britanic sau cel italian, deci mai mult verde decat gri. White Ensign au si ei un RLM02 destul de bun.
Uite o poza facuta de mine la Praga-Kbley, un Avia S199 vopsit in RLM02. Poza e facuta pe trepied fara flash si fara nici un filtru. Asta e un scan al pozei tiparite.
HTH
Radu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Avia.jpg

Aceasta postare a fost editata de radub: 08 June 2006 - 01:17 PM


#52 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2006 - 01:29 PM

Radu, daca e sa o luam pe cinstite, ce vad eu din poza e un pic departe de 02-ul de la WEM. Sau Xtracolor. Aproape sigur din cauza procesului prin care a trecut poza...
Uite, ca idee, WEM-ul mi se pare cel mai aproape de ce este pe 6 negru de la Hendon (un pic mai inchis, poza are flash dar e balansata la culoare ok).
Imagine postata

Chiar m-ar interesa o opinie. Nu de alta, dar ce se vede in poza urmatoare pe un BMW 801 nerestaurat, arata altfel
Imagine postata

Ambele poze sunt facute cu acelasi aparat foto, in conditii similare, nuantele sunt destul de diferite.

PS: acum, daca ma uit mai bine, WEM e undeva la jumatea drumului intre cele doua, e mai verzui decat restaurarea de la Hendon, dar nu atat de verde ca pe motor. Revell se apropie foarte mult de primul, nefiind foarte verzui.

#53 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 08 June 2006 - 01:39 PM

Ai dreptate Cartula,
RLM02ul de pe acel Avia pare al dreq de inchis in acea poza. E de vina procesarea si scanarea. In realitate nu e chiar asa de inchis. Oricum culoarea e un cameleon - se schimba in functie de lumina si de unghiul acesteia. daca te uiti in cartea WWp despre Avia S199, nu sunt doua poze cu culori identice - variaza intre un verzui albicios pana la verde deschis.
Cala aceea de tren de aterizare e tare ciudata :-D
Uite o alta poza. Fcauta cu blitz si e tare albita, cu reflexii. Asta a fost facuta la Muzeul Militar National unde "obiectul" poate fi examinat mai indeaproape de cei interesati - priviti variatiile de nuanta intre baza si partea de sus. In plus nu se stie cat de mult s-a decolorat pigmentul dupa 60 de ani de expunere la lumina.
HTH
Radu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Camera.jpg

Aceasta postare a fost editata de radub: 08 June 2006 - 01:47 PM


#54 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 08 June 2006 - 01:45 PM

cartula, la Jun 8 2006, 11:29 AM, a spus:

Chiar m-ar interesa o opinie. Nu de alta, dar ce se vede in poza urmatoare pe un BMW 801 nerestaurat, arata altfel

Salut Cartula,
Acel verzui este dupa parerea mea acel RLM99 "lunecos". Am o serie de poze cu Me163 facute cand era in curs de rastaurare la Cosford in 99 (desfacut in bucatele mici, ti se rupe inima) si are foarte multe piese acoperite cu o astfel de vopsea verzui deschis, care nu e RLM02. Daca te intereseaza pot pune una mai tarziu dupa ce le gasesc (am cateva cutii cu poze, sunt catalogate, dar tot trebuie sa le iau "la deget").
HTH
Radu

#55 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2006 - 02:08 PM

Zici tu ca arata ciudat cala trenului de aterizare de 109 din poza care am pus-o, numai ca are nunta potrivita conform tabelului pe care l-ai postat mai devreme. Nu te contrazic insa, e o culoare ciudata.

Avia-ul care l-ai postat e fain, cam aia ar trebui sa fie nuanta (daca poza ar fi mai luminoasa, s-ar vedea perfect).

Cat despre 801-le in cauza, nu stiu ce sa zic. E un 801 de pe un Ju-88 cred, are inscriptionat W.Nr.-ul pe el, 306746. Si e neatins de 60 de ani din cate se pare.

#56 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 08 June 2006 - 02:16 PM

cartula, la Jun 8 2006, 12:08 PM, a spus:

Zici tu ca arata ciudat cala trenului de aterizare de 109 din poza care am pus-o, numai ca are nunta potrivita conform tabelului pe care l-ai postat mai devreme.

salut Cartula,
Acel tabel nu este un nuantier. Acel tabel (luat de Hyperscale acum cativa ani) a fost creat initial pentru a ii ajuta pe cei care deseneaza profile color pe calculator (l-am segmentat eu la cele 4 culori, dar include intreaga nuanta RLM) Acele culori sunt doar ca idee nu sunt nici macar apropiate de culorile din nunatierele cu esantioane de vopsea. Daca pui coordonatele CMYK dn acel tabel intr-un program de grafica (Photoshop, Illustrrator, Draw, etc) o sa vezi ca ies altfel.
Eu le-am pus acolo pentru cei care sunt interesati sa faca o schema color a He111 pe calculator (vezi atasamentul)
HTH
Radu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: RLM02.jpg

Aceasta postare a fost editata de radub: 08 June 2006 - 02:17 PM


#57 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2006 - 02:32 PM

Absolut de acord ca nu e nuantier, am spus doar ca seamana ce e in poza cu ce e in imaginea tabelului. Defapt asta am vrut sa spun, dar a iesit altceva, intr-adevar :-D
CMYK-ul e ala care trebuie, corect.

#58 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 June 2006 - 05:48 PM

Citeaza

Acel verzui este dupa parerea mea acel RLM99 "lunecos".
Eu stiam ca acel "RLM 99" cod cmplect 7270.99 nu este altceva decit ...chit de aviatie!
Cit despre MM RLM 02 este, as putea spune cu mostra in fata, cea mai exacta culoare daca fac referire la Catalogul Eagle, Revell 45 fiind intr-adevar nitel mai inchis si parca un pic mai rece.
Si bucata de avion, nerestaurata

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 410077as_36.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 June 2006 - 05:51 PM


#59 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 08 June 2006 - 09:04 PM

Z-mare, la Jun 8 2006, 03:48 PM, a spus:

Eu stiam ca acel "RLM 99" cod cmplect 7270.99 nu este altceva decit ...chit de aviatie!

Z-mare
7101.99 era un lac de aviatie (Flieglack). Asta era un grund - era aplicat in interior, pe elici, coafe, piese facute din Elektron (cum de exemplu este batiul de BMW801) catre sfarsitul razboiului. Nuanta RLM99 nu este specificata nicaieri pentru ca pigmentul nu este cea mai importanta parte a lacului - ce conta era lacul respectiv (capacitatile sale protective) la care se adauga un pigment pentru vizualizarea aplicarii. Aceasta a dus la o varietrate de culori, variind intre galben (cum ar fi Me 262 nevopsite unde imbinarile si niturile erau acoperitre cu acest "chit" lichid), verde deschis (cea mai des intalnita), sau chiar bej (vezi calele rotilor pe Arado 234 expus la NASM). A fost folosit si ca vopsea de camuflaj pe Fi103.
HTH
Radu

#60 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2006 - 11:24 PM

Uite, cataru' asta era la muzeul din Ber' Sheva -Israel. Initial erau vopsite in 02. Asta e bineinteles restaurat dar cred ca au nimerit destul de bine culoarea ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 14_Avia_199_1.jpg


Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi