PzKpw IV H Sugestii privind PzKpw IV H
#1
Postat 24 March 2006 - 09:38 AM
N-am prea gasit imagini despre cum sa arate un asa tanc fara schurzen (mai intodeauna avea cel putin la turela), daca e cu zimmerit sa nu. Ar fi binevenite sugestii in acest sens.
Multumiri anticipate.
#2
Postat 24 March 2006 - 01:08 PM
Dar, iata cateva fapte:
Zimm-ul a inceput sa apara din septembrie 43.
Sorturi au aparut incepand cu G-urile tarzii.
H-ul a inceput sa fie produs din aprilie 43 iar livrarile au inceput din iunie.
H-urile timpurii, erau aproape identice cu G-urile tarzii, in afara de lungimea tunului. La H, tunul era mai lung, de 48 calibre, iar la G mai scurt, de 43 calibre. In rest, avea la fel, cupola comandantului timpurie, cu doua capace, roata motoare, galetii si limitatoarele boghiurilor, ca la G.
Daca kitul tau de H, este asa cum banuiesc io... trebuie sa-ti "reasezi" perioada de reprezentare, mai tarziu... Pentru ca, a inceput sa fie produs asa, cam din noiembrie 43.
Adica cu roata motoare tarzie, galetii tarzii stantati, limitatoare tarzii si cupola comandantului tarzie, cu un singur capac. Mai sunt si alte diferente... nu ti-am facut toata lista...
Zimm-ul este prezent si a fost aplicat pana in sptembrie-octombrie 44, cand s-a renuntat la el... dar atunci era in productie "J"-ul.
Daca postezi niste poze de culee de la kitul tau, pot sa-ti zic mai multe.
Sau, da-mi un link spre o recenzie a acestui kit, pe net.
#3
Postat 24 March 2006 - 01:50 PM
Daca aveti o tāra de rabdare, mai pe seara trimit pozele, ce sa-i faci, trebuie sa mai stau la servici ca-s doi sarbatoriti luna asta.

La repezeala cu googleala am gasit ceva despre respectivul kit:
http://www.panzer-mo...nzer4f2/4f2.htm
Scuze, dar stau cat se poate prost cu germana.
Cum stau prost cu timpul pentru documentare, sunt binevenite sugestiile cunoscatorilor/priceputilor/experimentatilor/patitilor. E primul meu proiect de asemenea anvergura si as vrea sa-mi iasa cat de cat bine

#4
Postat 24 March 2006 - 02:47 PM
Desi a schimbat rotiile motoare cu unele timpurii si rolele de retur tot cu unele timpurii, cu bandaj de cauciuc... a uitat galetii tarzii stantati, care au fost de la H mijlociu in sus, iar limitatoarele boghiurilor sunt tot model tarziu...
Cam rusinos la 35, cand mai cheltuiesti si o palarie de bani pe kituri de conversie...
Din mica poza a cutiei kitului, pot spune ca este un H mijlociu- spre tarziu, daca ma iau dupe cupola comandantului, rotiile motoare si galeti...
Deci, cam trebe sa-ti regandesti perioada... mai spre iarna...
#8
Postat 27 March 2006 - 01:03 PM
Multumesc Kingtiger3002. Chiar ca in prima imagine ma gandeam sa-l fac. Gasisem si poza ce a inspirat profilul

#12
Postat 27 March 2006 - 10:23 PM
Moxanu, la Mar 27 2006, 01:03 PM, a spus:
vad si din forum ca multi nu stiu ce ne am face fara tine

Pentru un camuflaj cat mai realist, nemtii incurajau formarea unor "nise ecologice" (de aici a aparut sintagma "car alegoric"). In foto este prezentata o familie (tata&fiu) de vulturi albi in timp ce se ospateaza dintr-un cerb lopatar (poate fi si cerb moscat pitic, daca l-au trimis Africa korpps).
8-) Acum poti trece la treaba!
#13
Postat 28 March 2006 - 08:07 AM
Din pacate, nu se vede roata intinzatoare, iar in desen, acea roata este reprezentata ca modelul cel mai tarziu, montat pe J si pe H-urile tarzii... Daca-i asa (sper sa ai o poza din alt unghi), atunci datarea din Squadron este gresita cu un an... nu-i iarna 43-44, ci 44-45. Cica este un tanc apartinand 3 Pz.Div.
Tu nu ai acea roata in kit, ci modelul "normal", mijlociu.
Deasemenea, galetii masinii reale, sunt modelul mijlociu, cu capacul "turnat". Tu ai pe cei tarzii, "stantati".
#15
Postat 28 March 2006 - 09:32 AM
Si io , in ultima juma de ora am scris de doua ori, o postare mai lunga, vizavi de chestiunea ta, si-mi da eroare. Am pierdut textul de doua ori... vai capul meu.
Astept sa se depaneze articolul, apoi revin.
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 28 March 2006 - 09:33 AM
#17
Postat 28 March 2006 - 12:23 PM
amestec oarecum ciudat de caracteristici, de la mai multe variante.
Asta pe langa lipsa sorturilor, care-i o aiureala, asa cum am mai zis,
acestea au fost prezente incepand cu G-ul tarziu, cel putin la turela.
Chiar daca "in the field" se puteau pierde sau rupe sau avaria, etc..., ramaneau
macar suporturile. Iar cele de turela... mai tot timpul.
Uitandu-ma la pozele tale, iata ce pot io sa-mi dau cu presupusul:
- Sasiul este de H mijlociu/ J mijlociu, cu "fundul drept" si
limitatoarele boghiurilor tarzii.
- Rotile motoare tarzii, ok pentru H/J.
- Galetii tarzii "stantati", ok pentru H/J.
- Rotile intinzatoare model mijlociu, ok pana la H-urile FOARTE tarzii.
- Rolele de retur nu le-am vazut. Ma interesa sa vad culeea mare de
roti, pe cealalta parte. Ar trebui sa fie cele tarzii, din otel, dar am
impresia ca le ai pe cele timpurii, cu bandaj de cauciuc.
- Ai filtrele de aer, chestie EXCLUSIVA H-ului.
- Turela,are toate caracteristicile unui H mijlociu, pana J timpuriu,
inclusiv cupola, tavanul ranforsat si frana de recul a tunului, ultimul
model. Pentru un H tarziu, lipsesc doar cei trei suporti "pilzen.
Acestia sunt niste chestti mici, cilindrice, aflate pe tavan, in varfurile
unui (imaginar) triunghi echilateral. In ele se monta o macara usoara.
Cu puntea... incep confuziile...
Asa cum arata, are caracteristicile variantelor F-G. Probabil d-aia a
folosit kitul nenea neamtu' ca baza pentru conversia de F2.
In poza mazgalita, am incercat sa-ti sugerez corectiile necesare pentru
standardul de H:
- Protectiile trapelor din fata, necesita o forma simplificata, in
"trei laturi", nu in "cinci".
- Varful protectiei bazei turelei, trebe sa fie putin mai inalt si
voluminos.
- Cutia blindata a filtrului de ulei, trebe sa aiba o forma perfect
paralelipipedica.
Nu cred ca aceste asa zisele "corectii" sunt mare scofala de
realizat... daca ai chef si stare de asa ceva !
Mai delicata este problema sorturilor si mai ales a suporturilor
respective.
Nu ma pricep la kitologia afevista la 35, dar ti-as sugera ca sursa de
canibalizare ieftina, kitul Italeri (Zvezda), daca se mai gaseste...
Sper ca nu te-am ametit de cat am batut campii, p'acilea. Recomand ca
sursa de inspiratie 3D, foarte la indemana, kitul de H de la Revell,
1/72. Acesta reproduce (aproape) perfect, caracteristicile unui H tarziu.
Daca mai ai nedumeriri, sa-mi zici.
Si mie-mi place mult Pz.IV, tocmai datorita varietatii aiuritoare a
multelor variante, ca sa nu mai vorbim de "adaptarile" pe sasiul lui.
Din acest punct de vedere, este (aproape) un SHERMAN nemtesc !
Aceasta postare a fost editata de cartula: 28 March 2006 - 07:39 PM
#18
Postat 28 March 2006 - 07:40 PM
Fraza cu bube stii care era?
Chiar daca "in the field" se puteau pierde / rupe / avaria / etc, ramaneau
macar suporturile. Iar cele de turela... mai tot timpul.
Remarci ca am pus spatii intre / si cuvinte...

#19
Postat 28 March 2006 - 08:52 PM
Am scris besina asta de PATRU ori... cu variatiuni... e drept !
Abia a patra oara, mi-a dat prin capul prost, sa n-o scriu direct, ci txt.
Am mai incercat io s-o pun cu copy/paste... dar degeaba !
Abia apoi ti-am trimis-o tie !
#20
Postat 29 March 2006 - 12:22 AM
Am verificat observatiile, fara sa ametesc deocamdata. Par OK, desi in privinta baii de ulei am dubii, in toate pozele pe care le-am vazut forma nu este paralelipipedica, in genul unei cutii de pantofi.
Rolele de retur as zice ca sunt de otel, fara bandaj de cauciuc. Sunt prea subtirele pe partea care nu se vede in poza din articol.
Chef sa fac modificarile as avea. Mai intai sa adun ce trebuie. Efectiv am doar kitul si lipiciul

Nu cred ca ma tine sa iau un alt kit si sa-l canibalizez. Am vazut pe un site cum unul a facut la 1/72 scuturile din stiren, deocamdata nu intentionez sa-l imit.
Acum, ca am elemente sa apreciez, teoretizez ca probabil kitul luat de mine era destinat unui model motorizat. Sasiul are locasuri pentru baterii si suportul unui motor. La asa ceva cred ca nu era cazul sa pui scuturile laterale ca se rupeau la buseli si ajungeau la Alexie, pentru viitoare diorame. De aici si existenta kitului cu codul 1327, cu mai multe detalii.
Deci cam pica ideea cu inmatriculare germana. Ramane una de captura, romaneasca sau ruseasca sau sa fac tancul nou-nout de pe linia de montaj sau din hala de vopsit. Deschis la orice sugestii.
Stie cineva profile color cu asa ceva? am cam o zi pana sa ma decid ce culori sa comand. Preferabil Revell.