P 51 D Mustang ICM 1/48 Si inca un Mustang ...
#1
Postat 10 March 2009 - 12:31 PM
Este deja binecunoscutul P 51 D Mustang de la ICM, scare 1/48.
Macheta dupa cum am mai scis intr-un alt topic, ma dezamagit putin dar ma si ambitionat! Ceea ce ma dat gramada este in primul rind calitatea componentelor, in special fuselajul care este torsionat. Am incercat deja la cald sa o indrept dar inca nu este 100%. In special ampenajul vertical sta inclinat inca 2° spre dreapta ( au fost cel putin 5°!) Datorita acestei torsiuni am probleme si la imbinat priza de aer de sub aripa. Voi vedea pe parcurs daca componentele interioare ma vor ajuta sau nu! O alta problema a fost intradosul aripii care a fost rupta aproape de la mijloc. Mai sunt pe aici pe acolo piese usor curbate, dar nu foarte grav! Carlinga este zgiriata dar nu imi fac probleme, am sa o slefuiesc si o lustruesc cu pile de luciu Daiso si Tamiya Compound Fine. Produsele astea de la ICM cred ca ar fii mult mai bune daca le-ar lasa chiar putin mai mult sa se intareasca in presa. Asta este cauza, de asta sunt strimbe si dau mai mult de lucru decit este necesar! Decalurile sunt extrem de subtiri (!!! (de asta se rup asa usor) ) dar foarte frumoase si le voi aplica un strat sau doua de Microscale Micro Decal Film si eventual de este nevoie chiar lac acrilic.
Doresc sa fac putine modificari si cu mici exceptii sa fie "out of the box". Exceptia ar fii centura de siguranta Eduard la scaun si ai multumesc lui Xaba pentru serviciul facut!
Ce ma framinta pe mine este culoarea aluminiu lustruit. Nu am Alclad II si nici nu vreau sa cumpar. Imi poate spune cineva o alternativa buna cu vopsele ce se gasesc la noi in tara?
#2
Postat 10 March 2009 - 02:42 PM
Am inteles ca mai da rezultate bune si amestecul silver cu matt aluminium de la tamiya. Matt aluminium singur nu e f grozav. Pentru aluminiu lustruit as incerca cu pasta metalica tot de la agama.
Aceasta postare a fost editata de MiG: 10 March 2009 - 02:45 PM
#4
Postat 10 March 2009 - 05:08 PM
Z-mare, la 10 Mar 2009, 15:49, a spus:
Merci MIG si Z-mare!
@Z-mare - cred ca aluminiul de la MM este unul pentru lustruit cu cirpa?? Am unul similar de la Gunze si sunt foarte dezamagit!
Pot sa-l folosesc numai acolo unde nu sunt locuri pretentioase, stiu eu, motoare si alte chesti care sunt mai ascunse.
A folosit cineva vopsea pe baza de lac de la Tamiya AS 12 Bare Metal Silver? Merita investitia? Machetele lor din catalog sunt vopsite cu asta dar intrebarea intrebatoare este daca am un rezultat macar asemenator?
#5
Postat 10 March 2009 - 05:25 PM
[/quote]
Personal iti recomand Alclad II: Aluminiu, Dark Aluminiu, Duraluminiu finisajul va fi pe masura. Nu cred ca poti optine aceleasi rezultat folosind altceva.
#6
Postat 10 March 2009 - 05:27 PM
Eu folosesc, e drept doar pe suprafete mici, aluminiu de la Tamiya, XF-16 si se comporta bine. Sa vopsesc un avion intreg nu am incercat niciodata.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 10 March 2009 - 05:28 PM
#8
Postat 10 March 2009 - 06:54 PM
Ok. m-am hotarit am sa cumpar in curand vopseau de la hobbyx si va tin la curent!
@tomcat_ct - stiu ca alclad II este cel mai super tare intre vopselele care imita metale, dar sa fiu sincer nu vreau sa mai dau deocamdata atitia bani cumparind de stiu eu unde si cu costuri de livrare care de multe ori depasesc pretul de cost al produsului (produselor). Oricum ma cam luat valul si am cumparat o gramada de machete pe care cine stie cind voi avea timp sa le fac, am investit deja o gramada in aerograf, vopsele, diluanti, scule etc. etc. si vreau sa ma opresc cu shopingul macar un timp, altfel am probleme cu jumatea!!! Stii tu, mai vrea si ea citeceva si banii vin greu dar se duc al naibii de repede!
Va urez o seara placuta!
#9
Postat 10 March 2009 - 07:21 PM
Putin off-topic --> Unii folosesc panourile vopsite diferit (alb/negru/maro) peste care dau cu metalizer, printro f subtila transparenta se poate obtine si jocul de texturi diferite de metal in acest mod.
#10
Postat 10 March 2009 - 08:50 PM
Cu o mica precizare :
-E vorba de MM seria 14.. care au trecut "Buff" la urma. De ex. MM 1401 Aluminium Buff sau MM 1406 Exhaust Buff.
Dupa aplicare se lustruiesc foarte bine cu o bucatica de bumbac moale.
Restul nuantelor din seria 14.. nu se preteaza la lustruire, de ex. MM 1415 Metalic Burnt metal- No Buff. Principala problema a nuantelor "Buff" este ca pigmentul este destul de sensibil, stergandu-se relativ usor daca se insista prea mult cu lustruirea. La fel datorita manipularii machetei, ulterior vopsirii. De aceea ModelMaster indica sigilarea acestor nuante cu MM 1479 Sealer for metalizer. Probabil din aceste considerente Z-Mare nu a recomandat folosirea respectivelor MM.
Alcad nu am reusit inca sa folosesc, insa lumea le cam lauda.
#11
Postat 10 March 2009 - 09:03 PM
AdiP, la 10 Mar 2009, 20:50, a spus:
Cu o mica precizare :
-E vorba de MM seria 14.. care au trecut "Buff" la urma. De ex. MM 1401 Aluminium Buff sau MM 1406 Exhaust Buff.
Dupa aplicare se lustruiesc foarte bine cu o bucatica de bumbac moale.
Restul nuantelor din seria 14.. nu se preteaza la lustruire, de ex. MM 1415 Metalic Burnt metal- No Buff. Principala problema a nuantelor "Buff" este ca pigmentul este destul de sensibil, stergandu-se relativ usor daca se insista prea mult cu lustruirea. La fel datorita manipularii machetei, ulterior vopsirii. De aceea ModelMaster indica sigilarea acestor nuante cu MM 1479 Sealer for metalizer. Probabil din aceste considerente Z-Mare nu a recomandat folosirea respectivelor MM.
Alcad nu am reusit inca sa folosesc, insa lumea le cam lauda.
Am folosit si eu alclad (aluminium, steel, jet exhaust) si pot sa spun ca in absenta acelui pre-finisaj perfect de care spuneam si a tehnicii de pulverizare in straturi foarte subtiri nu dau cine stie ce rezultate, adica ies tot "dull", in toate sensurile: lipsite de viata, mate, samd. Folosite corect insa dau rezultate foarte multumitoare, dar repet...nu rezolva de la sine problema finisajului metalic, nu sunt de neinlocuit si sunt si ele pretentioase.
#12
Postat 10 March 2009 - 09:55 PM
MiG, la 10 Mar 2009, 21:03, a spus:
Vedeti, de asta vreau sa caut o alternativa la Alclad II. Fiind si vopsele pretentioase si avind aderenta relativ slaba (a citit N cazuri la modelisiti profesioniti!) nu merita inca efortul. Never say never , eventual in timp voi cumpara citeva vopsele Alclad dar deocamdata caut alternative de pe plaiul mioritic ...
Legat de substrat, ai dreptate si imi este cunoscut acest lucru care este foarte important.
#14
Postat 11 March 2009 - 02:29 AM
tibi22, la 10 Mar 2009, 18:54, a spus:
Hmmm, de ce mai diluezi daca deja e diluata la consistenta necesara pentru atomizare? Mi se pare ca avantaje n-ai, insa poti sa ai surpriza sa nu potrivesti prea bine diluantul cu ce iese din doza, si ...
Oricum, am mai zis-o, o repet, tineti cont ca aripile de P-51D erau VOPSITE argintiu, nu lasate in metal natural.
#15
Postat 11 March 2009 - 08:52 AM
cartula, la 11 Mar 2009, 02:29, a spus:
Oricum, am mai zis-o, o repet, tineti cont ca aripile de P-51D erau VOPSITE argintiu, nu lasate in metal natural.
Am observat ca vopseaua decantata direct din doza de spray in aerograf nu merge asa de bine, cel putin cu aerograful meu BD 130 este prea viscoasa. Un tip din SUA care mi-a mai dat niste ponturi pe cind lucram la masina care am prezentat-o in noiembrie, mi-a spus sa pun putin diluant ( Mr. Colour Thinner ) si vopseaua se poate "sufla" mai bine. Ba mai mult mi-a spus ca lacul Mr. Hobby Top Coat decantat poate fi amestecat cu acelasi diluant. Pot sa iti spun ca tot ce mi-a spus tipul merge exceptional! Avionul F 14 pe care l-am facut este sigilat complet cu acest lac (varianta semimatt).
Legat de aripi sunt sigur ca ai dreptate. Interesant ca din schemele de ansamblare ICM si Tamiya pe care le-am descarcat de pe net nu specifica nicaieri alta culoare. Din fotografiile pe care le am numai unele au aripile argintii. Aici ce vopsea zici sa folosesc?
Acesta este avionul pe care vreau sa-l reproduc dupa instructiunile si decalurile de la ICM :
Romulus, la 11 Mar 2009, 02:19, a spus:
Romulus, ia-o mai in gluma, mai in serios, stii ce munca este cu Bare Metal Foil?? Ai incercat pina acum sa aplici numai pe o suprafata plana o bucatica de folie? Eu mi-am cumparat adezivul pentru folie pentru ca voi lucra mai in vara la doua masini de formula 1 si acolo trebuie sa folosesc asaceva, dar pe suprafete plane. Sa trag in folie un avion, inca nu am experienta si nici nervii! Orice imperfectiune se vede!
Deocamdata raman pe vopsele, si vreau sa imi perfectionez calitatea suprafetelor vopsite. Bare Metal Foil poate mai incolo!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 11 March 2009 - 08:56 AM
#16
Postat 11 March 2009 - 12:07 PM
Legat de problema aripilor, nu cred ca doar 'unele' le-ai vazut asa. Doar ca in pozele A/N e greu sa deosebesti aluminiul natural de vopseaua argintie, au aceeasi nuanta de gri. Si in cele color e uneori dificil.
E drept, au existat si 'exceptii' la care aripa dupa ce a fost curatata/reparata nu a mai fost chituita si vopsita, insa asta mai ales la restaurarile moderne. In WW2 nu am prea vazut cazuri de aripa nevopsita decat foarte rar, regulile erau sa fie chituita si vopsita dupa reparatie, pentru a nu afecta curgerea laminara la suprafata aripii.
Uite o poza care arata si aripa vopsita, dar si cat de greu e sa determini asta datorita reflexiilor si nuantelor apropiate.
http://www.airliners.net/photo/North-Ameri...-51D/1372733/L/
#19
Postat 13 March 2009 - 05:33 PM
Am si eu un Mustang versiunea D la 1:48 de la Tamiya si in instructiuni spune ca aripile erau vopsite cu argintiu dar flapsurile si eleroanele erau bare metal, este adevarat? Si ampenajele cum erau vopsite?
Problema cu vopsitul o rezolv eu dar cu ce lac sa dau vopseaua? Care erau mai gloss aripile sau fuselajul, ca totusi aluminiul de pe fuselaj mai oxideaza in timp (in poza de mai sus tipu ala cred ca poliseaza avionu mai ceva decat masina)
Pentru vopsit o sa folosesc un sprey Crome Silver de dat pe jante la masina sau altceva oricum e luat de la piese auto. Diferentierea de nuante o sa o fac cu lac mat, semimat sau lucios. Am experimentat deja si arata super si nu ataca plasticul
#20
Postat 13 March 2009 - 06:07 PM
Sa inteleg ca ai cumparat vopseau Crom de la Duplicolor? Ma bate si pe mine gindul dar nu pentru avionul asta.
Am un Harley Davidson de la Revell si partile cromate sunt rele. Vreau sa dau cromul jos, sa le slefuiesc fin, vreau sa dau un strat de Tamiya TS 14 dupa care sa aplic acel lac. Poti sa imi areti o fotografie cu ce ai facut?