Forum Machete,Modelism,Hobby: Am reusit.... - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Am reusit....

#1 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

  Postat 06 February 2007 - 10:17 PM

...performanta de a scoate din uz un motor de frigider.
Acum ca tot nu mai merge (DESI A FUNCTIONAT pret de vreo 15-20 de secunde) intreb ca prostu': :lol:

1. Ce este piesa A? (bimetalul de protectie?)
2. Ce este piesa B si mai ales la ce foloseste?

Cercul galben reprezinta "mufa" care iese din motor. Cu cercuri rosii au fost figurati "pinii". "Schema" electrica e ca in figura. Adica din "piesa" A pleaca un fir in pinul superior iar "piesa" B se infige in cei doi pini inferiori.


P.S. Pare clar ca B a cam crapat! Dar de ce?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: schema.jpg

Aceasta postare a fost editata de eugen: 06 February 2007 - 10:21 PM


#2 Useril este offline   sorint 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 19-April 05

Postat 06 February 2007 - 10:31 PM

Piesa B e releul de pornire al motorului, care rareori crapa, dar se poate. Renunta la piesa A si leaga firul direct la borna libera de la motor.

#3 Useril este offline   sorint 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 19-April 05

Postat 06 February 2007 - 10:40 PM

Sa nu o las in aer: piesa A de obicei functioneaza ca si intrerupator, daca nu ma insel, conectata cu termostatul in starea nativa, zisa de frigider. Scos de acolo functioneaza aberant, si-ti intrerupe motorul cand ti-e lumea mai draga (lucru pe care l-am patit si care i se intampla si lui cartula parca). Daca asa nu merge, probabil motorul a cedat, si nu releul, dar daca vrei sa-i mai dai o sansa, incearca sa-i pui un releu nou (B).

#4 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2007 - 11:24 PM

Ideea este ca motorul de frigider are o infasurare de lucru, si una de start.
Releul de pornire daca e dus, ori nu da pe lucru, ori nu da pe start... Schimba-l
Poti sa verifici si infasurarile cu un ohmetru, ca sa fii sigur ca-s ok.

Uite niste scheme ajutatoare:
http://www.tatung.com/appliance/english/co...or/comp_en.html

Sau aici:
http://www.tee.com.t...ng_diagrams.php

Schema la ce ai tu e RSIR

#5 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 07 February 2007 - 08:51 AM

Multumesc pentru ajutor. Acum tot ramane o nelamurire: motorul in cauza a functionat aproape 30 de ani, continuu, fara probleme. Mi-e cam greu sa cred ca am schimbat frigideru' cu 30 de secunde inainte sa crape! Deci, de ce a crapat ce a crapat, sau ce-am gresit eu?

#6 Useril este offline   sorint 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 19-April 05

Postat 07 February 2007 - 10:21 AM

Sa-i spunem noroc. Motorul de Fram cu care am inceput eu a rezistat la teste de etanseitate pentru circuit in noul ansamblu de compresor cu PET-uri, m-a ajutat sa reglez presiunile de inchidere/deschidere ale circuitului pe presostat, si s-a prajit in momentul in care i-am pus prima data aerograful. Incearca un motor cu ulei siliconic, cred ca au o viata mai lunga in circuit deschis.

#7 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2007 - 11:06 AM

Asta cu "a mers 30 de ani pana acum, si dintr-o data" e cu depinde... Dupa cum ti s-a zis, cel mai probabil a crapat releul de pornire, l-oi fi atins, cine stie.
Ai verificat infasurarile motorului? Asa o sa iti dai seama daca macar motorul e bun, si problema e la conexiunile externe (schimbi releul), sau daca, in cazul nefericit, motorul are infasurarea arsa si atunci poti sa-i pui cruce.

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 February 2007 - 02:37 PM

Treaba cu ohm-metrul nu prea e concludenta daca nu ai un aparat capabil sa masoare rezistente mici sau ai spire in scurtcircuit.
Cu uleiul cum stai, daca l-ai pierdut e cam nasol, nu se mai face racirea si.....pac!
Nasol este si daca releul B a ramas pe contact inchis.

#9 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2007 - 02:45 PM

Z-mare, la Feb 7 2007, 02:37 PM, a spus:

Treaba cu ohm-metrul nu prea e concludenta daca nu ai un aparat capabil sa masoare rezistente mici sau ai spire in scurtcircuit.
Cu uleiul cum stai, daca l-ai pierdut e cam nasol, nu se mai face racirea si.....pac!
Nasol este si daca releul B a ramas pe contact inchis.

Z-Mare, ca sa vezi continuitatea e al naibii de util. Ca asta-i defectul cel mai probabil, bobina arsa/intrerupta/contact desprins. Si asta o reusesti cu un ohmetru oricat de varza, n-ai nevoie de cine stie ce scula. La fel e foarte util si pentru verificarea releului.
Chiar, cum vezi daca ai spire in scurtcircuit cu un ohmentru, si fara sa stii cat ar trebui sa aiba bobina in cauza (cutie neagra) ? :lol:
Sau macar spune-ne cam ce rezistenta ar trebui sa aiba infasurarea de lucru.

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 February 2007 - 06:50 PM

Daca ai un ohm-metru, bun poti masura rezistente intre0,1 si 10 ohm usor. Banui ca nu ambele bobine sunt cu spire in scurtcircuit si vezi diferenta intre ele. E drept, nu este o metoda absoluta, te poti insela. Spira in scurtcircuit se determina porin metode inductive. (asa functioneaza si unle protectii la magazine :lol: ). Daca ohm-metrul are cap de scala mai are, un scurtciruit in bobina sau la borne, iti arata continuitate si te poti pacali.
Rezistenta unui motor e destul de greu de apreciat la ochiometru, depinde de multe treburi.

#11 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2007 - 07:02 PM

Z-mare, la Feb 7 2007, 06:50 PM, a spus:

Daca ai un ohm-metru, bun poti masura rezistente intre0,1 si 10 ohm usor. Banui ca nu ambele bobine sunt cu spire in scurtcircuit si vezi diferenta intre ele. E drept, nu este o metoda absoluta, te poti insela. Spira in scurtcircuit se determina porin metode inductive. (asa functioneaza si unle protectii la magazine :lol: ). Daca ohm-metrul are cap de scala mai are, un scurtciruit in bobina sau la borne, iti arata continuitate si te poti pacali.
Rezistenta unui motor e destul de greu de apreciat la ochiometru, depinde de multe treburi.

Nu cumva rezistenta motorului o estimezi din tensiunea de alimentare, si puterea motorului? Simplist vorbind? :lol: Stiu, in realitate e mai complicat, dar metoda simplista iti da o valoare relativ ok.
Oricum, la motoarele astea cu bobina de start nu-s la fel infasurarile. La un motor de 220V ai cateva sute de ohmi rezistenta. Cu un ohmetru ordinar, rezolvi problema usor, fara sa te inseli prea tare. Te prinzi daca mai e OK inauntru, cu un grad de siguranta foarte mare.
Oricum, un scurt intre spire nu-i tragic la un motor cu atat de multe infasurari, iti scoate in cel mai bun caz o spira, in cel mai rau caz un stat de infasurare. Plus ca e putin probabil.

In cazul lui Eugen suspectez ca vinovatul e releul... Sau daca e cum suspectezi tu, sa fi ramas pe uscat, atunci e ceva mai nasol.

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 February 2007 - 07:40 PM

Hai ca ne bagam in detalii tehnice :lol:
Nu prea poti deduce rezistenta din putere, nu uita cum funcioneaza motorul si cum se calculeaza puterea in curent alternativ. O spira in scurcircuit genereaza un cimp magnetic invers ce duca la "infrinarea" motorului si consum de energie mare, deci incalzirea exagerata a zonei si, in ultima instanta, a motorului ce pina la urma va scoate ...fum! Intr-o spira in scurtcircuit pot "trece" curenti mult mai mari decit prin restul spirelor, generinddu-se cimpuri inverse destul de mari.
Ce banui eu, e ca Eugen a ramas fara ulei! Compresorul, nu el! :-)
"Releul" acela este actionat numai pe momentul porniri, cind curentul preluat din retea este foarte mare, pe un timp foarte scurt, apoi este eliberat. O defectiune a lui poate face ca motorul sa nu plece ca nu stie ....incotro! :lol:

#13 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2007 - 08:42 PM

Da, ai dreptate in ce spui, dar chiar intram in tehnicalitati serioase, prea serioase pentru o asemenea problema :lol:

#14 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 12 February 2007 - 12:00 PM

(Eepisodul 2)
... "intrarea in randu' lumii" :lol:

Cum pana la urma treaba cu motoru' s-a dovedit a fi precum carnea de porc, ieri am luat de la Modelism un compresor (ROWI???). Din ala de 200 de lei cu TVA dar fara aerograf.
Zice-se ca ar avea presostat (3.3 kg/cm2-off - 2.3 kg/cm2-on) precum si "regulator de presiune" dar fara vitezometru/kilometraj/contor/ceas si, evident, fara butelie.

In lipsa buteliei sau a unui aerograf dubla actiune presostatul pare cam inutil.
"Regulatorul de presiune" (mai degraba "robinetul") ar mere saracu' da e tare greu de ghicit cam cat scoate.

Cea mai mare problema acum este: Cat pot sa-l las sa mearga continuu?
Dupa aprox 15-20 de minute de functionare (cu pauze lungi si dese) a inceput sa faca febra... destul de mare.

P.S. Acu' sa nu-mi spuneti ca era mai bun ala de 400 de lei cu tot cu aerograf ca de... dupa buget (cu stiinta si contributia nevestei).

Aceasta postare a fost editata de eugen: 12 February 2007 - 12:06 PM


#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 February 2007 - 01:04 PM

Daca ai aerogarf fara robinet, va trebui sa pui unul pe furtun, e pacat sa lasi compresorul sa mearga in gol! Dac aerogarful este simpa sau dubla actiune, comprsorul se opreste automat cind nu-l folosesti!
Daca poti tine mina pe motor, inca nu-i bai, o "febra" de pina la 40 - 50 de grade inca nu-i o problema! Si apoi, nu cred ca vopsesti continuu 20 de minute, ca doar nu faci tinichigeria auto! :lol:

#16 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 12 February 2007 - 01:10 PM

Z-mare, la Feb 12 2007, 01:04 PM, a spus:

Dac aerogarful este simpa [...] comprsorul se opreste automat cind nu-l folosesti!

:lol: Nu se opreste! N-are cum atata timp cat aerul curge continuu. Am incercat sa "blochez" debitul de aer dar n-am avut curaj mai mult de 4-5 secunde, si de oprit nu s-a oprit.

La magazin, cu aerograf dubla actiune, evident ca s-a oprit.

De tinut mana pe motor (dupa 20 de minute) se poate. O alta chestie e ca se raceste destul de greu. (peste 30 de minute)

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 February 2007 - 02:26 PM

Eugen, daca blochezi furtunul de legarura cu aerograful, compresorul trebuie sa se opreasca! Daca nu face asta, ori ai scapari pe furtun, ori e ceva in neregula la presostat. Chiar simbata m-am jucat cu un astfel de compresor si raspundea prompt la blocarea aerului!

#18 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 12 February 2007 - 03:11 PM

:hammer: Alexandru, vorbim da' nu ne intelegem! Spuneam ca presostatul, ca sistem de oprire automata a motorului, daca n-ai butelie, si in combinatie cu aerograf simpla actiune, e inutil.
Ca sa pun "robinet" manual pe aer n-are rost. Opresc pur si simplu compresorul.

Cand vopsesti cu un aerograf dubla, in timpul pauzelor (mai scutre sau mai lungi - cand mai rotesti macheta, mai stranuti, mai gonesti pisica :lol: ), motorul se mai si opreste. In cazul meu NU. Eu intrebam cam cat am voie sa-l tin pornit continuu fara sa-i dauneze.

Chestia ca nu s-a oprit dupa 4-5 secunde de blocat furtunu' (cu degetu')... nu stiu... mai incerc. Probabil ca nu ajunsese inca presiunea la cei 3.3 kg/cm2. Oricum in faza asta n-are importanta. O sa il aduc sambata sa ne jucam cu el. Sa vedem, poate-i punem si PET :lol:, un manometru...

Aceasta postare a fost editata de eugen: 12 February 2007 - 03:19 PM


#19 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2007 - 03:39 PM

eugen, la Feb 12 2007, 03:11 PM, a spus:

:hammer: Alexandru, vorbim da' nu ne intelegem! Spuneam ca presostatul, ca sistem de oprire automata a motorului, daca n-ai butelie, si in combinatie cu aerograf simpla actiune, e inutil.
Ca sa pun "robinet" manual pe aer n-are rost. Opresc pur si simplu compresorul.

Cand vopsesti cu un aerograf dubla, in timpul pauzelor (mai scutre sau mai lungi - cand mai rotesti macheta, mai stranuti, mai gonesti pisica :lol: ), motorul se mai si opreste. In cazul meu NU. Eu intrebam cam cat am voie sa-l tin pornit continuu fara sa-i dauneze

Presostatul e inutil doar daca aerograful nu opreste aerul. Cum e cazul la "rusesc".
In rest e foarte util, desi poate nu foarte eficient daca nu ai rezervor mare in a menaja motorul. Majoritatea aerografelor chiar simpla actiune OPRESC aerul, trebuie sa apesi pe buton ca sa dea drumul la aer. Caz in care motorul e pornit doar cat vopsesti cu aerograful, chestie care ti-o realizeaza automat presostatul.
Cat rezista compresorul sa lucreze continuu, e o intrebare la care nu exista un raspuns simplu, pentru ca "depinde". Fiecare e altfel, si are alte limite. Ideea e sa nu se incinga prea tare, pentru ca daca lucreaza cald poate fie sa piarda compresie, fie sa se ajunga la uzuri premature. Daca are si ceva unsori, in momentul in care se incinge se poate pierde vaselina sau alte substante de ungere, etc, si sa te trezesti dupa un timp ca ti se uzeaza iremediabil componente. Sunt atat de multe variabile, incat nu exista un raspuns la intrebarea "cat pot sa-l tin pornit".

Defapt, singurul raspuns ar fi "tine-l pornit pana cand ti se pare ca e incins". Si dupa aia lasa-l sa se racoreasca.
Mai ai o varianta. Fa-ti un intretrupator-pedala cu care sa-l pornesti doar cand lucrezi cu aerograful.

Aceasta postare a fost editata de cartula: 12 February 2007 - 03:42 PM


#20 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 12 February 2007 - 04:15 PM

:lol: Bingo! Lamurit acum!
In mintea mea, simpla actiune = curgere permanenta a aerului. Evident ca aerograful meu e "rusesc". Multumesc.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi