Forum Machete,Modelism,Hobby: Sopwith F.1 Camel RFC 1/48 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sopwith F.1 Camel RFC 1/48

#1 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 07 June 2012 - 11:11 AM

Pe vremea cand lucram la D.H. 60 de la Amodel m-am apucat si de un Sopwith F.1 Camel RFC 1/48 Eduard. Abandonat de cateva luni l-am regasit acum. Lucrand la o macheta profipack in paralel cu un Amodel iti dai seama ce diferenta exista intre o macheta Profi si una la care mai mult repari decat asamblezi. Nu am prea multe poze din timpul constructiei.
Detalii despre acest model gasiti aici
http://www.internetm.../eduard_2f1.php

http://www.ipmsstock...ewski_camel.htm

cateva poze si d ela mine, si pe masura lucrului revin si cu altele

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: c2.jpg
  • Imagine atasata: c3.jpg
  • Imagine atasata: c4.jpg

Aceasta postare a fost editata de horia: 07 June 2012 - 11:12 AM


#2 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 20 June 2012 - 10:18 PM

Pentru imbatranirea specifica WW I voi folosi metoda de mia jos, metoda pe care o folosesc prima data. Am folosit banda de izolat obisnuita, care se foloseste la instalatii electrice. Pentru a o taia am folosit o scula improvizata de mine lipita cu niste distantiere astefel incat sa aiba latimea care imi este necesara. rezultatul este efectul care se vede pe aripa si peste care voi da cu Mr.Hobby H85 Sail Color.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg


#3 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 21 June 2012 - 07:19 AM

Horia, ingenioasa idee! Hai ca m-ai facut deja curios, sper sa nu fii zgarcit cu detaliile. Spor si succes!

#4 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 22 June 2012 - 09:49 PM

cam asta ar fii efectul. Este dat doar un strat foarte subtire (diluat) de vopsea. Inainte de vopsire am bagat in fiecare capat de aripa cate o bucla pe unde voi trage cabluri duble care sunt prezente doar pe fata. In spate cablurile sunt simple. partea vopsita este partea inferioara a aripii, partea de sus este verde inchis, de aceea am si dat asa de tare cu negru, sa fie constratul puternic.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF2719.JPG
  • Imagine atasata: DSCF2723.JPG


#5 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 26 June 2012 - 09:52 PM

Cam asa arat dupa ce am dat un strat de lac mat. M-a surprins ca nervurile au iesit si mai pregnant in evidenta, doar dupa applicarea lacului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF2772.JPG


#6 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 27 June 2012 - 08:01 AM

Salut Horia. La ce avioane am vazut eu din primul razboi, nervurile imi par mai repede de culoare mai deschisa decat culoarea panzei. Uite un exemplu la un Sopwith (sau o replica a acestuia, nu stiu exact). La tine imi par mai inchise decat culoarea panzei.(cel putin in ultima poza pusa de tine)
Bafta, urmaresc cu atentie evolutia machetei tale!
Sursa pozei - http://military.disc...ighters-08.html

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: sopwith-camel-625x450.jpg

Aceasta postare a fost editata de paul: 27 June 2012 - 08:09 AM


#7 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1782
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2012 - 08:48 AM

Vezi postareapaul, la 27 June 2012 - 08:01 AM, a spus:

Salut Horia. La ce avioane am vazut eu din primul razboi, nervurile imi par mai repede de culoare mai deschisa decat culoarea panzei. Uite un exemplu la un Sopwith (sau o replica a acestuia, nu stiu exact). La tine imi par mai inchise decat culoarea panzei.(cel putin in ultima poza pusa de tine)

Salut Paul. La tehnica asta, e un schepsis. Daca e vorba de un avion cu panza nevopsita, tehnica vrea sa sugereze lumina care trece prin panza si opacitatea materialului in zona contactului cu nervurile - deci, nervurile trebuie sa fie mai intunecate in comparatie cu panza. Daca panza e vopsita, atunci nu prea se mai discuta de transparenta - cine va dori sa evidentieze uzura vopselei, va aplica cumva o nuanta mai deschisa pe nervuri.
Aceasta a doua varianta mie personal nu mi se pare o tehnica realista, pentru ca pe planurile unui avion WW2 nu se circula. Deci o asemenea abordare ramane mai mult artistica.
Si eu urmaresc cu interes acest topic.

#8 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 27 June 2012 - 09:04 AM

Cred ca mai repede este o chestie imposibil de realizat pe o aripa de plastic opac. Din cate vad, aceeasi aripa transparenta, daca ne uitam din difertie unghiuri pare sa aiba nervurile mai deschise la culoare sau mai inchise in functie de lumina. De exemplu, in prima poza este clar ca nervurile aparf ca umbre, mai inchise la culoare. In a doua, in schimb par mai deschise decat restul aripii. Pozele sunt cu o macheta de pe forumul RHC.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg


#9 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 27 June 2012 - 09:45 AM

Eu am vrut sa-mi iasa mai deschise nervurile, vezi in poza de mai jos imaginea de sus, insa cand am dat cu lac nervurile s-au inchis la culoare si chiar nu-mi explic de ce.In poza de mia jos apare aripa inainte si dupa ce am dat cu lac mat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ss2.jpg


#10 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 27 June 2012 - 09:55 AM

Da, e ciudat, in prima poza arata mai bine. Important e ca sunt evidentiate cumva, pana la urma.

#11 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1782
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2012 - 04:05 PM

Paul, pozele puse de tine eu zic ca sunt edificatoare. Efectul poate fi reprodus, simuland nervuri mai inchise ca nuanta pe intrados si mai deschise pe extrados. In continuare sustin ca afirmatia e valabila doar pentru planurile din panza neacperite de vopsea.
De remarcat ca totul se datoreaza plasamentului privitorului in raport cu sursa de lumina.

#12 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 27 June 2012 - 06:28 PM

nervurile tot timpul se vor inegri mult mai repede decat restul panzei de pe aripa din simplul motiv ca se afl mult mai expuse intemperiilor si a luminii...a fumului, etc...totul vine din cauza curgeriii aerului pe aripa...unde sunt nervurile exista o oarecare opozitie fata de curentul de aer decat poriunea de panza aflata intre nervuri.

#13 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 28 June 2012 - 01:18 AM

Si efectul pe culoarea verde (Humbrol 116). AM dat doar un prim strat. Voi mai da unul foarte subtire.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF2778.JPG
  • Imagine atasata: DSCF2782.JPG


#14 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 02 July 2012 - 11:32 PM

Am dat si al doile strat de vopsea, apoi lac mat, iar apoi pe planul superior m-am jucat putin cu uleiuri. Rezultatul se vede, a devenit usor usor galbui!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: c1.jpg
  • Imagine atasata: c2.jpg


#15 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 03 July 2012 - 12:45 AM

Treaba cu uleiurile pe aripa s-a intamplat cum arata mai jos. Ma rog, asta e varianta bruta, nefinisata. Mai multe poze cu lumina naturala ca asta cu blitz nu-mi place.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cc1.jpg


#16 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 03 July 2012 - 09:45 PM

Pentru prima data la acest avion am folosit niste bucle mici din sarma prin care voi trage cablurile dintre planuri. Buclele sunt facute din sarma foarte subtire. Am vopsit si partea inferioara dupa care m-am mai jucat putin cu uleiurile. Inca nu e gata treaba, voi mai curata si finisa din uleiuri.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg
  • Imagine atasata: 7.jpg
  • Imagine atasata: 8.jpg


#17 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 03 July 2012 - 11:13 PM

si acu urmeaza o pauza. constat ca, probabail din cauza caldurii si/sau a umezelii uleiurile nu dau randament. se incleiaza foarte repede chiar si fara sicativ, iar acrilicele se usuca prea repde.

#18 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 04 July 2012 - 07:38 AM

Imi place efectul de "placaj" dat pe intrados. Ceea ce nu imi place sunt chiar pozitionarea buclelor si gaurile acestora. Ce sa intinmplat de sunt gaurile asa ciudate? Dece nu le-ai aliniat mai frumos?
Pai ar fi trebuit sa stii ca uleiurile se usuca mult mai incet. Acum depinde si de marca folosita si poate chiar diluantul folosit iti poate prelungii sau scurta timpul de uscare, dar oricum se usuca mai incet decit vopselele acrilice sau enamel...
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 04 July 2012 - 07:44 AM


#19 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 04 July 2012 - 12:05 PM

Buclele sunt asa provizoriu, dupa ce trag firul prin ele le aplatizez cu un cleste subtire dupa care le umplu cu chit. Cum prin fiecare bucla trebuie sa treaca cam 2 fire deocamdata stau asa. Poziti lor este intr-adevar diferita dar asa vin ele. De exemplu cele de la montantii din dreptul fuselajului trebuie sa fie pre interior, cele de pe aripa in partea din fata trebuie sa fie spre fuselaj, caci in diresctia aia pleaca cabluri duble care sunt doar pe fata, iar cele din spate sunt chiar in fata montantilor.
Eu stiu ca uleiurile se usuca mult mai greu de aceea si folosesc sicativ. Ieri dimineata am lucrat cu uleiuri pe aripa superioara dar seara cu aceleasi uleiuri nu mai aveam spor. Eu am atelierul la mansarda si pana seara se incinge foarte tare camera si este si umezeala. Cred ca asta are efect asupra consistentei uleiurilor. Din cauza caldurii si acrilicele se usuca mai repede. Cel putin asa cred, ca asta ar fii cauza. Acum dimineata si la pranza nu am probleme caci e umbra si racoare. Adineauri chiar am vopsit cu maro placajul din zona cockpitului si nu am avut probleme.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: s1.jpg


#20 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 05 July 2012 - 12:27 AM

Greu cu uleiurile pe caldura. Parca am intins plastelina cu pensula.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: q1.jpg
  • Imagine atasata: q2.jpg
  • Imagine atasata: q3.jpg


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi