Hmm, cand Z-mare a spus pistol de vopsit nu m-am gandit nici o clipa la un suflai. Un compresor de la Baumax nu mi-ar usura munca de vopsire dar cu siguranta mi-ar usura munca de alegere.
Din postarile voastre am inteles ca un compresor de frigider are debit acoperitor pentru o macheta statica. Sa speram ca si pentru nevoile mele, eu fiind aeromodelist, nu machetist. Din asta deduc ca orice compresor care are debitul mai mare de 12l/minut este acoperitor. Initial am pornit cu ideea de a construi compresorul dar am abandonat-o pentru ca produsul final nu intruneau pretentiile mele legate de aspect, de ergonomie si de volum. Un compresor cu motor de frigider nu are decat avantajul ca e mai ieftin, in rest nu vad altul. Il construiesti cu ce ai, cu o butelie mai mare sau mai mica, cu un compresor mai uzat sau mai putin uzat, uleiul trebuie completat periodic, poate fie-mea il inclina si varsa tot uleiul din compresor pe covor. Cumpara filtre, presostat, regulator de presiune, fitinguri, ventile, etc. Munca multa pentru un rezultat nu prea spectaculos. Mai bine cumpar unul de-a gata si timpul consumat cu confectionarea compresorului il folosesc la altceva. Compresoarele facute de altii se vand la preturi intre 400 si 500 lei. Nu spun nici ca e mult, nici ca e putin, nu spun decat ca poti gasi la banii astia pe ebay compresoare construite de fabrica, adica mai frumoase, fara intretinere si mai compacte. O sa va spun cand o sa-l cumpar de care am luat si cat am platit pentru el. De fapt de aici a pornit tot topicul, am gasit o gramada de oferte si nu am stiut de fapt ce sa aleg. Pentru ca nu fac munca asta prea des, nu m-am focalizat pe fiabilitate ci pe nivel de zgomot si debit de aer. Dupa ce mi-ati spus pana acum, daca 12l/min este suficient atunci il pot alege pe oricare.
O sa fac initial incercari cu aceasta vopsea sa vad daca da rezultate. E o vopsea speciala pentru aero, destul de scumpa, 30 lei/100gr. Nu am stiut de care sa cumpar, am cumparat si eu vopsea dedicata. Avionul nu e nici pe departe o macheta, e un avion "zburator", nimeni nu-l va analiza ca pe o macheta. Dar in schimb vopseaua va trebui sa fie rezistenta la combustibil, la metanol. Daca nu va fi buna nu o folosesc, nu e nici un bai. O sa fac teste preliminare, nu ma arunc cu capul inainte. Timpul alocat vopsirii nu e important, pot vopsi ore la el. Avand in vedere timpul de constructie de pana acum, in jur de 300 ore, cateva ore sau zeci de ore dedicate vopsitului vor fi un nimic.
Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 10 June 2012 - 02:16 PM