Forum Machete,Modelism,Hobby: Schneider P 16 - 1/72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Schneider P 16 - 1/72

#1 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 25 March 2006 - 02:54 PM

Un vehicul care face parte din categoria exotice, mai putin stiute sau care nu spun nimic.
Realizat pe baza Citroen Kegresse si care se pare ca a vazut levantul.
Utilizat si in prima parte a WW II.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg


#2 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 25 March 2006 - 02:56 PM

Modelul la 1/72 se afla de-abia la jumatatea drumului.
Documentatia a fost destul de subtire, prea multe date si mai ales foto de epoca neexistind.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2.jpg


#3 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 25 March 2006 - 03:00 PM

Ceea ce va face modelul foarte interesant va fi "ploaia" de nituri care trebuie puse. Multe zeci, daca nu sute. Si de asemenea destule accesorii de pus pe laterale. Interesanta si rola fata, element care da putina culoare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3.jpg


#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12673
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 March 2006 - 06:12 PM

SteelMaster, ceea ce se vede pina acum arata promitator! Nu mai intreb, confirm masterul e facut de tine.
PS aia nu e roata ci pur si simplu...contragreutate :-D. Turela fiind mai grea decit motorul, masinuta ar fi cazut in ...fund!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 25 March 2006 - 06:16 PM


#5 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 25 March 2006 - 06:36 PM

Z-mare, la Mar 25 2006, 06:12 PM, a spus:

PS aia nu e roata ci pur si simplu...contragreutate :-D. Turela fiind mai grea decit motorul, masinuta ar fi cazut in ...fund!

N-as zice ca masina "ar fi cazut in fund", caci baza senilata e destul de lunga.
Dar aderenta rotilor din fata si deci "rolul" lor in directie, ar fi fost serios compromis.

#6 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 25 March 2006 - 08:10 PM

Excelent subiect SteelMaster! Nu sunt un obisnuit al rasinilor dar asta si Mack-ul ma tenteaza enorm! Te rog sa ne tii la curent cu acest proiect.
Z, Max, ma gandesc ca probabil greutatea motorului e suficienta ca sa tina vehicolul in echilibru, la fel ca si la seria germana de Sdkfz. 250 sau half-track-urile americane. Cred ca rola are rol de ajutor la trecut santuri, mai ales ca pare sa fie mobila pe un ax.

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12673
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 March 2006 - 09:50 PM

Ce sa zic??? :-? Greutatea motorului nu se compara cu cea a turelei, dar e posibil sa aiba ori care din functiile de mai sus!

#8 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 26 March 2006 - 08:39 AM

De la inceput, trebuie sa remarc ceea ce, io personal, stiam de mult: Steelmaster are maini de aur !
Declar public: aceasta constatare este absolut (omeneste) neutra si lipsita de orice implicare...
Nu ploaia de nituri si detaliile exterioare sunt lucrul de admirat in special, pe acestea le poate face oricine, daca are putina rabdare, putina ambitie si ceva dragoste pentru masina reala. De admirat este procesul "uimitor" prin care cineva reuseste sa faca din kk, bici si sa si pocneasca ! Lungul drum pe care pornesti de la NIMIC si ajungi la un obiect tridimensional, o reprezentare in scara a unei chestiuni reale. Si mai ales, pornind de la "ceva" fotografii, "ceva" planuri... sau de la desene de productie proprie. Pentru asta trebuie sa ai masina reala in suflet si sa te mai si scalzi si intr-un sos abundent de cultura tehnica/cunostiinte generale... altfel este imposibil sa faci "ghicelile educate", de multe ori, atat de necesare.
In negura istoriei minunatului nostru hobby era o procedura uzuala pentru antecesorii nostrii. Ei aveau la dispozitie doar ceva kituri parlite. Pornind de la acestea, ceva foi si profile de stiren si multa dragoste, reuseau sa obtina rezultate de o diversitate uimitoare, chiar daca "grosolane" poate, in standardele actuale. Dar asta-i un mestesug aproape uitat in dragul nostru hobby... Acum avem kituri Hi-Tech si tone de aftermarket-kaka. Sincer... io cred ca ei erau ceva mai fericiti...

Intersant, apropo de acest kit, ar fi sa vedem si o urmare, portretizata intr-o serie de semisenilate "Unic". Aveau (aproape) acelasi tren de rulare Kegresse, iar varietatea de variante este aiuritoare, mai ales dupe ce-au pus nemtii mana pe ele si le-au declinat cu fervoarea caracteristica... Asta in ciuda faptului ca mai exista in rasina kituri de Unic... Ma rog.

Chestiunea rolei din fata este simpla. Este o reminiscenta a conceptiei din WW I. Are acelasi rol ca si "coada" unor tancuri frantuzesti si inglezesti, produse chiar in aceeasi epoca. Acela de a ajuta sa vehicolul sa treaca peste obstacole, denivelari majore si transee.
Si primele modele de semisenilate americane, a caror mecanica de rulare a fost inspirata tot dupe Kegresse, aveau o rola asemanatoare in fata, de mai mici dimensiuni. Mai tarziu s-a renuntat la ea, utilitatea nemifiind evidenta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 143_crop.jpg


#9 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 26 March 2006 - 08:53 AM

Rolele ajutatoare au fost la mare moda, in design-ul vehicolelor de la inceputul razboiului. Francezii mai ales se omorau dupe ele. La tractoarele lor de artilerie pe roti, acestea erau reprezentate de niste roti mai mici, de cauciuc, avand acelasi scop.
Si la nemti a fuctionat conceptul, chiar daca putin altfel.
Par'egzamplu, la una din cele trei variante de Sd.Kfz.232(6 roti), care a fost produsa de trei firme diferite, pe sasiele camioanelor proprii, existau doua asemenea role, sub masina intre osia din fata si osiile din spate.
La Krupp Protze, rotiile de rezerva, pozitionate tot intre osia fata si cele din spate erau montate mai "jos" pe un ax separat si se puteau roti. Indeplineau acelasi scop.
Si exemplele pot urma...

In ilustratie vedeti un tractor frantuzesc Laffly, modificat de nemti in autotun. Ilustratiile sunt luate din aceeasi carte a lui Jean Restayn, pe care a folosit-o si Steelmaster.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 048_crop.jpg


#10 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 26 March 2006 - 10:25 AM

Da, completarile foarte inspirate. Intr-adevar rola fata nu avea decit rolul de a ajuta vehiculul sa treaca mai usor peste obstacole. Initial masina avea 3 : una mai mare ( care a si ramas ) si 2 mai mici pe lateral. Probabil ca din cauza fragilitatii sistemului de prindere cele 2 laterale dispar facind loc unei prinderi mai solide.
Ca desenul apartine lui J.Restayn stiam, fiind un mare admirator al lui. El insa provine de la un prieten care a incercat sa ma ajute in a gasi ceva suplimentar fata de ce aveam deja.
Din pacate rotile si trenul de rulare nu le voi vedea decit in momentul cind kit-ul va aparea, altcineva ocupindu-se de ele iar senilele deja existind.
Despre "scratchbuild" nu ca n-as avea ce sa mai spun, dar, intr-adevar, existenta atitor kit-uri si produse auxiliare a facut ca modele "scratch" sa fie din ce in ce mai putine. Si asta nu pentru ca nu ar mai fi subiecte de abordat. textul propus de dragos cred ca ascunde o mare capcana. Pasiunea si dragostea sint, adevarat, motorul. Dar asa ceva exista si la cei care doar monteaza. Atunci, care sa fie explicatia ?

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12673
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 March 2006 - 02:39 PM

Citeaza

Dar asa ceva exista si la cei care doar monteaza. Atunci, care sa fie explicatia ?
...sa zic comoditatea :-D :-? , ori faptul ca cele de fabrica arata mai bine, ori numai ni se para ca arata mai bine :-D
Interesanta treaba cu rotile, eram convins ca-i contragreutate :-D

#12 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 27 March 2006 - 10:15 PM

Inainte de plecare, 90% gata.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5_resize.jpg


#13 Useril este offline   SteelMaster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2446
  • Inregistrat: 12-April 05

Postat 27 March 2006 - 10:17 PM

Astea-s ultimele doua. Urmatoarele, cu model montat. Peste ceva mai multa vreme.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 10_resize.jpg


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi