Sopwith F.1 Camel RFC 1/48
#23
Postat 05 July 2012 - 10:50 AM
Poate nu am explicat destul de clar. Caldura modifica consistenta uleiurilor, in rau, adica se intind mai greu fiindca sunt cleioase, deci nu are rost sa folosesc sicativ caci s-ar incleia si mai repede. Pe mine ma intereseaza sa ramana uleioase, sa le pot intinde, curata, etc etc fara sa ma grabesc. Oricum, pentru moment nu mai am nevoie de ele, doar dupa aplicarea decalurilor.
#24
Postat 09 July 2012 - 11:21 AM
Am dat un strat de lac mat. Am pus primul rand de decaluri. Am mai dat un strat, am mai pus un rand si urmeaza stratul final. Am avut ceva probleme cu lacul.In tubul din care dadeam a amai ramas pe fund si cand dau iese gros si albicios. Am si avut ceva probleme la vopsea in unele locuri din cauza asta dar am remediat repede. Pe aripa superioara, decalul din dreapta a facut silvering la zona transparenta si am reusit sa o elimin insa cu tot cu cercul rosu. Nu va fii o problema repararea cerculetului cu vopsea. Mai urmeaza de retusat zona cabinei si a motorului si apoi imbucarea cu aripa de sus. Apoi.... cabluri mii si miii!
#26
Postat 21 December 2012 - 12:26 AM
...asa ceva. De 3 ori mi s-a desprins esafodajul montantilor, iar cand in sfarsit am reusit l-am scapat din mana de puteam sa fac o diorama ca in poza de mai jos. Acum am de lucru cu retusat vopsea pe el. Ma bucur ca nu a mers greu cu intinsul firelor. In fiecare parte, stanga si dreapta sunt doar 2 fire care pleaca dintr-un punct si merg in continuare fara intrerupere. Incet incet se apropie de gata.
#32
Postat 13 January 2013 - 12:21 AM
Cum zice si Z-tul, crede-ma. Urmeaza curand sa deschid un topic.
Am uitat sa ma laud ca, de exmplu intre aripi (semnalat cu chenar rosu) si in partea din spate a fuselajului, tot ce vedeti acolo este de fapt un singur fir care pleca de la montantul de langa motor, si e crosestat in asa fel incat se termina exact ...unde trebuie. In partea din spate cablurile paralele cu fuselajul (de comanda a profundorului) sunt de fapt tot unul singur care intra - iese si tot asa.
Am uitat sa ma laud ca, de exmplu intre aripi (semnalat cu chenar rosu) si in partea din spate a fuselajului, tot ce vedeti acolo este de fapt un singur fir care pleca de la montantul de langa motor, si e crosestat in asa fel incat se termina exact ...unde trebuie. In partea din spate cablurile paralele cu fuselajul (de comanda a profundorului) sunt de fapt tot unul singur care intra - iese si tot asa.
#35
Postat 21 September 2013 - 11:49 AM
Mie imi plac zmeele primului razboi, iar acest aparat nu face exceptie.
Felicitari si de la mine pentru vopsire.
Am observat insa unele detalii care (subiectiv vorbind) nu-mi sunt foarte pe plac, raportat la scara aparatului :
- curburile prea evidente ale hobanelor in zona de trecere a lor prin ochiurile de prindere/schimbare a directiei firelor.
- prinderea mirelor armelor, pe doua inaltimi, eu stiam de montarea unei singure mire - prinsa central sau pe arma din stanga, mai rar 2 mire, caz in care ele erau pozitionate pe aceeasi inaltime.
- centrajul motorului in capotaj, vizibil in imaginea "d" (poate fi si o iluzie optica datorata unghiului de fotografiere)
- vopsirea monocroma a motorului; folosind nuante usor diferite sunt sigur ca acesta ar fi fost scos in evidenta si mai bine.
Imi place mult cum arata hobanele ce angrenau mecanismul directiei si profundoarele.
Spor
Felicitari si de la mine pentru vopsire.
Am observat insa unele detalii care (subiectiv vorbind) nu-mi sunt foarte pe plac, raportat la scara aparatului :
- curburile prea evidente ale hobanelor in zona de trecere a lor prin ochiurile de prindere/schimbare a directiei firelor.
- prinderea mirelor armelor, pe doua inaltimi, eu stiam de montarea unei singure mire - prinsa central sau pe arma din stanga, mai rar 2 mire, caz in care ele erau pozitionate pe aceeasi inaltime.
- centrajul motorului in capotaj, vizibil in imaginea "d" (poate fi si o iluzie optica datorata unghiului de fotografiere)
- vopsirea monocroma a motorului; folosind nuante usor diferite sunt sigur ca acesta ar fi fost scos in evidenta si mai bine.
Imi place mult cum arata hobanele ce angrenau mecanismul directiei si profundoarele.
Spor
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 21 September 2013 - 12:00 PM
#36
Postat 21 September 2013 - 05:46 PM
AdiP, la 21 September 2013 - 11:49 AM, a spus:
Mie imi plac zmeele primului razboi, iar acest aparat nu face exceptie.
Felicitari si de la mine pentru vopsire.
Am observat insa unele detalii care (subiectiv vorbind) nu-mi sunt foarte pe plac, raportat la scara aparatului :
- curburile prea evidente ale hobanelor in zona de trecere a lor prin ochiurile de prindere/schimbare a directiei firelor.
- prinderea mirelor armelor, pe doua inaltimi, eu stiam de montarea unei singure mire - prinsa central sau pe arma din stanga, mai rar 2 mire, caz in care ele erau pozitionate pe aceeasi inaltime.
- centrajul motorului in capotaj, vizibil in imaginea "d" (poate fi si o iluzie optica datorata unghiului de fotografiere)
- vopsirea monocroma a motorului; folosind nuante usor diferite sunt sigur ca acesta ar fi fost scos in evidenta si mai bine.
Imi place mult cum arata hobanele ce angrenau mecanismul directiei si profundoarele.
Spor
Felicitari si de la mine pentru vopsire.
Am observat insa unele detalii care (subiectiv vorbind) nu-mi sunt foarte pe plac, raportat la scara aparatului :
- curburile prea evidente ale hobanelor in zona de trecere a lor prin ochiurile de prindere/schimbare a directiei firelor.
- prinderea mirelor armelor, pe doua inaltimi, eu stiam de montarea unei singure mire - prinsa central sau pe arma din stanga, mai rar 2 mire, caz in care ele erau pozitionate pe aceeasi inaltime.
- centrajul motorului in capotaj, vizibil in imaginea "d" (poate fi si o iluzie optica datorata unghiului de fotografiere)
- vopsirea monocroma a motorului; folosind nuante usor diferite sunt sigur ca acesta ar fi fost scos in evidenta si mai bine.
Imi place mult cum arata hobanele ce angrenau mecanismul directiei si profundoarele.
Spor
Asa este, sunt cateva inadvertente.
-curburile sunt prea evidente datorita firului care este detul de rigid, si se putea intinde cu riscul de a torsiona aripa care oricum din constructie nu sta prea bine. cred ca datorita montantilor dintre aripi care nu au lungimea suficienta!!
- mirele asa sunt, pe doua planuri, conform instructiunilor de constructie. si pe mine m-au mirat.
-motorul nu l-am lipit in lacasul stiftului deoarece am zis sa-l las liber sa-l invart de la elice, asa mai mult de efect. daca il lipesc in lacasul lui sta pefect
-motorul este vopsit cu cu vopsea de ulei lucioasa pe capota din fata si negru mat in spatele capotei. efectul e foarte putin vizibil.