Forum Machete,Modelism,Hobby: Dacia 1300 Pick-up - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Dacia 1300 Pick-up conversie berlina

#1 Useril este offline   michi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 29-June 08

Postat 08 November 2008 - 12:31 PM

Salutare Modelisti !

Un proiect foarte amplu si drag mie este Dacia Pick-Up. Este de fapt un proiect care a luat podium la Summer Contest pe situl HotMaquette (astazi AS3Models)

Baza de la care am plecat este un R12 Gordini fabricat de Solido la scara 1/18 :

Imagine postata



Pentru inceput decupajul caroseriei pentru a obtine forma bruta a camionetei :



Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata



Debutul crearii benei

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Dupa obtinerea "macro formei" benei, a venit timpul pentru materializarea planseului benei si a peretelui despartitor dintre cabina si bena.

De asemenea, am creat coloanele de amortizor. Nu trebuie sa uitam ca primele camionete au avut mecanica spate de Daci 1300 (arcuri elicoidale, nu foi ca mai tirziu). Nu a ramas decit oblonul de realizat si avem partea spate completa:



Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Incepe lucrul la panourile laterale (aripile) spate :

Imagine postata



Alegerea jantelor pune mereu probleme mari !

Custom

Imagine postata

sau din tabla, late

Imagine postata

Partea spate este definitivata/finisata :



Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata



Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata



Etapele urmatoare in evolutia catre forma definitiva

- vopsirea

-chedere parbriz

- ornamente de streasina cremate

- interior rosu/alb

- catifea reala ca mochetasi stofa pentru pavilion

- reglarea garzii la sol

- crearea (scratch) a uni grilaj din lemn

- detaliere compartiment motor (Gordini)


Imagine postata[/font]

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata
Realizarea finala aici http://www.cartula.r...?showtopic=4560

Aceasta postare a fost editata de michi: 08 November 2008 - 12:43 PM


#2 Useril este offline   OLECO 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 915
  • Inregistrat: 06-January 08
  • Location:Bucuresti - Titan - Sector 3
  • Interests:Colectionez machete la scara 1/43 si desenez automobile.

  Postat 08 November 2008 - 06:49 PM

Foarte frumoasa, FELICITARI :friends: ... dar nu ai uitat cumva de locasul pentru STOPURI?:)
Sau le aplici pe dinafara?
Eu m-am apucat sa "demolez" un R12 dar la scara 1/43. :whistle:
Vreau sa-l fac papuc, dar avand alte proiecte in plan, am abandonat momentan operatiunea "PAPUCELUL"
Felicitari inca o data :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de OLECO: 08 November 2008 - 06:50 PM


#3 Useril este offline   alexie 

  • Membru senior
  • Grup: Validating
  • Postari: 1701
  • Inregistrat: 04-December 04

Postat 08 November 2008 - 09:39 PM

Ce senzatie....ma faci sa ma simt normal... :friends:
Felicitari pentru executie, astept finalizarea.

#4 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 08 November 2008 - 10:26 PM

Finalul se gaseste aici. Ce as fi realizat eu altfel ar fi fost geamul spate, mai "panoramic" si trapa de acces in bena, as fi incercat sa o fac mobila. In rest e un proiect pe gustul meu (mai putin scara care e mare pentru mine :friends: )

#5 Useril este offline   michi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 29-June 08

Postat 09 November 2008 - 10:06 AM

Dupa cum am spus in finalul "dosarului", varianta finala este http://www.cartula.ro/forum/index.php?showtopic=4560
Multumesc AdyAero pentru mentionarea link-ului.
Cu oblonul am avut probleme de rigiditate a structurii, asa ca nu este functional.
Pentru "luneta", asa a fost cea de la 1302, deci...

#6 Useril este offline   OLECO 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 915
  • Inregistrat: 06-January 08
  • Location:Bucuresti - Titan - Sector 3
  • Interests:Colectionez machete la scara 1/43 si desenez automobile.

  Postat 09 November 2008 - 05:22 PM

O singura greseala mai majora. Papucul trebuia lungit putin, cu jumatate din dimensiunea usii.
In rest este ok, dar acea greseala, este scuzabila. Pune-i jante de 19'' sau 20'', fa-i un spoiler fata/spate, conceptie proprie, un roll bar in bena cu 4 halogene si gata, ESTE TUNING iar acea greseala, se considera de fapt TUNING. Ai prins ideea??? :rolleyes: Este sfatul unui tipi ce nu are "toata tzigla pe casa" (cezi machetele mele OLECO2007) si care are ceva machete tunate plus doua rulote la activ... :friends:

Pe mine ma intereseaza cu ce ai umplut si nivelat, distanta dintre, peretele benei, si limita superioara a cesteia.
Astept sa vorbim pe mess. Id-ul meu este ovidiumagureanu

#7 Useril este offline   ciprian_gl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 234
  • Inregistrat: 23-March 08
  • Location:Galati
  • Interests:Modelism in general... si tuningul.

Postat 09 November 2008 - 08:23 PM

 I LOVE IT! :rolleyes: :friends:

#8 Useril este offline   michi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 29-June 08

  Postat 09 November 2008 - 09:36 PM

dupa cum se vede aici, nu prea este nicio diferenta de lungime:
poze luate de pe http://tazzz.3x.ro/
camioneta:
Imagine postata
si berlina:
Imagine postata

In plus este vorba de o camioneta facuta in anii '70 care avea tot planseul de berlina. Inclusiv suspensia spate.
Este vorba de 1302 [img]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:k9wszUi0CaH_BM:http://quantum.leconomicsv.ro/mikey/images/stories/dacia1302_1975.jpg[/img]si nu de 1304 [img]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:UK16sTUA3OvC9M:http://orbita.starmedia.com/~danyolaf/images/dacia/galeria/1302alb.jpg[/img]
(imagini gasite pe Google cautind "Dacia 1302")
Este de ajuns un 1302 impecabil cu motor Gordini, suspensii sport si prindere "pe 4" ca sa faci un show car.
Este pacat sa "manelizezi" sub scuza "este tunig" o masina care este un adevarat SLEEPER.
Este parerea mea. Sper ca nu te-ai suparat, si daca da, imi cer scuze. :friends:

#9 Useril este offline   OLECO 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 915
  • Inregistrat: 06-January 08
  • Location:Bucuresti - Titan - Sector 3
  • Interests:Colectionez machete la scara 1/43 si desenez automobile.

  Postat 09 November 2008 - 11:38 PM

Vezi postareamichi, la 9 Nov 2008, 22:36, a spus:

dupa cum se vede aici, nu prea este nicio diferenta de lungime:
poze luate de pe http://tazzz.3x.ro/
camioneta:
Imagine postata
si berlina:
Imagine postata

In plus este vorba de o camioneta facuta in anii '70 care avea tot planseul de berlina. Inclusiv suspensia spate.
Este vorba de 1302 [img]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:k9wszUi0CaH_BM:http://quantum.leconomicsv.ro/mikey/images/stories/dacia1302_1975.jpg[/img]si nu de 1304 [img]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:UK16sTUA3OvC9M:http://orbita.starmedia.com/~danyolaf/images/dacia/galeria/1302alb.jpg[/img]
(imagini gasite pe Google cautind "Dacia 1302")
Este de ajuns un 1302 impecabil cu motor Gordini, suspensii sport si prindere "pe 4" ca sa faci un show car.
Este pacat sa "manelizezi" sub scuza "este tunig" o masina care este un adevarat SLEEPER.
Este parerea mea. Sper ca nu te-ai suparat, si daca da, imi cer scuze. :rolleyes:


Nu stiam ca este 1302 ci am crezut ca este 1304. Daca este 1302, las-o asa, caci este frumoasa.
Nu consider tuningul, o "manelizare" decat daca se face exces.
Nu am de ce sa ma supar pe tine. Aici schimbam pareri, nu ne suparam caci nu avem de ce. Bafta in cotinuare :friends:

#10 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 10 November 2008 - 08:28 AM

Felicitari pentru realizare :friends: .
Rezultatul arata impecabil, vopsirea este fara de cusur dupa parerea mea. Finisajele interioare la fel. O lucrare care reprezinta cu succes diferenta dintre un colectionar si un modelist.

#11 Useril este offline   promo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 24-March 07
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2008 - 04:49 PM

wow, incredibil. multumim pentru prezentarea pasilor de executie.

#12 Useril este offline   tibytzu94 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 31-January 09

Postat 06 February 2009 - 12:03 PM

UAU acum am vazut si eu postul!INCREDIBIL sunt convins ca manerele de la usi si scaunele din interior vor aparea si ele!BRAVO!

#13 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 06 February 2009 - 01:04 PM

Colega, jos palaria!

Cunosc realizarea de mai mult timp, dar n-am avut posibilitatea sa te felicit in limba materna.
Cat despre calitatea documentarii - meseria si istoricul profesional te obliga :whistle:

Astept Nova Face-Lift (stii tu, una de culoare albastra), bricolata dintr-un R11.

Ganduri bune,
mack

#14 Useril este offline   modelcollector 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Location:Italia
  • Interests:Colectionar machete 1:18

Postat 06 February 2009 - 08:53 PM

Cat ma costa sa imi faci una la fel, cu macheta mea, nu ma intereseaza modificari ale interiorului. model.collector este id-ul meu, putem vb mai mult acolo. Merci

#15 Useril este offline   michi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 29-June 08

Postat 22 February 2009 - 07:12 PM

Va multumesc mult tuturor pentru aprecieri!
varianta finala este aici
http://www.cartula.ro/forum/Dacia-1300-Pick-t4560.html

mack, merci mult pentru aprecieri. Imi aduc aminte cu placere de sfaturile pe care mi le-ai dat in timpul elaborarii machetei.
Imi pare rau modelcollector, dar nu mai fac asa ceva. Nu din egoism, ci pentru ca atunci cind am fost motivat sa o fac (macheta a cistigat un loc 2 la un concurs de modelism), mi-a luat o vara-ntreaga, deci... . Sper ca este OK, si ca nu te deranjaza.

#16 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2009 - 11:23 PM

Excelenta realizare

Bravos!

#17 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 23 February 2009 - 03:59 PM

Super lucrare!Impresia lasata de pozele din etapele de lucru este una de realism absolut!Mi-am adus aminte de prima mea masina care era bineinteles o Dacie 1300 la care am lucrat 1 an de zile pt RK completa ( eram pustan de tot-aveam 17 ani cand am inceput :thumbsup: ).Remarc ca modelul de la care s-a pornit este unul bine facut, mi-a placut ca si planseul, pragurile, stalpii de la usi au forme foarte apropiate cu originalul.mai putin compartimentul motor si motorul in sine sint diferite, cel putin fata de modelele romanesti.

oricum, frumos lucrat!

Aceasta postare a fost editata de alin105: 23 February 2009 - 04:01 PM


#18 Useril este offline   michi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 29-June 08

Postat 23 February 2009 - 09:27 PM

Vezi postareaalin105, la 23 Feb 2009, 15:59, a spus:

mai putin compartimentul motor si motorul in sine sint diferite, cel putin fata de modelele romanesti.
oricum, frumos lucrat!


Multumesc.
Compartimentul motor este cel de R12 Gordini.
Spre deosebire de Dacia 1300, fata cu accesorii (alternator, etc ...) este spre tablier iar ventilatorul radiatorului pentru lichidul de racire, GMV-ul, este actionat electric.
Asa este la masinile cu motor transversal (vezi nova, supernova, etc.).
Stiu ca nu este coerent cu modelul real, dar un pic de tuning in spiritul "sleeper" nu este decit binevenit!
Astfel, motorul Gordini (110CP), jantele de tabla late de 15' cu prindere "pe 4" isi au locul aici pentru a obtine un model cu care sa poti iesi la plimbare fara sa iti fie jena...

#19 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 24 February 2009 - 08:10 PM

Vezi postareamichi, la 23 Feb 2009, 21:27, a spus:

Multumesc.
Compartimentul motor este cel de R12 Gordini.
Spre deosebire de Dacia 1300, fata cu accesorii (alternator, etc ...) este spre tablier iar ventilatorul radiatorului pentru lichidul de racire, GMV-ul, este actionat electric.
Asa este la masinile cu motor transversal (vezi nova, supernova, etc.).
Stiu ca nu este coerent cu modelul real, dar un pic de tuning in spiritul "sleeper" nu este decit binevenit!
Astfel, motorul Gordini (110CP), jantele de tabla late de 15' cu prindere "pe 4" isi au locul aici pentru a obtine un model cu care sa poti iesi la plimbare fara sa iti fie jena...


Foarte frumoasa realizarea :thumbsup: , dar am o mica precizare: daciile 1300 sau R12 aveau jante in 3 prezoane. Intr-adevar, se poate schimba butucul sau se pot pune flanse, dar nu e realist, o chestie la care se puncteaza tare pe forumul asta.

Scuze daca am jignit pe cineva, dar.. :pardon:

#20 Useril este offline   Atti 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 19-February 08

Postat 01 March 2009 - 12:55 PM

Salut colegu, imi place cum ai modificat masinuta, am mai vazut si in alte din lucrarile tale si imi plac enorm, bravo si spor si la alte.
Totusi am ceva intrebari , de unde ai facut rost de rotile custom care erau langa dacie, am mai vazut un camaro de la maisto printre lucrarile tale, cum i-ai schimbat rotile, am un nomad tot de la maisto si sincer nu am reusit nici sa scot alea originale, si ma gandesc ca aceasi sistem de prindere. rotile le-ai luat de pe ebay? sau se gasesc si la noi?
mersi

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi