URAL 375 D ICM 1:72 in culori romanesti
#1
Postat 19 November 2007 - 08:50 PM
Cateva imagini cu proiectul (ma rog, unul dintre...) curent. Dupa vopsire va reprezenta un posibil Ural 375 D in culori romanesti. Stiu - stiu, poze cu aceasta versiune in dotarea nationala n-am vazut, dar faptul ca anumite autovehicule speciale pe aceasta platforma (a se vedea automacaraua din walkaround) au purtat sigur culori romanesti, fac supozitia mai putin fantastica.
Kitul este ICM si reprezinta a doua mea experienta in domeniu (daca aveti curiozitate mai gasiti un Ural 4320 undeva pe forum). Am intervenit putin asupra cabinei (clante, balamale) a sasiului (mecanism directie, ceva tiranti, troliul) si a rotilor.
De maine trec la vopsire.
Ganduri bune,
mack
Inca alte cateva imagini (asamblarea generala este provizorie)
#3
Postat 25 November 2007 - 08:03 PM
Cateva imagini cu starea machetei intr-o faza intermediara de vopsire (acril agama + wash ulei).
De fapt, aceasta este a doua tentativa de vosire, prima terminandu-se intr-o baie de lichid de frana (email-ul mat de la revell refuzand sa se usuce si dupa 48 h, mai mult, suprafata avea un aspect "blanos").
Constructia continua,
mack
Aceasta postare a fost editata de mack: 25 November 2007 - 08:04 PM
#5
Postat 25 November 2007 - 08:39 PM
#8
Postat 25 November 2007 - 09:46 PM
AdyAero a spus:
Foarte buna observatia ta,
O regula generala exista pentru pneurile cu desen "in V" montate la puntile motoare: urma lasata de pneu pe sol, la deplasarea autovehiculului cu fata, trebuie sa aiba varful opus cu sensul de deplasare. Motivatia pentru aceasta regula este destul de usor de intuit, reactiunile aparute in zona de contact trebuie sa tinda sa inchida desenul.
Aceasta regula inseamna o bataie de cap in plus atunci cand vine vorba de roata de rezerva echipata (cine are la masina pneuri directionale stie despre ce vorbesc), aceasta fiind montata pe janta fie pentru stg. fie pentru dr. Si cum Murphy tine cu partea ascunsa a lucrurilor, pana facuta noaptea pe ploaie (si cand esti in intarziere) este pe partea opusa rezervei. De aici existenta a doua roti de rezerva echipate la unele autocamioanele militare.
La camionul meu, pneul dreapta fata este montat invers, la fel cum se poate vedea la Ural-ul 4320 "Agregat de pornire" (APA-5 cred) fotografiat pe Otopeni Militar de colegul nostru gopo:
http://www.cartula.r...wtopic=850&st=0
Evident, camionul meu nu-l reprezinta, dar daca vei cauta pe net ai sa gasesti imagini cu nenumarate situatii similare.
mack
#10
Postat 26 November 2007 - 01:30 PM
* un numar de inmatriculare (de forma 'A XXXXXX')
* stergatoarele (stiu ca la scara asta sunt foarte mici, poti incerca din lita sau sarma mai grosuta pe care o inmoi in superglue si apoi o lasi sa se usuce si apoi o pilesti pe 2 fete)
* farurile par prea prafuite. Indiferent de masina, soferul (civil sau militar) isi va curata farurile si numarul de inmatriculare.
In rest, mie imi place, ce pot sa zic. Asa ceva ma tenteaza si pe mine ca tot la 72 lucrez (dar die-cast civile ). Ce camion foloseste RATB-ul la tractarea autobuzelor defecte? Asta ma bate pe mine gandul sa fac
#11
Postat 26 November 2007 - 03:23 PM
Pe langa cele spus de AdyAero, as adauga ca pneurile tot arata prea curate, negrul e prea negru. Poti incerca sa mai iei din contrast cu niste pasteluri, aplicate foarte usor si in straturi succesive, dilaute in white spirit sau alcool. Experimenteaza inainte, eventual pe roata de rezerva, pe care o poti curata mai usor daca nu iese.
#12
Postat 26 November 2007 - 03:49 PM
Ce vreau sa iti sugerez eu sunt chestii destul de subiective:
1.adaugare cablu in spate la troliu
2. noroiul sau pamantul de pe roata de rezerva este prea lucios. doar daca a fost proaspat schimbat...
3.putin mai multa rugina in spate la platforma si tot acolo (parerea mea) ar fi interesant sa faci vopseaua sarita (nu mult) de pe scandurile care formeaza partea verticala.
4. jentile sunt intacte d.p.d.v al uzurii vopselei
Repet, este subiectiv. Bravo pentru proiect!
@razvan_a: eu folosesc 89 de la Revell. depinde de gusturi
Aceasta postare a fost editata de Bazu: 26 November 2007 - 03:54 PM
#13
Postat 26 November 2007 - 07:52 PM
AdyAero, la 26 Nov 2007, 13:30, a spus:
* un numar de inmatriculare (de forma 'A XXXXXX')
* stergatoarele (stiu ca la scara asta sunt foarte mici, poti incerca din lita sau sarma mai grosuta pe care o inmoi in superglue si apoi o lasi sa se usuce si apoi o pilesti pe 2 fete)
* farurile par prea prafuite. Indiferent de masina, soferul (civil sau militar) isi va curata farurile si numarul de inmatriculare.
In rest, mie imi place, ce pot sa zic. Asa ceva ma tenteaza si pe mine ca tot la 72 lucrez (dar die-cast civile ). Ce camion foloseste RATB-ul la tractarea autobuzelor defecte? Asta ma bate pe mine gandul sa fac
Camioane Kamaz. Nu stiu exact modelul, dar mi se pare ca exista un kit rusesc/ucrainian la 72 de la care poti porni. L-am vazut facut la ultima expozitie la MM.
#14
Postat 27 November 2007 - 08:11 PM
Cam asa arata camionul meu, cu ultimele retusuri (eu zic finale) de vopsire.
Maine, sper inca la timp pentru concursul virtual de modelism, vor fi adaugate urmatoarele:
- stergatoarele de parbriz (care sunt gata, dar mai am putin de lucrat la ele :) );
- numarul de inmatriculare;
- roata de rezerva intr-o forma revizuita si adaugita;
...insa nu cred ca voi reusi sa adaug:
- cablul pe tamburul troliului (in urma vopsirii acest tambur refuza sa se mai roteasca);
- bancile rabatabile din bena.
Sunt curios de reactii,
mack
Aceasta postare a fost editata de mack: 27 November 2007 - 09:07 PM
#15
Postat 28 November 2007 - 10:41 AM
mack, la 27 Nov 2007, 20:11, a spus:
...insa nu cred ca voi reusi sa adaug:
- cablul pe tamburul troliului (in urma vopsirii acest tambur refuza sa se mai roteasca);
.......................
1. - iei un "ceva" cilindric (de ex. coada unui spiral, rest de culee) la acelasi diametru (sau cateva zecimi mai mare) cu tamburul troliului;
2. - infasori pe el un strat de hartie si lipesti sa nu se desfaca. Atentie sa nu lipesti hartia de suport;
3. - peste hartie infasori "cablul" cu spirele una langa alta si lipite de aceasta cu picaturi mici de Super(Ultra-Mega-Hiper)-Glue sau un alt adeziv pe o latime egala cu cea a tamburului troliului;
4. - dupa intarire scoti "bobina" de pe suportul cilindric, tai hartia ce depaseste latimea acesteia, cureti de eventuale urme de adeziv
5. - tai pe generatoare sau pe 2 generatoare daca spatiul e mai dificil sau "bobina" nu este suficient de elastica avand o singura taietura, pentru a o "cracana" sa imbrace axul tamburului
6. - dai cu adeziv pe axul tamburului si fixezi "bobina" incercand sa ascunzi cat mai bine taieturile pe generatoare
7. - fixezi capatul de iesire al cablului (cel cu carlig), eventual niste spire mai "rebele" si vopsesti
Bineinteles ca poti incerca sa bobinezi "cablul" direct pe tambur dar cred ca e chinuiala mai mare.
Succes !
Aceasta postare a fost editata de alaur: 28 November 2007 - 10:45 AM
#16
Postat 28 November 2007 - 11:05 AM
La o metoda similara cu cea indicata de tine m-am gandit si eu ieri (asta dupa ce m-am invartit in jurul tamburului si n-am avut curaj sa-i tai axul) - numai ca putin diferita :) ...
1 - am infasurat un fir de plastic tras dintr-o culee, spira langa spira pe coada unui burghiu;
2 - am scufundat apoi ansamblul in apa clocotita;
3 - am extras "arcul" de pe burghiu (apa clocotita l-a facut "teapan");
4 - am pensulat "arcul" cu tricloretilena; l-am lasat sa se usuce peste noapte... si dimineata am plecat la munca
spre seara sper sa pot continua cu etapele urmatoare
5 - taierea pe doua generatoare diametrale (sau aproape) / vopsirea
6 - amplasarea la locul cu pricina
7 - adaugarea spirelor rebele, a capatului liber etc.
vedem ce iese - oricum nu este gata pana sambata!
Concluziile trase de pe urma acestei constructii:
A - puneti cablul pe tambur inainte de asamblarea troliului pe sasiu (normal).
B - daca nu faceti asa, puteti sa descoperiti si sa puneti la punct o tehnologie de modelare a arcurilor elicoidale din plastic (mai facil de asamplat decat cele metalice, zic eu)
Multumesc de sfat
Spor la modelit,
mack
Era sa uit - alte reactii?!
#17
Postat 28 November 2007 - 12:31 PM
mack, la 28 Nov 2007, 11:05, a spus:
Frate Mack, cu rusine recunosc, abia acum am vazut topicul tau...
Si paguba a fost doar a mea, caci sunt impresionat de felul atent si delicat in care ti-ai supradetaliat proiectul, doar prin autoconstructie ! In scara aceasta, o abordare ca a ta se vede mult prea rar, p'acilea pe la noi, din pacate.
Cat despre finitie si vopsire... chestiunea aceasta este atat de subiectiva si de supusa moftului, incat io unul ma abtin sa comentez.
Oricum in umila-mi parere, modelul tau arata "cel putin" in regula, in aceasta privinta !
Prin urmare io te felicit si astept cu mare interes, urmatorul tau proiect braillist !
#20
Postat 28 November 2007 - 01:32 PM
mersu, la 28 Nov 2007, 12:58, a spus:
http://www.moduni.de...ucts_id/7022901
de carton, dar detaliat serios...
Aceasta postare a fost editata de Robotzel: 28 November 2007 - 01:37 PM