Incepator Un pic mai avansat
#1
Postat 15 July 2012 - 06:43 PM
Dupa atatea bijuterii vazute pe aici,sa echilibram putin situatia( adica - mai sunt si incepatori pe aici,dom'le...)
Si o echilibrez cu un "plastic" de la Zvezda.Ghilimelele sunt puse ca s-a prelucrat si lipit foarte straniu.
Cat priveste corectitudinea kit-ului,e total pe langa subiect.Totul e gresit la el...fuselaj,capotaj motor,aripi,cabina,esapamente,baie tren aterizare...
cosmar nu alta.Dar,daca-l am, sa-l si fac.Am mai exersat pe el...La scara asta cel mai bun si corect kit e cel de la Hobby Boss.E vis pe langa porcaria asta...
Pozele...
#2
Postat 15 July 2012 - 06:49 PM
#3
Postat 15 July 2012 - 06:53 PM
Fata de "cioacele " cu care am lucrat pana acum,Academy-ul asta a fost ceva de vis.Nu tu debavurari,nu tu rectificari aripi si fuselaj,nu tu nepotriviri...vis,ce mai.
Nici n-am folosit pila.Iar lufturi,de loc.Singurul lui minus,cupola.Are pe interior 2 locasuri grosolane,de prindere a placii de bilndaj , care se cam vad.N-am intervenit ca nu se stie ce se intampla...
Poate o sa inlocuiesc cupola.Dar kit-ul si decalurile sunt brici.
#4
Postat 15 July 2012 - 07:05 PM
De mig n-o sa comentez prea mult, doar ma intreb, de ce ti-ai mai pierdut vremea cu el.
chiar si ca exercitiu , munca depusa la asta merita un kit mai bun.
Oricum, imi place vopsirea si "murdarirea" discreta.
I-17, e un subiect foarte interesant . Am si eu kitul de la Amodel, pe cel vechi , rosu (ckb-15 cred).
Asta mai nou am inteles ca e oarecum revizuit, turnat mult mai bine, cel putin. Foarte misto ti-a iesit, daca as avea un comentariu ar fi ca ai folosit ceva prea gros pentru a separa eleroanele si voletii. Probabil ca era mai ok daca le taiai cu ajutorul unei lame "ciobite" .
La Dora , o sa-l las pe wurger sa comenteze, sint convins ca gaseste el ceva.
Un mic sfat, nu te mai bizui pe opacitatea vopselei de camo cind vopsesti ramele cabinelor. Daca nu dai mai multe straturi, se va vedea lumina prin ele, ca in pozele tale de la mig si i-17. Pe multi vad ca nu-i deranjeaza asta, dar in ochii mei cel putin, efectul e destul de neplacut. Incearca sa vopsesti , dupa ce ai mascat cabina, intai un strat cu culoarea de interior a cockpitului, dupa aia un strat de negru, argintiu sau gri si abia apoi camoul.
Voie buna !
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 15 July 2012 - 07:10 PM
#5
Postat 15 July 2012 - 07:13 PM
Acum, mie mi se pare putin cam ciudat verdele ala, dar poate ca in realitate nu arata chiar asa deschis.
La celelalte nu ma bag, imi place insa cum ti-a iesit si MIG-ul iar pentru curajul de aborda macheta de la A-modelul, tot respectul. Am un Yak de la Mastercraft, cred ca e mai sucit ca macheta ta, apropo de cum poti sa-ti pierzi rabdarea cu ceva care nu merita.
Calde felicitari!
Aceasta postare a fost editata de JangBogo: 15 July 2012 - 07:15 PM
#6
Postat 15 July 2012 - 08:13 PM
Verdele e MM RLM 83 donat de Z-mare.In realitate e un pic mai inchis-da' nu mult.
Pensula n-am folosit,insa stiu ca mai am de exersat cu aerograful..inca nu-mi iasa cum vreau..
Plus ca din entuziasm la Dora am sarit si amestecat niste etape....
De' , incepator , ce mai....
#7
Postat 16 July 2012 - 09:58 AM
#8
Postat 16 July 2012 - 10:49 PM
Mi-a dat omu' un telefon discret.....Vezi Doamne mi-a ridicat-o la fileu cu comentariul la Dora. (109 zic)
Adevarul e ca daca nu ma facea atent el, nici nu-l vedeam.....Pacat.
Culmea, imi plac foarte mult si celelalte doua. Au din tot ce le trebuie, pe unde trebuie. Nici nu se compara cu horror-ulile de dinainte.
Nu asculta ce zic vamesii, pe amodele si alte ciuperci se face mana....Asta cu conditia sa nu ti se rupa inima daca o zbarcesti.
Despre Dora, imi sar in ochi petele de pe bot care sunt prea delimitate zic eu.
Despre culori (mai ales culorile gresite ale lui Z - sa-i spui neaparat - nervii il mai invioreaza) nu comentez. Gandeste-te ca la vremea aia cam ziceau merci daca aveau vopsea, de orice fel ar fi fost. Eu cand l-am facut pe asta, exact la asta m-am gandit. Se povesteste ca ar fi avut 2 culori pe burta din care una, suspectul RLM 84 (ou de rata) despre care eu sunt convins ca era un 76 degradat, si cateva panouri nevopsite, cu chit rosu aparent pe la capace si jambe.
Pe cocoasa s-a concluzionat ca avea 75 care apare si pe petele de pe bot dar e posibil sa fi fost si grundul de fabrica RLM 77, peste care s-a dat verdele ala care oricat de stupid ti se pare tie ca ar arata, de fapt e destul de aproape de ce trebuie (un verde ca iarba de primavara). Pe fuselaj alternarea s-a facut cu RLM 81 care a variat foarte mult ca nuanta.
Deci, la un avion vopsit cu 4-5 culori pe el, numai exactitate conform dispozitiilor nu cred ca o sa gasesti. Schema de vopsire este similara cu aia de la Me 262.
Imi place cum ai facut vopseaua sarita de la radacina aripilor.
Imi place luciul uniform si semimat teuton (automat).
Sunt uimit ca au mers decalurile si nu au facut silvering decat foarte putin la demarcatiei zonei de pasire din stanga.
Presimt ca macheta asta va fi multa vreme un etalon pentru tine si chiar cand o vei considera perimata tot vei tine la ea.
Aveam unul de la heller destul de prost facut si-l tot plimbam pe la expozitii, pana m-a intrebat domnul cu nume numeral: -" Ma'men, p'asta de ce naiba nu-l arunci ca ai altele mult mai tari !?"
Ehe,......Cu asta mi-am pierdut cu adevarat virginitatea.....Deci e un etalon.
#9
Postat 17 July 2012 - 12:20 AM
Vazind cum se lucreaza kit-ul si cum se imbina,i-am dat bataie ca sa-l termin repede...ma frigeau degetele...
Insa treaba asta m-a costat,uitand pur si simplu sa-i fac pre si post shadingul.Am scaldat-o insa cu un wash.
Se vede,mai ales ca poza-asa proasta cum este-scoate in evidenta tot ce nu trebuie.
Niste pasi trebuie totusi respectati..Iar rabdarea este esentiala....mai ales in cazul meu....
#10
Postat 17 July 2012 - 07:26 AM
Felicitari si la mai multe!
Tibi
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 17 July 2012 - 07:28 AM
#11
Postat 17 July 2012 - 09:29 AM
O sa atrag atentia la citeva detalii, ce nu trebuie sarite pe viitor.
- "cepurile" din baia trenului de la Mig trebuia sa le astupi, chiar daca nu te-ai mai muncit la corectarea ei.
- atentie la imbinarea aripa/fuselaj, pe acolo mai incape ceva chit
- atentie la imbinarea cupolei pe fuselaj. Incearca, inaite de a o lipi, sa faci in asa fel incit sa se potriveasca cit mai bine. Lipeste-o in citeva puncte cu lipici pentru plastic (nu superglue!!!!!), apoi foloseste efectul de capilaritate, dar cu rabdare. Daca ramin totusi probleme, mascheaza cupola cu scoci, doua trei, straturi, pune putin chit, apoi slefuieste, cu atentie.
- cred ca starul de vopsea a fost cam gros, si se vede asta la imbinarea celor doua culori. (ma refer la mig, poate fi si un efect inselator de la fotografie)
- atentie la vopseaua sarita, aproape intotdeauna eleroanele sunt impinzite!
- la Dora nu e prea bine pozitionat trenul de aterizare. Este un pic mai "cracanat" spre interior. E drept, nici montura data in kit nu-i prea cotecta.
In privinat culorilor, Wurger are dreptate: in perioada aia nu prea mai statea nimeni sa mai respecte Oberflächenschutzliste-le sau Sammelmitteilung-urile, partile componente ale avioanelor erau facute in diverse fabrici, raspindite pe unde mai scapau de bombardamente, fiind vopsite cu ce se avea la indemina. Asa a aparut si acel RLM 84, care este defapt RLM 76 cu mai putin pigment si mai mult zinccromate. Parti din aripa, pe intrados nu aveu decit un lac care sa projejeze aluminiul, aceste parti raminind asa sau fiind vopsite "la fata locului".
In rest, esti pe drumul cel bun, da-i bataie! Felicitari!
#12
Postat 17 July 2012 - 10:32 AM
Am sa-ti fac niste recomandari generale, extrase din propria-mi experienta:
- axeaza-te pe kit-uri mai procopsite, pentru ca te ajuta, chiar si in procesul de invatare
- dup-aia, treci altfel de la OOB la scratch si corectat de short-runs
- tempereaza entuziasmul cu o documentare temeinica
PS: poti folosi linistit CA la cupole, pentru ca stiu ca le imbaiezi in Future de fiecare data; asta nu inseamana sa torni ca taranul superglue cu scobitoarea, dar daca folosesti o sarma si capilaritatea, nu ai surprize.